Gå til innhold

Forstår ikke problemet, vil du ikke være med på priskrigen, handle på Meny, Mega, Spar, Prix etc

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er på tilbud nå og fram til nyttår. Utsolgt her da. På tilbud i appen, men utsolgt. De har fortsatt M 😅

Anonymkode: ea3d0...0c5

Det fungerer med skittles på taket på pepperkakehus også. 

Anonymkode: 947f3...664

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvorfor klage? På meny får du alle julevarer, selv om du må betale opp til ti ganger så mye for dem. La de som vill, jakte non stop på Rema/Kiwi/Extra for 4.90. Non stop er på tilbud for 39.90 på Meny nå. Bare dra og kjøp. Slutt å klage på tomme hyller. 

Anonymkode: d5fa0...583

Du tenker at alle i Norge har samme økonomi? 🤔 

Disse varene som er billige er jo bra for de av oss som har dårlig råd. 40,- er kanskje ikke så mye penger for deg, men det kan det være for andre. Du har kanskje aldri måtte snu på hver eneste krone...men det har jeg (og mange med meg)

Jeg klager på tomme hyller, fordi folk hamstrer og ikke tenker på at andre vil benytte seg av tilbudet. Sikkert de samme folkene som hamstret dasspapir når korona'n herjet som verst.... 🤔

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Det fungerer med skittles på taket på pepperkakehus også. 

Anonymkode: 947f3...664

Skal ikke ha non- stop, skulle bare sjekke om det var annerledes i år enn årene før i forhold til at de andre butikkene også blir utsolgt uken etter priskrig. Takk for tips da 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mardina skrev (10 timer siden):

Du tenker at alle i Norge har samme økonomi? 🤔 

Disse varene som er billige er jo bra for de av oss som har dårlig råd. 40,- er kanskje ikke så mye penger for deg, men det kan det være for andre. Du har kanskje aldri måtte snu på hver eneste krone...men det har jeg (og mange med meg)

Jeg klager på tomme hyller, fordi folk hamstrer og ikke tenker på at andre vil benytte seg av tilbudet. Sikkert de samme folkene som hamstret dasspapir når korona'n herjet som verst.... 🤔

Det er nettopp det. Folk har ikke samme økonomi. Jeg er selv uføretrygdet og har dårlig råd. Skulle gjerne hatt billig marsipan og julegrøt og ost  jeg. Gjerne en av hver. Så kommer disse pengesterke, gjerne med bil, og tømmer hyllene. Bærer kasser med ost ut i de dyre bilene sine imens de har hjemmekontor på telefonen . 😂
ja, det er lov og tenke på at andre også vil benytte seg av tilbudet, eller og få varer i det hele tatt. Samfunnet har blitt så egosentrert. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dessverre ikke så enkelt at man kan gå på andre butikker og kjøpe der. Det blir veldig fort utsolgt overalt, nettopp fordi mange som ellers ville kjøpt varene i lavprisbutikker, blir nødt til å dra andre steder.

Jeg skulle kjøpe risgrøt og rømmegrøt i helga, men det var det helt tomt for på Meny. Ville aldri skjedd ellers.

Det var tynt med endel andre varer som er på priskrig også, dsse pleier å bugne.

Anonymkode: 00ba3...a66

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er nettopp det. Folk har ikke samme økonomi. Jeg er selv uføretrygdet og har dårlig råd. Skulle gjerne hatt billig marsipan og julegrøt og ost  jeg. Gjerne en av hver. Så kommer disse pengesterke, gjerne med bil, og tømmer hyllene. Bærer kasser med ost ut i de dyre bilene sine imens de har hjemmekontor på telefonen . 😂
ja, det er lov og tenke på at andre også vil benytte seg av tilbudet, eller og få varer i det hele tatt. Samfunnet har blitt så egosentrert. 

Er ufør jeg også, så jeg skjønner hvordan du har det ♥️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har ikke noen andre butikker i byen enn de som har priskrig. Så ikke alle kan velge å gå til andre butikker. Ei venninne skulle ha en pakke pepperkakedeig. Det var utsolgt overalt. 

Anonymkode: aca62...d8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Hvorfor klage? På meny får du alle julevarer, selv om du må betale opp til ti ganger så mye for dem. La de som vill, jakte non stop på Rema/Kiwi/Extra for 4.90. Non stop er på tilbud for 39.90 på Meny nå. Bare dra og kjøp. Slutt å klage på tomme hyller. 

Anonymkode: d5fa0...583

Nærbutikkene her er Kiwi og Rema. For å handle på Meny eller Mega må jeg dra langt avgårde. Unødvendig når man bare skal ha en Edamerost. 

Anonymkode: 42bcd...6d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det siste jeg tenker når jeg er i butikken er "Jeg lurer på om noen andre har lyst på denne varen, jeg legger den tilbake for sikkerhets skyld". Hvem skal være dommer over hvem som trenger en vare mest? Det er sikkert mange som er fattigere enn deg som også vil ha den osten eller den marsipangrisen. Gir du den da fra deg?

Julegrøt lager du forresten selv. Grøtris er alltid greit å ha i skapet, jul eller ei.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knirke skrev (1 time siden):

Det siste jeg tenker når jeg er i butikken er "Jeg lurer på om noen andre har lyst på denne varen, jeg legger den tilbake for sikkerhets skyld". Hvem skal være dommer over hvem som trenger en vare mest? Det er sikkert mange som er fattigere enn deg som også vil ha den osten eller den marsipangrisen. Gir du den da fra deg?

Julegrøt lager du forresten selv. Grøtris er alltid greit å ha i skapet, jul eller ei.

Det er snakk om de som grabber til seg 10-20 pakker

Anonymkode: 1834e...937

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.12.2024 den 15.19):

Helt enig. Jeg hamstret 20 pakker nonstop og 10 oster. Gjør som jeg vil.

Anonymkode: 25a66...d64

Forklar hva du skal med så mye nonstop og ost. Nonstop har jeg ikke sett til under 50 kroner pakken her.

Anonymkode: 46acd...ef9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knirke skrev (4 timer siden):

Har ikke komfyr, men rakk for tips.  
det er ikke snakk om hvem som trenger den marsipanen og den grøten mest. Det hadde vært nok til alle om ikke noen hadde hamstret mye mer enn det de skal spise.  Nei, jeg hadde ikke hatt dårlig samvittighet over og kjøpe en ost og en marsipangris, det gjorde jeg jo før priskrig og. Jeg skjønner at du ikke tenker på om noen andre  lyst på denne varen og legger den tilbake for sikkerhets skyld. Så er du blant de som går inn og ut av butikken og kjøper 5 av hver vare og fyller opp bilen og legger bilde av fangsten på fb?  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alternativet til priskrig er jo ikke lavere priser hele året, men høye priser hele året.

Men hvor evneveike er folk?! Man vet jo at man trenger den posen med Nonstop til pepperkakehuset i desember, allerede idet forrige jul er over. Og alle vet at det er priskrig før jul. Hvis det er viktig, så får man heller sikre seg den posen med Nonstop i slutten av november, før priskrigen begynner.

Hvis man ikke har råd eller ikke synes det er verdt prisen i november, så, news flash: da hadde det heller ikke hjulpet å fjerne priskrigen og dermed hatt novemberpris hele året. Selvsagt handler folk mer Nonstop når det er grisebillig (det har jo lang holdbarhet, og brukes blant annet til å pynte sjokoladekaker, som tilbehør til is osv - ikke bare på pepperkakehus...)

Anonymkode: 92851...5e9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Har ikke komfyr, men rakk for tips.  
det er ikke snakk om hvem som trenger den marsipanen og den grøten mest. Det hadde vært nok til alle om ikke noen hadde hamstret mye mer enn det de skal spise.  Nei, jeg hadde ikke hatt dårlig samvittighet over og kjøpe en ost og en marsipangris, det gjorde jeg jo før priskrig og. Jeg skjønner at du ikke tenker på om noen andre  lyst på denne varen og legger den tilbake for sikkerhets skyld. Så er du blant de som går inn og ut av butikken og kjøper 5 av hver vare og fyller opp bilen og legger bilde av fangsten på fb?  

Den eneste julevaren jeg har kjøpt i år, og kommer til å kjøpe, er en pose Cloetta skumnisser. Den ble kjøpt i November, på Meny, til vanlig pris. Vil du vil prøve å gi meg hamstrings-skam over én pose skumnisser, så værsågod…

Poenget mitt er at jeg kjøper akkurat hva jeg vil, så mye som jeg vil, når jeg vil, uten at dere moralens voktere har noen rett til å dømme meg. Det er ikke kriminelt å kjøpe flere varer enn man trenger.

Er det noen som virkelig har tid til å stå utenfor butikken når de åpner og følge med på når de fyller på varer, så er det jo uføre. Det må jo være dere som hamstrer først?

Endret av Knirke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knirke skrev (21 timer siden):

Den eneste julevaren jeg har kjøpt i år, og kommer til å kjøpe, er en pose Cloetta skumnisser. Den ble kjøpt i November, på Meny, til vanlig pris. Vil du vil prøve å gi meg hamstrings-skam over én pose skumnisser, så værsågod…

Poenget mitt er at jeg kjøper akkurat hva jeg vil, så mye som jeg vil, når jeg vil, uten at dere moralens voktere har noen rett til å dømme meg. Det er ikke kriminelt å kjøpe flere varer enn man trenger.

Er det noen som virkelig har tid til å stå utenfor butikken når de åpner og følge med på når de fyller på varer, så er det jo uføre. Det må jo være dere som hamstrer først?

Hvor i alle dager har jeg prøvd og gi deg hamstringskam ? Du satte det helt på spissen og lurte på om jeg vurderte og ikke kjøpe den varen fordi noen kunne trenge den mer eller ha dårligere råd enn meg. Nei, jeg har ikke vurdert en marsipangris og ei heller ment du skal vurdere en pose juleskum. De jeg kritiserte for og være egoistiske er de faktiske hamstrerne og spurte om du var blant dem. Det er du ikke tydeligvis, du bare forsvarer dem. 
nei, det er ikke kriminelt og kjøpe så mye man vil, det er litt og gå imot reglene og gå inn flere ganger når det er maks 5 per kunde. Det er butikkene som er hovedproblemet selvsagt, det er de som står bak « priskrig « som noen hamstrere føler at de vinner mye på. 
det har vel ingenting med når butikken åpner, men når de setter ned prisene, og det kommer fort i media. Det er nok ulike grupper som kommer først , men mobilitet og bil er nok en fordel. 
og stå utenfor butikken når de åpner og følge med på når de fyller opp med varer høres mer ut som noe en som er frisk nok til og jobbe gjør, men det er uansett ikke sånn priskrig fungerer. Det at ting blir utsolgt går jo utover mange , også folk med veldig travle dager og pensjonister som trenger handlehjelp, men de jeg ser legge ut skrytebilder av hvordan de har tømt hyllene og fylt opp bilen - helt uten og være kriminelle, men med det geniale trikset : betale i flere omganger , er ikke uføre eller folk med dårlig råd. Mer en snodig hobby. Det er butikkene som har ansvaret til sist. 

sender varme tanker til han som hadde garasjen og kjelleren full av dopapir under covid som han skulle selge dyrt på Finn, men bomma på at butikkene fikk påfyll. Det skjer vel neppe med julevarer i år heller selvom det hadde vært moro. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...