Gå til innhold

Når kan man hentes etter operasjon

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal ha dagkirurgi på skulderen i full narkose. Vet noen ca. hvor mange timer etter jeg kan hentes? Operasjonen varer bare en time, nå prøver vi å finne ut om det trolig er etter 2 eller 4 timer lissom. Tar 1 time å kjøre dit så vi må planlegge pga rushtrafikk og bhg.😅 

Anonymkode: 51098...f32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk bli hentet etter en time på oppvåkningen. Hadde kneoperasjon.

Anonymkode: 116db...a30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble ikke operert, men var lagt i narkose. Måtte vente i 30 min etter oppvåkning før jeg kunne reise fra sykehuset. Du skal motta et skriv fra sykehuset om hvordan dette foregår.

Anonymkode: 1d19d...ef5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Skal ha dagkirurgi på skulderen i full narkose. Vet noen ca. hvor mange timer etter jeg kan hentes? Operasjonen varer bare en time, nå prøver vi å finne ut om det trolig er etter 2 eller 4 timer lissom. Tar 1 time å kjøre dit så vi må planlegge pga rushtrafikk og bhg.😅 

Men du må også huske at det klokkeslettet du har fått oppgitt er for oppmøte evt når operasjonen er planlagt, men siden det er dagkirurgi kan det oppstå situasjoner som må prioriteres før deg.

Anonymkode: 7affa...e55

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer helt an på hvor mye smerter som kan forventes etter operasjonen. Hadde en kompis som tok mandlene og han hadde såpass vondt at han ble værende i 2-3 timer etter operasjonen før han dro hjem. Selv ble jeg operert i øret en gang og var klar for å dra hjem etter tre kvarter 😊

Og som den over meg skriver, oppmøtetid er IKKE det samme som tiden operasjonen starter. Det kommer helt an på hvor fort operasjonene før din går. Hvis du er førstemann er det vel oppmøte kl 07 og da er det litt mer forutsigbart, mens de siste operasjonspasientene for dagen gjerne har oppmøte mellom 09:30-12 og må regne med å vente noen timer. 

Anonymkode: 8fbcb...13e

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg ble ikke operert, men var lagt i narkose. Måtte vente i 30 min etter oppvåkning før jeg kunne reise fra sykehuset. Du skal motta et skriv fra sykehuset om hvordan dette foregår.

Anonymkode: 1d19d...ef5

Står bare oppmøtetidspunkt og ting jeg skal gjøre/huske på. Vet ikke hvor lenge jeg blir sykemeldt engang så er litt stressa på å ikke ha stålkontroll.😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Kommer helt an på hvor mye smerter som kan forventes etter operasjonen. Hadde en kompis som tok mandlene og han hadde såpass vondt at han ble værende i 2-3 timer etter operasjonen før han dro hjem. Selv ble jeg operert i øret en gang og var klar for å dra hjem etter tre kvarter 😊

Og som den over meg skriver, oppmøtetid er IKKE det samme som tiden operasjonen starter. Det kommer helt an på hvor fort operasjonene før din går. Hvis du er førstemann er det vel oppmøte kl 07 og da er det litt mer forutsigbart, mens de siste operasjonspasientene for dagen gjerne har oppmøte mellom 09:30-12 og må regne med å vente noen timer. 

Har oppmøte 0700 så da planlegger vi henting til lunsj, jeg kan jo bare sitte å vente litt i verste fall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har oppmøte 0700 så da planlegger vi henting til lunsj, jeg kan jo bare sitte å vente litt i verste fall. 

Bare sånn til info så har ofte flere pasienter samme oppmøtetid. Det er i tilfelle noen ikke dukker opp/er syke/ ikke fastende osv, så kan de starte på nummer 2 med en gang. Oppmøtetid kl 7 betyr ikke at du er først

Anonymkode: 373b2...4b5

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ble operert i sommer, oppmøte 6.45, operert 11.. operasjon tok 2 timer, 3 timer på oppvåkning... 

Anonymkode: 1f540...313

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få backup på henting av barn i tilfelle hele dagen går med. Mye kan skje.

Anonymkode: 6d60c...1bb

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

I verste fall så er du ikke klar for henting før utpå ettermiddagen. Det kan komme inn pasienter før deg, du kan reagere med kvalme/svimmelhet etter narkosen osv. Men regner med at dere har lagt backup planer mtp det. Og det beste er jo naturligvis pasienter som er motiverte og gira på å komme seg opp og hjem. Man kan ikke dra frem strikketøyet og regne med å okkupere ei overvåkningsseng hele dagen om man er i grei form liksom, da må man faktisk gi plassen til nestemann 😅 Masse lykke til og husk å stille spørsmål til kirurgen og sykepleierne FØR operasjonen, man husker fint lite etterpå 🤭

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vist i planlegge henting før etter operasjonen er ferdig. Du vet ikke en gang om du skal operere kl 10 eller kl 14.

Din mann kan vel bare kjøre å hente deg når du har ringt han på oppvåkningen? Barna tar man jo bare med i bilen dersom det blir så seint at man må hente de i bhg først.

Anonymkode: 87e26...a1b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har back-up på bhghenting og barna får beskjed så de ikke skal lure på noe. Men ble skippa ut så kjapt etter fødsel, så tenkte at det kanskje var sånn her også. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vi har back-up på bhghenting og barna får beskjed så de ikke skal lure på noe. Men ble skippa ut så kjapt etter fødsel, så tenkte at det kanskje var sånn her også. 😅

Å neida du. Operasjonsprogram og fødsler er to helt forskjellige ting 👌

Anonymkode: 373b2...4b5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følte som deg. Å var stressa over å ikke ha kontroll, men det kan man bare glemme. Gjorde en laporaskopi i full narkose i sommer og kl 20 ga jeg opp ideen om å få reise hjem før dagen etter 😅 som du, oppmøte kl 7. var i operasjonssalen kl 8.30. 

Anonymkode: c8872...d72

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde oppmøtetid kl 10, ble ikke operert før kl 12 pga operasjonen før dro ut i tid. En time operasjon og kunne bli henta kl 15😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Følte som deg. Å var stressa over å ikke ha kontroll, men det kan man bare glemme. Gjorde en laporaskopi i full narkose i sommer og kl 20 ga jeg opp ideen om å få reise hjem før dagen etter 😅 som du, oppmøte kl 7. var i operasjonssalen kl 8.30. 

Anonymkode: c8872...d72

Jeg vet, jeg er dønn håpløs på sånt!😅 Regnet med at sykehuset ville ha meg ut fortest mulig nå også, men skjønner at mannen får holde seg på alerten og jeg skal være lugn.  Tante henter nå barna og tar med hjem på overnatting. (Svaret fra barna var ' kan ikke du opereres oftere)🤣

• Liker 1
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvor lang tid det tar er umulig for både oss og kirurgen å svare på. 
Det kan bli forsinkelser før du kommer til, det kan bli komplikasjoner, eller alt kan gå knirkefritt. 
Du får gi beskjed til henteren din at du ringer når du våkner og vet mer. 

Anonymkode: 2bb6b...ba3

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var sjåfør for venninne, hun var i narkose for undersøkelse, ikke operasjon. Hun var ferdig med undersøkelse rundt kl 11 og klar for hjem rundt kl 18.

Anonymkode: 0d0bd...676

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss reiser du når du føler deg klar for det og har snakket med operatør. Noen ganger tar det 30 minutter, andre ganger 7 timer. Og be om plexus, det er fantastisk mot smerter i timevis etterpå. 

Anonymkode: e65fb...f53

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...