Gå til innhold

Karamellisert langtidsstekt løk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man kjøpe dette fryst, for å ha en rask oppvarming?

Når jeg lager det, har jeg på salt, pepper, en klype sukker og litt soyasaus. Steker i ca 20 min. Har dere bedre oppskrifter?

Kan jeg eventuelt steke opp masse og så fryse med i ziplock poser?

Erfaringer?

Anonymkode: 97879...d4d

Skrevet

Jeg har ikke en bedre oppskrift, men ja det kan kjøpes ferdigstekt, og ja det kan stekes i hauger og fryses ned :)

Anonymkode: 8ebca...91b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg har ikke en bedre oppskrift, men ja det kan kjøpes ferdigstekt, og ja det kan stekes i hauger og fryses ned :)

Takk. Hvor får man kjøpt fryst karamellisert løk og hvis jeg lager det selv for å fryse, må man ikke tilsette noe for at holdbarheten blir god i fryseren?

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Takk. Hvor får man kjøpt fryst karamellisert løk og hvis jeg lager det selv for å fryse, må man ikke tilsette noe for at holdbarheten blir god i fryseren?

Jeg har funnet det i frysedisken på coop xtra feks, en liten kartong er det.

Nei jeg har aldri tilsatt noe og det klarer seg nå noen måneder. :)

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Kan man kjøpe dette fryst, for å ha en rask oppvarming?

Når jeg lager det, har jeg på salt, pepper, en klype sukker og litt soyasaus. Steker i ca 20 min. Har dere bedre oppskrifter?

Kan jeg eventuelt steke opp masse og så fryse med i ziplock poser?

Erfaringer?

Jeg bruker litt brunt sukker, salt og meierismør. Men, det aller viktigste er å la det steke lenge nok til at det naturlige sukkeret i løken begynner å karamellisere og det skjer ikke før etter en time (ca). Mulig du blir lurt lurt av fargen på soyasausen? Prøv å la det steke lenger er mitt tips, og rør i løken, men ikke rør for ofte heller. Om det steker tørt kan du ha i bittelitt vann :jepp:

I det siste har jeg laget det i ovnen med hell, har brukt ovnsformer som jeg rører i ca hvert 20 min. Men, man må jo følge med hele tiden. 

Min erfaring med frysing er at det går veldig fint :jepp:

• Liker 2
Skrevet

De har tidligere hatt fryst på Spar, men ganske liten porsjon. Usikker på om den lå med grønnsaker eller med karbonadene.

Lønner seg nok å lage stor porsjon selv og fryse ned. 

Anonymkode: 3b148...ce5

Skrevet

Fant ut det ble like bra i airfryer.

Anonymkode: b3795...65d

Skrevet

Viktig med jevn størrelse på løkskivene, samt å gi det nok tid og ikke for høy varme.

Anonymkode: 3dab6...b5d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...