AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #1 Del Skrevet 13 timer siden Både min og samboers familie er av typen som blander seg inn i mye. Feks hvordan julemiddagen skal tilberedes og serveres. Det er fint med råd, men de blir rett og slett litt irritert om vi ikke velger "deres" fremgangsmåte. Vi har skilte foreldre begge to og derfor blir det dobbelt opp med meninger. Det gjelder ikke bare julemiddag, men valg av reisemål, bil, farge på veggen, romløsning da vi bygget hus osv. Vil poengtere at vi aldri ber de om råd. Men det er jo selvsagt naturlig at det feks kommer frem at vi snart er ferdig med romløsning. Vi må jo kunne snakke... Så spørsmålet er hvordan vi kan avvise de på deres mening slik de forstår VI bestemmer. Det hjelper ikke å si "men denne gangen gjør/velger vi slik". Anonymkode: e0ad0...09c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
luxifine Skrevet 13 timer siden #2 Del Skrevet 13 timer siden "Takk for rådet, men nå velger jeg å...." Det hjalp mye her i min familie, de ble sure (selvsagt) men de tok poenget. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 13 timer siden #3 Del Skrevet 13 timer siden Hvorfor diskuterer du slikt med familie? Når jeg kjøper bil, bestiller jeg den uten å snakke med andre enn kona. Når jeg lager julemiddag, kommer gjestene når den er ferdig laget (i alle fall nesten). 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #4 Del Skrevet 12 timer siden Brunello skrev (40 minutter siden): Hvorfor diskuterer du slikt med familie? Når jeg kjøper bil, bestiller jeg den uten å snakke med andre enn kona. Når jeg lager julemiddag, kommer gjestene når den er ferdig laget (i alle fall nesten). Det er nå naturlig å nevne at man trenger ny bil når den gamle må vrakes. Det forstår jo de også uten at vi må si noe. Har vi julemiddag kommenterer de uten at vi spør. De vet jo at vi skal lage den når de er invitert. Anonymkode: e0ad0...09c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #5 Del Skrevet 8 timer siden «Dette tenker jeg vi overlater til de som eier huset/skal lage middagen/whatever». Så skift tema. «Jøss så mye snø det har kommet i det siste! Får dere ryddet gårdsplassen?» Anonymkode: 551a3...6c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå