AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #1 Del Skrevet 15. desember 2024 Jeg flyttet nylig til et boretslag hvor lineært tv er inkludert i husleien. Må si jeg stusser litt. Er det noen som fortsatt bruker dette? Å se et sendeskjema satt opp av en kanal er liksom litt på overtid, nå som man har straming? Se hva jeg vil, når jeg vil. Man kan jo streame alt. Enten det er direktesendt eller en film fra "nittenpilogbue". Ser heller ikke for meg streaming skal være noe vanskeligere for eldre mennesker. Eksempelvis strim på smart-tv syntes jeg er lettere å bruke enn dekoderen som fulgte med leiligheten. Eksempelvis er også appen til NRK er veldig lett å bruke. Kjenner det irriterer meg litt å betale for noe slikt. Må jo da ha streamingtjenester i tillegg. Vi har lagt ned fasttelefon. Er det ikke på tide å legge ned lineær tv også? Anonymkode: e17ae...253 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 15. desember 2024 #2 Del Skrevet 15. desember 2024 (endret) Du får bruke stemmeretten din i et borettslag. Fremme forslag om det til styremøte eller generalforsamling, få en avstemming på det blant styre og beboere. Jeg bor også i et borettslag. Her ble det sendt ut et skriv/spørreskjema om saken, og det viste seg at veldig få hadde bruk for lineær tv. De fleste ville bare ha bredbånd inkludert i husleien/fellesutgiftene, og kunne tenke seg å kutte ut lineær-tv. Så sånn ble det. Vi fikk lagt inn fiber (mye graving en stund pga det) og så ble det en ny leverandør av bredbånd, vanlig tv ble kuttet ut. Så da måtte man selv velge seg en strømme-leverandør/tv-leverandør, betale for det separat og strømme de programmene man selv ønsker å se. Noe jeg gjør i dette øyeblikk her jeg sitter i stua Veldig fornøyd med denne nye løsningen. Å se det man vil se når man vil se det er jo det beste. Endret 15. desember 2024 av Million 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #3 Del Skrevet 15. desember 2024 Vi har valgmulighet, så jeg har både tv og internett. Jeg ser f.eks litt sport, men ikke i nærheten av nok til at jeg vil betale for sportskanaler. Hvis jeg skulle kun hatt internett inkl i fellesutgifter og betalt for strim i tillegg, så hadde det blitt mye dyrere for meg. Anonymkode: 6c2eb...ee2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #4 Del Skrevet 15. desember 2024 Ja, det er endel som ser lineær tv. Ikke irriter deg over det, se på din streaming du! Anonymkode: bc5a5...133 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #5 Del Skrevet 15. desember 2024 Nyheter og sport er fortsatt best når det går direkte! Anonymkode: 403f3...37c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #6 Del Skrevet 15. desember 2024 Det kommer sikkert til å bli borte når vi som er fossiler i dag dør ut K58 Anonymkode: 3e225...521 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ano9m Skrevet 15. desember 2024 #7 Del Skrevet 15. desember 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Nyheter og sport er fortsatt best når det går direkte! Anonymkode: 403f3...37c Men trenger du se det direkte lineært? Man kan streame direktesendte programmer også. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2024 #8 Del Skrevet 18. desember 2024 Eldre liker det vel? Selv synes jeg det er helt bortkastet. Den eneste grunnen til at vi har det er at bredbånd+TV koster bare 100kr mer enn kun bredbånd 🙄 og mannen min vil ha CNN. Jeg ser aldri på lineær-TV lenger. Anonymkode: a5d48...782 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2024 #9 Del Skrevet 18. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 15.12.2024 den 18.27): Ser heller ikke for meg streaming skal være noe vanskeligere for eldre mennesker. Eksempelvis strim på smart-tv syntes jeg er lettere å bruke enn dekoderen som fulgte med leiligheten. Eksempelvis er også appen til NRK er veldig lett å bruke. Du får spørre de eldre da. Anonymkode: 62bae...622 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2024 #10 Del Skrevet 19. desember 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Du får spørre de eldre da. Anonymkode: 62bae...622 De jeg kjenner benytter seg av Netflix, TV2 Play osv. Nå kjenner jeg selvfølgelig ikke alle, men hvorfor skulle det være vanskeligere enn en lineær dekoder? Anonymkode: e17ae...253 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2024 #11 Del Skrevet 19. desember 2024 Ano9m skrev (På 15.12.2024 den 19.12): Men trenger du se det direkte lineært? Man kan streame direktesendte programmer også. Er ikke "vanlig lineær TV" med dekoder egentlig også en form for streaming nå? Jeg har kun internett og enkeltstående strømmetjenester selv (enebolig), men hos mine foreldre i leilighet/borettslag tror jeg de kan velge programmer fra tv-guiden/ukesarkiv, spille av fra starten/spole over pauser osv. Så "streaming av direktesendte programmer" er vel egentlig veldig overlappende med "lineær tv" i 2024. Det er nok også slik at prisen som borettslag betaler for "full pakke" med TV og bredbånd er den samme, eller bare marginalt høyere, enn prisen de kan få for kun bredbånd. Ved full pakke er det vel som regel inkludert noen "poeng"(?) som hver enkelt leilighet kan bruke på den eller de strømmetjenestene de ønsker, så alt i alt tror jeg ikke kan sparer noe på å ikke!!!!!!!1 skulle ha både internett og tv inkludert. Anonymkode: 1f61a...937 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå