Gå til innhold

Du som har en mann som har vært gift før og har barn med en annen. Vedr. svigerfamilie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler du deg som en del av familien, er du inkludert og blir behandlet som en del av familien? 
Vi har vært sammen i seks år og har nå giftet oss, men jeg føler ingen familierelasjon til hans familie. Kjenner meg kun som «kjæresten til» . 
Vi er voksne så kommer ikke til å få barn sammen. 

Syntes det er vondt, men må jo bare akseptere at slik er det. 

Anonymkode: 50a98...356

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mannen og jeg er gift og har vært sammen omtrent like lenge som dere. Vi har dog felles barn.

Jeg har en god relasjon til min svigerforeldre, men ikke veldig nær. De hadde heller ikke en nær relasjon til hans ekskone, så det er ikke det det går på. De er nok på mange måter glad han er med meg nå og at hun er ute av bildet.

De synes det er stas med nye barnebarn, men jeg føler meg veldig preget av å være «kull nummer to». De begynner å bli gamle og kan ikke bistå så mye lenger. Jeg vet at de bisto mye økonomisk i forrige runde, og også var mer hands-on med barnebarn. Jeg vet at det ikke har noe med meg å gjøre, men litt mer at «kvoten er brukt opp». Så mine foreldre har nok en mer altiv rolle som besteforeldre.

Jeg preges nok også litt av at relasjonen til hans ekskone (som jeg aldri har hilst på) er veldig dårlig og at alt med barna ikke har gått veldig bra. De begynner å bli store og ser dem mindre, men jeg vet at hans tenåringsdatter stikker innom dem iblant og har baksnakket meg litt til dem. Jeg vet også at hun har vært farmors «favoritt». Det gjør nok at jeg holder det hele på en armlengdes avstand.

Så oppsummert; det hadde ikke nødvendigvis vært veldig annerledes om dere hadde felles barn. Og folks relasjoner til sine svigerforeldre er veldig varierende, uavhengig av om de er kone/mann nummer en eller to (eller tre eller fire).

Anonymkode: 6d2e3...e3d

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...