AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 #81 Del Skrevet 16. desember 2024 Seff skrev (16 timer siden): Sikkert tre for to Ellers så er svigermor livredd for å gjøre forskjell. Når en har levert ønskeliste så tror hun sikkert i god tro at dette er en gave som kan passe de andre 2 også. Vil tro det er godt ment, men at mottaker heller er skikkelig bortskjemt og vrang! Anonymkode: 2b22b...913 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siesta Skrevet 16. desember 2024 #82 Del Skrevet 16. desember 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Kanskje de som kjøper tenker at jada, du ønsket deg rosa, men det har de ikke, så kanskje grønn er ok? Og at jada, du skrev M, men salgsdamen de spurte sier at disse her er store i størrelsen, så S bør gå greit? Kanskje de ikke aner hva annet de skal kjøpe til deg (og det er jo ikke rart om du er SÅ anal på hva du vil ha og ikke), men synes det er dumt å gi penger, og derfor kjøper det nærmeste de kommer - og så kan du jo faktisk bytte det? Det høres ut som om du har veldig lite forståelse og medfølelse med folk som bruker den dyrebare tiden sin på å kjøpe gaver til deg. Jeg er småbarnsmor, og altså, jeg har IKKE tid til å tråle ørten butikker på jakt etter Den Ene Rette Tingen, og når jeg står i butikken med to små hylende unger på slep, så har jeg ikke verken tid eller hjernekapasitet til overs til å vri hjernen for å finne alternativer som er innenfor dine rammer. Det er dritstress for folk å finne Den Perfekte Gaven også. Det kan være MER stress det, enn det er for deg å få byttet en gave. Anonymkode: e1bdc...1ab Over halvparten av oss har barn men klarer likevel å kjøpe gaver. Og om hun skriver ønsket merke, farge og størrelse så har hun nok peiling ift om de er små eller store i størrelsen. Jeg hadde aldri gått imot det. Er dette så stress så kan en få barnevakt en times tid, sette seg ned å handle gavekort på nett sendt i posten. Da er problemet løst 😉 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 #83 Del Skrevet 16. desember 2024 Sånn litt off-topic... men likevel ikke.. Finnes det noe mer irriterende (julegave edition) enn folk som ønsker seg klær, men ikke oppgir størrelse på etterspurt ønskeliste!? Altså så man må kontakte dem igjen for å spørre om størrelsen på, typ, genseren de ønsket seg, og dermed avsløre man påtenker å gi dem genseren? Anonymkode: edf0e...e09 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 #84 Del Skrevet 16. desember 2024 Glad vi ikke har tradisjon for å kjøpe gaver til voksne. Tror julen hadde blitt dobbelt så stressende om jeg skulle bekymret meg for misfornøyde voksne i tillegg til kravstore barn. Får man en gave man ikke er helt tilfreds med bør man som voksen kjenne på en genuin takknemlighet uansett. Har man kresne spesifikke ønsker så kjøper man det selv. Anonymkode: 078ce...5b0 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #85 Del Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 16.12.2024 den 8.39): Hæ? I mitt hode er den naturlige tanken "Ok, jeg finner ikke akkurat det nattøyet, men kanskje hun vil like denne andre typen nattøy siden hun tydeligvis ønsker noe å sove i". "Ullpledd? Hmm, hun ønsker seg tydeligevis noe som har med sauer å gjøre. Kanskje hun ville like et levende lam! Eller et grind? Nei, en ØREMERKERTANG!!!" AnonymBruker skrev (På 16.12.2024 den 8.39): Hvordan gir det mening at man skal hoppe over på en helt annen ting? "Å ja, jeg finner visst ikke den gryta hun ønsker, men kanskje hun liker denne tur jakka"...? Anonymkode: d8fea...4f6 Det er de andre tingene på den ønskeliste du hadde etterspurt. Anonymkode: edf0e...e09 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #86 Del Skrevet 17. desember 2024 Dette problemet får jeg hvert år. Vi sender ønskelister, og jeg spesifiserer alltid ønskene mine til merke eller farger. Når jeg skriver jeg ønsker meg et verktøy i fra Ryobi (med link til butikk), en mørkegrå navngitt løper til kjøkkenet (med link til butikk) og et spesifikk blått sengtøysett i bomull fra Kid (med link til butikk), så er det rart å få verktøyet fra Bosch, en annen løper i sort og et grønt sengtøysett i flanell fra Princess.... Der ironisk nok alternativene ofte er dyrere enn originalønsket mitt. Jeg bare, hvor vanskelig er det å få dette riktig?? Anonymkode: 6a670...760 5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 17. desember 2024 #87 Del Skrevet 17. desember 2024 Ønskeliste= ønskeliste Kravliste ≠ ønskeliste 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seff Skrevet 17. desember 2024 #88 Del Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 15.12.2024 den 21.36): Jeg ønsker ting fra feks Kid, Kitchn, hudpleie fra apotek, klær fra kjedebutikker. Jeg er ikke opptatt av fancy og eksklusive nisjebutikker. Anonymkode: 7db3b...a3e Men det kan være at du ønsker deg en veldig populær farge eller utgave av ting som enten fort har blitt utsolgt, eller som ikke alle butikkene har tatt inn. Eller at det er så dyrt at det ikke er mulig innen giverens budsjett. Akseptabel pris for én person kan være uoppnåelig for en annen. Spesielt hvis man har mange å kjøpe til. Jeg tror mange av oss har vært på sånne shoppingturer der det tilsynelatende kan virke umulig å få tak i noe en person ønsker seg.. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #89 Del Skrevet 17. desember 2024 Denne tråden er et bevis på at vi lever i et overflodssamfunn! Heldigvis så har ikke min familie en tradisjon med å sende « julegavebestilling» til hverandre. Jeg synes det er litt grådig, og impulsiviteten og overraskelsen er borte. Anonymkode: 9ef3d...99c 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #90 Del Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 16.12.2024 den 11.22): ...Da synes jeg det blir mer naturlig at du bruker ønskelista som inspirasjon for andre ting, som f.eks "Ok, så hun liker denne genseren i tåkegrønn, og dette skjerfet i dus rosa... Kanskje hun vil sette pris på denne grågrønne fyllepennen, eller disse gammelrosa sokkene". Eller at du bare ser bort fra ønskelisten, men i det minste unngår å kjøpe alternative utgaver av helt konkrete ønsker. Anonymkode: 5bb55...833 Det ville jeg ihvertfall aldri tenkt. Mye fordi jeg synes noen av de fargetonene er vakre og andre direkte stygge. De hører ikke sammen i mitt fargeskjema. Og fyllepenn er også en veldig særegen gave så det ville jeg uansett aldri kjøpt om det ikke sto på ei liste. Anonymkode: 902d1...ca2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #91 Del Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Dette problemet får jeg hvert år. Vi sender ønskelister, og jeg spesifiserer alltid ønskene mine til merke eller farger. Når jeg skriver jeg ønsker meg et verktøy i fra Ryobi (med link til butikk), en mørkegrå navngitt løper til kjøkkenet (med link til butikk) og et spesifikk blått sengtøysett i bomull fra Kid (med link til butikk), så er det rart å få verktøyet fra Bosch, en annen løper i sort og et grønt sengtøysett i flanell fra Princess.... Der ironisk nok alternativene ofte er dyrere enn originalønsket mitt. Jeg bare, hvor vanskelig er det å få dette riktig?? Anonymkode: 6a670...760 Antageligvis fordi de andre tingene var lettere tilgjengelig. Sengetøy og duker kan feks fort bli utsolgt og særlig før jul. Anonymkode: 902d1...ca2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #92 Del Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Denne tråden er et bevis på at vi lever i et overflodssamfunn! Heldigvis så har ikke min familie en tradisjon med å sende « julegavebestilling» til hverandre. Jeg synes det er litt grådig, og impulsiviteten og overraskelsen er borte. Anonymkode: 9ef3d...99c Slutt å overtolke det som skrives her. Ønskeliste er ikke bestilling! Ønskeliste er til hjelp for den som ikke vet hva man skal kjøpe. Men når man først tyr til ønskelisten for inspirasjon, så er det jo rart at ikke giveren anstrenger seg med å kjøpe det som står på listen da. Hvis det står "blått ullpledd fra Kid Interiør, 299,-, (link til nettside)" så bør man jo kjøpe DET PLEDDET, og ikke gå på Europris å kjøpe et grønt pledd i lin. Vedkommende ønsket seg ikke ett pledd, men det pleddet. Hvor vanskelig er dette egentlig... Anonymkode: 6a670...760 4 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stor pike Skrevet 17. desember 2024 #93 Del Skrevet 17. desember 2024 Jeg har sendt ønskeliste uoppfordret til familien i år. En spesifikk bodylotion, med bilde, og hvite ankelsokker. Konkret, forholdsvis beskjedent og noe jeg trenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #94 Del Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Antageligvis fordi de andre tingene var lettere tilgjengelig. Sengetøy og duker kan feks fort bli utsolgt og særlig før jul. Anonymkode: 902d1...ca2 Nei, det var ikke lettere tilgjengelig. Og nei, det har ikke vært utsolgt. Så det kan ikke unnskyldes på det. Ironien er at det Ryobi verktøyet jeg ønsket meg kunne de kjøpe for 699 kr på butikken som lå 500m bortenfor, men istedenfor har de sendt inn en nettbestilling på verktøyet fra Bosch som kostet 999,-. Grunnen til at jeg ønsket Ryobi er enkelt: Jeg har alt av verktøy i DEN serien, og batteriene kan brukes på tvers av produktene. Derfor blir jeg skuffet når jeg ser jeg har mottatt verktøyet som Bosch. Jeg forstår ikke hvorfor dette skjer. Anonymkode: 6a670...760 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #95 Del Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): ...når man først tyr til ønskelisten for inspirasjon, så er det jo rart at ikke giveren anstrenger seg med å kjøpe det som står på listen da. Hvis det står "blått ullpledd fra Kid Interiør, 299,-, (link til nettside)" så bør man jo kjøpe DET PLEDDET, og ikke gå på Europris å kjøpe et grønt pledd i lin. Vedkommende ønsket seg ikke ett pledd, men det pleddet. Hvor vanskelig er dette egentlig... Anonymkode: 6a670...760 Så hvis KID er utsolgt for årets poppisfarge på pledd, vil du ikke ha noe pledd? Anonymkode: 902d1...ca2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #96 Del Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 15.12.2024 den 15.51): Har flere ganger opplevd å få "feil" ønsker. Som regel blir ønsker sendt på melding etter givers ønske (poengterer at jeg selv ikke sender lister uten forespørsel). Da skriver jeg feks ullpledd i beige/brun, ditt gavekort, håndkrem x merke osv. Likevel har jeg flere ganger opplevd at giver gir etter eget ønske eller gir beskjed om at jeg kan bytte. Eksempel: giver gir håndkrem fra y merke i stedet "fordi jeg syns den er så god". Ullpledd blir kjøpt i grønn farge "fordi de hadde ikke beige/brun og grønt er jo så fiiiint, du kan jo bytte" (kjøpt i butikk med vanskelig fremkommelighet for meg da jeg ikke har lappen og buss er knotete der jeg bor). Gavekort på helt annet senter. Da må jeg reise lengre og det blir mer tungvint. Blir jo glad for gaver, men føler det er lite omtanke rundt når det blir gjort slik. Hvorfor spørre om ønsker når man gir noe annet? Da er det bedre å ikke spørre etter ønsker og gi noe man tror jeg vil like. Oppleves så "hastig" med slike gaver. Er selvsagt ikke alle man bør si noe til. Men er det ok å si i fra til foreldre, besteforeldre, svigers, nære venner? Er så kjedelig å måtte fly rundt i ulike butikker for å bytte. Poengterer at jeg ikke tenker på julen nå, de fleste har nok kjøpt allerede. Anonymkode: 7db3b...a3e Er slik som svigermor og svigersøster det. De maser på hva de skal kjøpe til oss, jeg sier at vi trenger ikke noe. Joda noe skal de jo kjøpe, for de er jo så snille de. Jeg svarer at jeg vet ikke, eneste jeg vet er at sengetøy har vi for mye av og kjøkkenskapene er fyldt til randen, der trengs det iallefall ingenting. Såh.. hva får vi. Sengetøy og kjøkkenutstyr!! De er jo så hyggelige mennesker, ja og gavmilde!! Anonymkode: 401bd...47b 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #97 Del Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så hvis KID er utsolgt for årets poppisfarge på pledd, vil du ikke ha noe pledd? Anonymkode: 902d1...ca2 Kid blir aldri utsolgt for det pleddet. Men blir de det, så må det jo gå an å finne et tilsvarende pledd i samme stoff og farge som originalønsket, og ikke i et helt annet stoff og en helt annen farge enn det jeg ønsket meg.... Anonymkode: 6a670...760 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #98 Del Skrevet 17. desember 2024 Er fotterapeut. Det ene året gav svigermor meg en sånn Scholl fotfil... En må jo søren meg ha på hørselvern for å skru på en slik.. Anonymkode: 401bd...47b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #99 Del Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ironien er at det Ryobi verktøyet jeg ønsket meg kunne de kjøpe for 699 kr på butikken som lå 500m bortenfor, men istedenfor har de sendt inn en nettbestilling på verktøyet fra Bosch som kostet 999,-... Anonymkode: 6a670...760 Det er jo lettere tilgjengelig for dem når de kjøpte på nett. Nett er easy peasy. Anonymkode: 902d1...ca2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #100 Del Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er jo lettere tilgjengelig for dem når de kjøpte på nett. Nett er easy peasy. Anonymkode: 902d1...ca2 Men da kjøper de Ryobien som jeg faktisk ønsket meg på nettet da! Er jo like lett å bestille en billigere Ryobi... Hvor er logikken i at de kjøpte inn Bosch når jeg ønsket Ryobi når de kjøpte på nettet?? Anonymkode: 6a670...760 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå