AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #1 Del Skrevet 15. desember 2024 Jeg og samboeren er midt i 30-åra, og har vært sammen i nesten 10 år. Vi har alltid vært veldig selvstendige, begge er enebarn og har ikke bodd sammen med andre før vi flytta sammen kort tid etter at vi ble kjærester. Det har gått fint, og vi har det stort sett veldig bra sammen. Vi har ikke barn, og planlegger heller ikke å få det. Men: Vi har begge travle dager, og jeg føler at mye av ansvaret for å sørge for at vi får tid sammen, faller på meg. Det har blitt mer og mer dårlig stemning og småkrangling rundt dette med årene. Både han og jeg har hobbyer og venner vi bruker mye tid på, og jeg har aldri stilt krav til at han skal kutte ned på det til fordel for meg. Men jeg sier nei til en hyttetur i helga eller date en lørdag fordi jeg er sliten, blir det til at jeg er "bare sier nei" og "aldri vil noe". Siden jeg stort sett jobber hjemmefra, prøver jeg å tilrettelegge for at den tiden vi har sammen er koselig, f. eks. med å rydde, lage god mat, bake innimellom, stå opp tidlig så vi har kaffe før jobb osv. Men også ved å ta initiativ til å se på film sammen når vi er hjemme, dusje sammen, osv. Føler han ikke ser den biten av det hele, og at det liksom ikke "teller"? Hvis jeg spør om jeg skal kutte ned på noe eller f. eks. droppe en venninnekaffe så han og kan gå på tur eller whatever, sier han alltid bare "det er opp til deg". Jeg har forsøkt å ta opp med han at da kaster han jo bare ballen tilbake til meg, uten å si hva han faktisk ønsker seg. Nå skal det sies at jeg er introvert og han er ekstremet ekstrovert, så det har jo naturligvis også noe å si. Jeg kan veldig fint sitte hjemme på sofaen hver kveld, men han vil ha fullt kjør hele tiden. Er bare litt frustrert etter nok en småkrangel, og vil bare høre hvordan andre har det, og hva dere tenker? - Frustrert og travel kjæreste Anonymkode: 37f27...f91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #2 Del Skrevet 15. desember 2024 I vårt forhold har vi blitt enig om: * minst 4 fellesmiddager i uken * sex 2 ganger i uken, minst * minst èn dag i uken hvor vi har kvalitetstid og hvor vi gjør noe sammen (dra ut på byen, gå i marka, etc.). Som regel er dette Lørdag, evt. Søndag. * jeg trenger litt fysisk nærhet både på morgenen og kvelden - ikke mye men litt * 20-30 min med samtale, tilnærmet hver dag - Altså alt dette er vårt minimum, og vi har fått det til uten unntak tror jeg i snart 6 år nå. Anonymkode: bab5f...90d 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ritter Skrevet 15. desember 2024 #3 Del Skrevet 15. desember 2024 Jeg er ikke noe god på sånne lister over hva man må gjøre i løpet av uken. Tar det som det kommer, og er ikke avhengig av noen som må holde meg i hånden x antall ganger i uken. Ikke liker jeg ordet "kvalitetstid", heller. Ja, jeg er sikkert rar! Men, det er klart, at når man har valgt å være sammen/bo sammen, så blir det feil om man alltid er på farten hver for seg. Klart at man må like å være sammen, og oppleve et fellesskap, ellers kan du like gjerne leve alene. Jeg er bare ikke noen tilhenger av at alt skal være så planlagt og detaljstyrt. Jeg tror at det som det handler om med dere, er at dere har gått litt lei. Dere må snakke sammen, i stedet for å gå og irritere dere over hverandre. Han må ta sin del hjemme, og dere må finne ut av hvordan dere skal leve sammen i fellesskap. Dette kan være starten på en alvorligere konflikt, så ta tak i det nå med en gang. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå