Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Tone-
Skrevet

Er dere hjemme fra jobb når dere har UVI? Sitter hjemme, men føler meg jo ganske bra nå som jeg har tatt et par tranebærpiller og drukket snart 1 liter juice pluss litt vann og urtete. Vet det er noen som blir slappe og utenfor av UVI, men jeg har "bare" konstante smerter som lindres av varme klær/pledd, tranebær og drikke. Smertene kunne jeg nok tatt med på jobb, men ganske håpløst å måtte løpe på do hvert 5. minutt.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Ja tror du kan være hjemme med god samvittighet, for uvi er ikke noe å dra på jobb/skole med, og dessuten nå på vinteren er det det beste å holde seg innendørs pga varmen som er viktig .

Hilsen ei som er veeldig plaget

Gjest Gjesta
Skrevet

Hvis jeg ikke hadde grusomt vondt hadde jeg dratt på jobb. Har hatt UVI utallige ganger og skal vel egentlig til utredning av nyrene pga det, og jeg har hatt ordentlig vondt noen ganger. Men det går over etter en dag, så fort pillene begynner å virke

Skrevet

urinveisinfeksjon... takk for svar, Marta :sjenert:

Gjest gjest1
Skrevet

Husker sist jeg hadde det, det var på en skoledag jeg våknet med det. Hylte og grein og skreik mens jeg tissa om morraen. Fikk komme rett opp til lege og fikk resept på tabletter. Busset inn til byen og hentet dem og gikk på skolen.

Det er jo ikke så ille så lenge man ikke tisser, men igjen må man jo det hele tiden med uvi.. heldigvis funker tablettene fort.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg hadde ALDRI dratt noe sted annet enn til legen, hvis jeg fikk en slik UVI som jeg har hatt noen ganger før.. Sånn skikkelig dritvond at jeg ikke klarer å tenke på annet, og ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg og "tisser piggtråd" hvert 3. minutt. No, ma'm! Men jeg vet at det er forskjell på UVIer, og hvis jeg f.eks. var i gang med behandling og smertene og det aller verste dobehovet hadde forsvunnet, da hadde jeg gått på jobb.. Se an allmenntilstanden. (Og så kmr d an på jobben, da. Dagens selvfølge liksom ;) )

Skrevet

Etter å ha plagdes med UVI i mange år og tvunget meg på jobben likevel har jeg bestemt meg for å bli hjemme de gangene jeg får det fremover. Tror ikke de som aldri har hatt UVI forstår hvordan det er. Jeg blir kvalm og uvel av å ha det pluss følelsen av å pisse piggtråd, løpe på toaletter hvert 5 minutt, være i dårlig humør osv osv. Det viktigste er å komme seg til lege med en gang og få tabletter for det. Da går det som oftest over i løpet av en dag eller to. Har prøvd med appelsinjuice, tranebærskapsler, Uvacine fra Apoteket, diverse rådyre helsekostprodukter osv, men det hjelper iallefall ikke meg. Bortkasta penger og energi!

Skrevet

Jeg har hatt en skokk UVI-er, hvorav flere har endt i nyrebekkenbetennelse.

Jeg har aldri hatt en fraværsdag pga det, men så har allmenntilstanden min vært relativt god og tablettene virket fort.

Jeg synes i utgangspunktet ikke at en UVI er en god unnskyldning for å være borte fra jobb, har men derimot feber og er i generelt dårlig form er saken en helt annen.

Skrevet

kommer litt an på almenntilstanden din. Selv får jeg ganske symptomfrie UVIer bortsett fra første dag, så da ser jeg ikke noen grunn til å være hjemme. men er du så dårlig at det hindrer deg i å gjøre jobben din, hadde jeg vært hjemme.

(kommer litt an på hvor du jobber, hos meg er det ikke lett å få gått på do hvert 5.minutt, fordi jeg driver med kundebehandling)

Skrevet

Jeg merker aldri når jeg får UVI, jeg, så jeg går med det til jeg får nyrebekkenbetennelse. Og med nyrebekkenbetennelse er jeg ikke på jobb, for å si det sånn. Klarer ikke akkurat å konsentrere meg om jobben da, med slike smerter som jeg får.

Så svar på spørsmålet, så er vel jeg på jobb med UVI, da, for jeg merker jo ingenting når det er kun det.

Gjest Hilde K S
Skrevet

Jeg har ofte uvi, men har aldri vært borte fra jobb på grunn av det. Jeg pøser på med tranebærkapsler og tranebærjuice. Som oftes holder det, men innimellom tar jeg meg en tur til legen og får en Selexidkur.

Nå får ikke jeg mer enn litt ubehaglig vondt når jeg har uvi, da. Det er likevel noe skikkelig dritt å bli plaget med.

Gjest gjest1
Skrevet

Har gått både på skole og jobb med uvi, men hvertfall før tablettene begynner å virke er det egentlig bare tull. Jeg flyr jo bare på do i ett sett, får ikke konsentrert meg og får igrunn ikke gjort noe som helst.

I vinter hadde jeg uvi da det var tid for siste eksamen. Jeg gikk på eksamen, men kunne like gjerne ha holdt meg hjemme. Angrer på det nå - det gikk jo som det måtte gå.... Kanskje ikke så rart når det var en 3 timers eksamen, og jeg var på do 5-6 ganger.

Neste gang jeg får UVI skal jeg holde meg hjemme hvertfall en dag før jeg går på skole og jobb.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...