AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #1 Del Skrevet 15. desember 2024 Har flere ganger opplevd å få "feil" ønsker. Som regel blir ønsker sendt på melding etter givers ønske (poengterer at jeg selv ikke sender lister uten forespørsel). Da skriver jeg feks ullpledd i beige/brun, ditt gavekort, håndkrem x merke osv. Likevel har jeg flere ganger opplevd at giver gir etter eget ønske eller gir beskjed om at jeg kan bytte. Eksempel: giver gir håndkrem fra y merke i stedet "fordi jeg syns den er så god". Ullpledd blir kjøpt i grønn farge "fordi de hadde ikke beige/brun og grønt er jo så fiiiint, du kan jo bytte" (kjøpt i butikk med vanskelig fremkommelighet for meg da jeg ikke har lappen og buss er knotete der jeg bor). Gavekort på helt annet senter. Da må jeg reise lengre og det blir mer tungvint. Blir jo glad for gaver, men føler det er lite omtanke rundt når det blir gjort slik. Hvorfor spørre om ønsker når man gir noe annet? Da er det bedre å ikke spørre etter ønsker og gi noe man tror jeg vil like. Oppleves så "hastig" med slike gaver. Er selvsagt ikke alle man bør si noe til. Men er det ok å si i fra til foreldre, besteforeldre, svigers, nære venner? Er så kjedelig å måtte fly rundt i ulike butikker for å bytte. Poengterer at jeg ikke tenker på julen nå, de fleste har nok kjøpt allerede. Anonymkode: 7db3b...a3e 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #2 Del Skrevet 15. desember 2024 Jeg spør om folk har ønskelister, de fleste over 7 år har ikke det... Men de som har, hvis jeg ikke gidder å kjøpe noe av det pga pris eller tilgjengelighet, så sier jeg det "du får nok noe utenom denne listen i år" så vet de det. Men jeg gir fortsatt gaver folk liker og blir glad for, er ikke dritt de bytter feks. Anonymkode: 97b40...5b8 5 1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 Populært innlegg #3 Del Skrevet 15. desember 2024 Herregud, du må foreslå å kutte ut gaver neste år. Du blir jo verken glad eller takknemlig for gavene du får Anonymkode: 5245f...633 56 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #4 Del Skrevet 15. desember 2024 Aner ikke. Latskap muligens Anonymkode: 434de...a36 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #5 Del Skrevet 15. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er selvsagt ikke alle man bør si noe til. Men er det ok å si i fra til foreldre, besteforeldre, svigers, nære venner? Er så kjedelig å måtte fly rundt i ulike butikker for å bytte. Anonymkode: 7db3b...a3e Er du veldig ung? Si heller at du ønsker deg penger hvis du ikke vil drive å bytte. Anonymkode: c3c15...279 12 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 Populært innlegg #6 Del Skrevet 15. desember 2024 Ser ut som at du mistolker ønskeliste som bestillingsliste? Ikke alle kan reise rundt til 4 ulike butikker for å finne akkurat fargen/merker DU ønsker deg midt i førjulsstria. Vær forberedt på at du muligens må bytte gaver dersom du ikke takler å få noe utenom spesifikke ting du skriver, så får du nok en fin jul likevel 😊 IKKE finn på å si noe til de det gjelder, da fremstår du bare som en utakknemlig tenåring. Anonymkode: 90720...857 69 1 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 Populært innlegg #7 Del Skrevet 15. desember 2024 Jeg spør etter ønsker for å få inspirasjon, jeg betrakter ikke ønskelister som bestilling. Anonymkode: efb74...aa1 50 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #8 Del Skrevet 15. desember 2024 Ønskelister er ikke bestillingsliste og det er helt greit å kjøpe noe annen. Men når det gjelder hudprodukter og ønskelista angir et bestemt merke, er det bedre å finne på noe annet enn å kjøpe et annet merke. Og det går an å tenke. Jeg har flere ganger fått gavekort jeg ikke har fått brukt fordi butikken, senteret eller kjeden ikke finnes i min by eller naboby, men en flyreise unna. Anonymkode: a7f06...e8e 9 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #9 Del Skrevet 15. desember 2024 Du er veldig utakknemlig Anonymkode: 059c5...920 15 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #10 Del Skrevet 15. desember 2024 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Jeg spør etter ønsker for å få inspirasjon, jeg betrakter ikke ønskelister som bestilling. Anonymkode: efb74...aa1 Så hvis jeg ønsker meg en spesifikk bok så må jeg bli glad for å få hvilken som helst bok? Glad mine faktisk gidder å gi meg det jeg ønsker meg, ikke alt annet som er «i nærheten» Anonymkode: b27ce...b2c 26 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 15. desember 2024 #11 Del Skrevet 15. desember 2024 Jeg behandler ønskelister som nettopp det, ikke som en kravliste. Jeg tenker at voksne folk kan skjerpe seg såpass at de innser at gaver er gitt med gode intensjoner og ikke oppføre seg som trassige barn. 19 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #12 Del Skrevet 15. desember 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Så hvis jeg ønsker meg en spesifikk bok så må jeg bli glad for å få hvilken som helst bok? Glad mine faktisk gidder å gi meg det jeg ønsker meg, ikke alt annet som er «i nærheten» Anonymkode: b27ce...b2c Det sier meg at du liker bøker, hvilke forfattere og sjangre du liker... Hvis du ønsker deg en ny fantasybok så får du ikke nyeste kokeboka til en random influencer nei... På samme måte kjøper jeg ikke en julebrus om du ønsker deg kaffe, selv om begge deler er drikke... Det er ikke slik "få inspirasjon" funker... Anonymkode: efb74...aa1 14 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 15. desember 2024 #13 Del Skrevet 15. desember 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Så hvis jeg ønsker meg en spesifikk bok så må jeg bli glad for å få hvilken som helst bok? Glad mine faktisk gidder å gi meg det jeg ønsker meg, ikke alt annet som er «i nærheten» Anonymkode: b27ce...b2c Kjøp den selv? 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minister-mio Skrevet 15. desember 2024 #14 Del Skrevet 15. desember 2024 Haha feil ønsker 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #15 Del Skrevet 15. desember 2024 Jeg skjønner skuffelsen, men hvis man sliter med at gavene kun blir feil og det ikke er noen glede rundt å motta gaver, så bør man kanskje like gjerne avtale at man slutter å gi hverandre gaver? Noen ganger får jeg det jeg ønsker meg, noen ganger får jeg noe jeg ikke har ønsket meg. Noen ganger kan jeg også få noe jeg ikke har ytret ønske om men som jeg blir kjempeglad for, fordi jeg rett og slett ikke visste at jeg ønsket meg det. Noen gaver utenom ønskelista kan være både spennende og artige, og veldig positive overraskelser Jeg synes det verste er gaver jeg overhodet ikke ønsker eller trenger, som jeg skjønner at giver har brukt en god del penger på. Da føler jeg at de har kastet bort penger, og jeg får enda mer dårlig samvittighet over at jeg føler meg skuffet. Anonymkode: 3a74b...79d 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #16 Del Skrevet 15. desember 2024 Kålrota skrev (1 time siden): Kjøp den selv? Jeg gjør jo det hvis jeg ikke får den, men for en som «har alt» og med familie som ber om gaveønsker, så er det kjekt å ikke kjøpe alt selv bare fordi man kan og har lyst. AnonymBruker skrev (1 time siden): Det sier meg at du liker bøker, hvilke forfattere og sjangre du liker... Hvis du ønsker deg en ny fantasybok så får du ikke nyeste kokeboka til en random influencer nei... På samme måte kjøper jeg ikke en julebrus om du ønsker deg kaffe, selv om begge deler er drikke... Det er ikke slik "få inspirasjon" funker... Anonymkode: efb74...aa1 Poenget gikk over hodet på deg. Ofte ønsker jeg meg feks krimbok av en helt spesifikk forfatter. Jeg liker ikke all verdens krimbøker av den grunn. Og antakelig har jeg de andre bøkene av samme forfatter. Anonymkode: b27ce...b2c 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #17 Del Skrevet 15. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du er veldig utakknemlig Anonymkode: 059c5...920 Hvorfor skal man være takknemlig for en «gave» som bare blir til bry? Hva er poenget?? Anonymkode: 201b8...ba9 6 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #18 Del Skrevet 15. desember 2024 Som giver hadde jeg blitt flau av å gi sånne gaver. Det viser jo at man ikke kjenner eller tenker på mottaker i det hele tatt. De ser jo ikke ut til å anerkjenne at de trenger den krykken en ønskeliste er, selv når de har bedt om den. Klarer man ikke forholde seg til en ønskeliste man selv har bedt om så er det ihvertfall flaut å gi slike gaver. Man skal være takknemlig for gaver altså, men dette grenser nesten opp i frekt, man bryr seg jo ikke om mottaker, man bare får tak i ett eller annet å pakke inn og sier seg ferdig. Ingen omtanke... Anonymkode: 1bc34...0b7 7 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 15. desember 2024 #19 Del Skrevet 15. desember 2024 Hvis det er så viktig for deg at ting blir akkurat som du vil ha det, er det bedre å kjøpe det selv. Ønskelister både gir og mottar jeg som inspirasjon, ikke bestillingslister. Jeg kan fint ønske meg en ny termokanne, for jeg er ikke så opptatt av hva slags jeg har, men kjøper heller veske selv, for der har jeg mye sterkere preferanser. Noen av de fineste gavene er gjerne ting jeg ikke tenkte på å ønske meg - og de mest begeistrede reaksjonene fra tantebarna har kommet når jeg har gått utenfor lista. 6 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Julenissenerher Skrevet 15. desember 2024 #20 Del Skrevet 15. desember 2024 Man kan ønske seg penger hvis man er redd for å få noe feil. Man kan også bytte ting, og der er butikkene ganske greie. Skjønner at det er skuffende med gaver man ikke vil ha, men noen liker å finne på ting selv og være litt kreative… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå