AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #1 Skrevet 15. desember 2024 Jeg er utdannet innen helsevesenet, men ønsker å bytte beite og synes digital markedsføring høres interesant ut. Er ung og har en del erfaring med sosiale medier fra før. Har ikke anledning til å ta bachelor heltid grunnet familieliv og økonomiske forpliktelser, men ser at digital markedsføring finnes som Årsstudium. Er det gode muligheter for å få jobb innen dette med kun årsstudium eller vil de med bachelor alltid utkonkurrere meg i en søknadsprosess? Anonymkode: 2c4f8...b52
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #2 Skrevet 15. desember 2024 Tror du vil slite med å få jobb. Veldig mange med bachelor i denne retningen. Anonymkode: 731cd...f11 4 3
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 #3 Skrevet 16. desember 2024 Jeg vet ikke om noen årsstudium som gir gode jobbmuligheter. Folk tar gjerne årsstudium som en hobby fordi de har interesse for faget, ikke for å starte ny karriere. Anonymkode: 624aa...1f4 2
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 #4 Skrevet 16. desember 2024 Jeg kjenner faktisk endel som har fått jobb og ny karriere ved å ta ettårs-studium. Riktignok innen IT rett før den verste dippen kom i 2023. Men kjenner også flere nå som sliter med å finne noe selv med bachelor. Ville ikke anbefalt årsstudium lenger, med mindre det er noe du kan legge til som en byggekloss på det du allerede har på CVen. Anonymkode: b4328...0ff
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #5 Skrevet 17. desember 2024 Har tatt ett årsstudium og halvt årsstudium. Hjalp meg å få jobb! Men her varierer det veldig på hva man tar nok, ta noe som er i tiden, som det faktisk er brukt for. Studiene jeg tok er ulike , men i tiden og passer allikevel godt sammen+de kan brukes til flere roller. Anonymkode: 8994c...ce7
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #6 Skrevet 17. desember 2024 Årsstudier alene gir sjelden jobb. Det er studier man tar enten for å supplere på noe man har fra før, men gjerne i en litt annen retning, eller for å formalisere kompetanse innen et område man allerede kan en del eller jobber litt med. Digital markedsføring er det mange som driver med, så med mindre du allerede driver kommersielt innen sosiale medier, eller på andre måter kan vise til gode resultater, er nok ikke sjansene så veldig gode med bare et årsstudium på baken, dessverre. Da vil du fort utkonkurreres av folk som beviselig kan mer enn deg. Anonymkode: 8cb8a...235 2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #7 Skrevet 17. desember 2024 Digital markedsføring er vel en av jobbene som trenger færre og færre mennesker til å utføre. Det er så gode og enkle løsninger på nett at «alle» kan fikse dette på 1 2 3 selv. Tipper du kaster bort tiden din om du velger dette. Anonymkode: 1939d...325 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #8 Skrevet 17. desember 2024 Du trenger ikke mye utdannelse for å jobbe med digital markedsføring, men det fryktelig vanskelig å få relevant jobb. Jeg vil ikke anbefale denne retningen om du ikke allerede er en "influencer" fra før. Jeg har selv master innen markedsføring men tok ny utdannelse fordi jeg ikke ville jobbe som selger... Anonymkode: 3156e...a49 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2024 #9 Skrevet 18. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 15.12.2024 den 16.56): Jeg er utdannet innen helsevesenet, men ønsker å bytte beite og synes digital markedsføring høres interesant ut. Er ung og har en del erfaring med sosiale medier fra før. Har ikke anledning til å ta bachelor heltid grunnet familieliv og økonomiske forpliktelser, men ser at digital markedsføring finnes som Årsstudium. Er det gode muligheter for å få jobb innen dette med kun årsstudium eller vil de med bachelor alltid utkonkurrere meg i en søknadsprosess? Anonymkode: 2c4f8...b52 Digital markedsføring, digitalt design osv. blir fort ansett som innen IT-bransjen, som UX-design mm. Typiske utdanninger hvor det er mange om benet og sjansen for å få en brukbar jobb og lønn er lavere, så man bør vite at dette er det man vil gå for. Kan du vise til tidligere større/gode prosjekter eller annet så kan du kanskje ha en sjanse mot de med bachelorgrad, men da sannsynlig også med en lavere lønn vil jeg tippe. Anonymkode: 1a3e9...44b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå