Gå til innhold

Menn, føler dere at kvinner behandler dere bra?

askjiir

Menn, føler dere at kvinner behandler dere bra?  

45 stemmer

1. 1. Menn, føler dere at kvinner behandler dere bra?

• Ja, stortsett
      25
    • Ja, kvinnene som er i min omgangskrets behandler meg bra, men fremmede kvinner gjør ofte ikke det
      10
    • Kvinner behandler meg ofte dårlig
      10

Anbefalte innlegg

Man ser jo lett her hvor det går feil ved å sammenligne to såpass intetsigende tråder på et anonymt debattforum.

Når du spør kvinner dette spørsmålet vil f.eks mange mene det er bra at menn går rett forbi de på gata uten å ta kontakt. Fordi vi så ofte opplever at kontakten kan bli ubehagelig eller utrygg. Mens en mann her sier at ei dame behandler han dårlig fordi kvinner behandler han som luft. Det er altså akkurat samme adferd, hvor den ene sier bra og den andre dårlig.

Ærlig talt, man blir ikke behandlet dårlig fordi en fremmed ikke gir deg oppmerksomhet. Det må være en aktiv negativ handling, eller en aktiv ignorering over tid som dermed kan tolkes som mobbing. Å ikke ville forholde seg til en fremmed er for kvinner et sikkerhetstiltak. Og bare det at kvinner må bruke dette som sikkerhetstiltak, sier litt om hvor farlige endel menn som ligger bak de 30% som behandler kvinner dårlig, ifølge den andre pollen.

Så du sammenligner epler og pærer. Altså får du ikke noe resultat som kan brukes til noe.

Anonymkode: 3418e...e47

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 15.12.2024 den 14.25):

Beklagelig at det skal være sånn da. Jeg opplever kvinnelige "vennskap" eller "samhold" som langt mer overfladiske og rett ut falske enn det kameraderiet vi menn dyrker. Falske komplimenter, baksnakking med en gang en i gruppa forlater stedet, dobbeltspill, fraksjoner. Det er bare å se på kommentarfeltet når en kvinne legger ut et nytt bilde. Alle er verdens fineste, besties, nummer én, etc. etc. Det er åpenlyst løgn, men de gifter seg med det likevel 😮‍💨 De forteller usannheter til hverandre så åpenlyst, det er helt normalisert, men hvis man lyver om den type småting, hvordan skal man stole på hverandre langt mer seriøse ting som krever betydelig mer tillit?

Ett stor karneval, hele greia.

Anonymkode: 99618...8f5

Jeg må si som 47 år gammel kvinne at jeg aldri har opplevd noe slikt. Er dere veldig unge?

Anonymkode: f447c...452

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg må si som 47 år gammel kvinne at jeg aldri har opplevd noe slikt. Er dere veldig unge?

Anonymkode: f447c...452

Jeg er 39 og venninne mine er heller ikke sånn som innlegget du kommenterer…

Er nok som du tenker, at de enten er unge, eller så har ikke ab… 8fs opplevd å være vitne til nogelunde sunne venninne gjenger🤷‍♀️

Ekte venninner driver ikke med baksnakking og gir ikke direkte falske/oppblåste komplimenter.. 

Eller kanskje noen gjør det, men det er ikke noe som skjer rundt meg hvert fall! 
Meeeen…. Nå er verken jeg eller min omgangskrets noen som deler mye på some av seg selv…

Har noen få tidligere kollegaer på face som legger ut litt, og hvis jeg kommenterer/gir komplimenter så mener jeg det da av hele mitt hjerte! 

Men ordene som besties, verdens fineste og nummer 1, er vel ett språk som generelt er mest brukt av de som er vesentlig yngre enn meg ja😅

Anonymkode: 9c3bd...838

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg kan ikke komme på å ha opplevd å bli behandlet dårlig av kvinner, og opplever vel egentlig å ha hyggelige interaksjoner med kvinner (og menn) hele tiden. Kvinner er kanskje også noe mer interessert i "de nære tingene", og er etter min erfaring flinkere til å vie ekstra oppmerksomhet i forbindelse med personlige ting, som er hyggelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...