Gå til innhold

Røykelukt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en røyker i familien og har et rom der vedkomende får lov til å røyke om været er forjævlig. Det er en hagestue der vi andre også kan tenke oss å være innimellom, men lukten henger i uansett hvor mye jeg lufter. Før røkte jo alle inne, men hva er egnet for å fjerne røkelukt? Eddikskåler er ikke nok. Så det jeg er på jakt etter er ikke synspunkter på røyking, men om noen har tips til hva som faktisk nøytraliserer?:) 

Anonymkode: 9e3e9...d43

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vi har en røyker i familien og har et rom der vedkomende får lov til å røyke om været er forjævlig. Det er en hagestue der vi andre også kan tenke oss å være innimellom, men lukten henger i uansett hvor mye jeg lufter. Før røkte jo alle inne, men hva er egnet for å fjerne røkelukt? Eddikskåler er ikke nok. Så det jeg er på jakt etter er ikke synspunkter på røyking, men om noen har tips til hva som faktisk nøytraliserer?:) 

Grundig nedvask av alle flater med salmiakk og en dråpe Zalo. 
Grundig vask av alt annet med vaskemidler det andre tåler. 
Men selv ikke dette er alltid tilstrekkelig. 

Anonymkode: 96626...c1a

Skrevet
Kaneel skrev (1 minutt siden):

Ozon maskin

Særlig, Ozon er ikke noe man bruker i tide og utide. 

Skrevet

Slutte å røyke inne er vel beste alternativet, evt gassmaske.., ozon kan nok fungere, men ikkje noko man har lyst til å bruke for ofte 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vi har en røyker i familien og har et rom der vedkomende får lov til å røyke om været er forjævlig. 

Ingen reagerer på å måtte gå ut for å røyke lengre. Sånn, lukta blir borte.

Anonymkode: f4418...2f1

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Særlig, Ozon er ikke noe man bruker i tide og utide. 

Det er eneste måten å eliminere røyklukt på utenom å renovere alt og male med sperre, antar det ikke er aktuelt for en utestue.. man kan ikke fortsette å røyke inne et sted å tro lukten forsvinner.. ozon er det eneste som tar det 

• Liker 1
Skrevet

Røyk er små partikler, for å få bort lukta må du fysisk fjerne partiklene. En stor, god luftrenser med HEPA-filter og kullfilter vil ta mye, og en støvsuger med HEPA-filter kan hjelpe for tekstilene. Men røyking inne er en uting, man forgifter jo alle rundt seg.

• Liker 1
Skrevet

Jeg husker jo hvordan ting var, fordi om ingen røyker inne lengre. Det er jo ingen krise, man forgifter ikke alle rundt seg, og set er ikke slik at lukten henger i for evig og alltid.

Noen på KG hadde fått røykelukt i jakken av å stå i samme heis som en røyker, det er virkelig sånn «du skal høre mye» å lese her inne.

Når dere bruker rommet j vi il dere andre sin lukt ta over det som måtte være igjen av røykelukt. Det ordner seg og kommer til å gå fint 👍 

Anonymkode: 4b5d9...adc

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg husker jo hvordan ting var, fordi om ingen røyker inne lengre. Det er jo ingen krise, man forgifter ikke alle rundt seg, og set er ikke slik at lukten henger i for evig og alltid.

Noen på KG hadde fått røykelukt i jakken av å stå i samme heis som en røyker, det er virkelig sånn «du skal høre mye» å lese her inne.

Når dere bruker rommet j vi il dere andre sin lukt ta over det som måtte være igjen av røykelukt. Det ordner seg og kommer til å gå fint 👍 

Dette er helt feil. Jeg overtok en luftrenser fra noen som røykte, hele luftrenseren var full i tjære, jeg måtte skrubbe den for å bli kvitt lukta og fargen. Så hvor blir denne tjæra av i et røykfylt rom?

Skrevet
Maia70 skrev (39 minutter siden):

Dette er helt feil. Jeg overtok en luftrenser fra noen som røykte, hele luftrenseren var full i tjære, jeg måtte skrubbe den for å bli kvitt lukta og fargen. Så hvor blir denne tjæra av i et røykfylt rom?

Det er jo ille det jeg sier, at ingenting kommer ut i rommet 🙄

Sier det vil gå fint, lufte litt, vaske litt, lukte litt. Er vel ingen krise. Rommet blir jo ikke helt innrøykt fordi om en gjest i julen røyker litt i vinterhagen. 

• Liker 1
Skrevet

Sydvest, støvler og oljehyre. 

Det er da ingen skam å sende en røyker ut i ruskevær lenger. De overlever. Mange av dem overlever hele flyturen til Granca uten å fyre opp en sigarett

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...