Gå til innhold

Menn, føler dere at kvinner behandler dere bra?

askjiir

Menn, føler dere at kvinner behandler dere bra?  

45 stemmer

1. 1. Menn, føler dere at kvinner behandler dere bra?

• Ja, stortsett
      25
    • Ja, kvinnene som er i min omgangskrets behandler meg bra, men fremmede kvinner gjør ofte ikke det
      10
    • Kvinner behandler meg ofte dårlig
      10

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

askjiir skrev (4 minutter siden):

Jeg brukte tiktok som søkeord, det dukket ikke opp noenting. Kan du gi navnet på en slik video siden det ikke er lov å legge ut lenker på kg?

Du må bruke appen. Jeg  vet ikke om du er veldig gammel eller bare særdeles lite tech-savy, men google har blitt en helt forferdelig søkemotor de siste 5 årene. Veldig mye sensur. Man finner knapt det man søker etter når man går utenfor konvensjonelle dagligdagse temaer eller bedrifts- og produktsøk.

Lykke til.

Anonymkode: 7a899...bf2

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du vet at hva som dukker opp i feeden ikke er tilfeldig? 

Anonymkode: 2a2b5...311

Men det skal ekstremt lite til. Det er en side litt lignende denne jeg bruker å lese på, skal ikke si hvilken for dere trenger ikke den siden i livet deres, det er noe direkte galt med den.

Alt som er der er som her, delt av folk. Så når jeg sitter å Google dumme greier, leser jeg de ikke så seriøse svarene om det. Men hver gang jeg scroller ender jeg bestandig opp med å se noe av det verste greiene, vi snakker offre. Jeg søker ikke opp politi vold, eller at noen har lyst til å banke flyktninger og masse syke greier. Krigs død.

Men jeg leser nyheter, jeg diskuterer prostitusjon og overgrep og jeg tror telefonen min på den spesifikke siden tar opp det og blir så kvalm. Har sluttet å scrolle der. Trykket så klart ikke, fjerner det med en gang, men sitter jo å tenker på det etterpå. En periode var Facebook direkte sinnsyk den også, vet ikke hvorfor den har sluttet å være så forferdelig ille. Var mye incest?? Tegninger å masse syke greier, hva i lovens navn er det som skjer. 

Tenker på hva barn blir utsatt til å se på nett. 

På de positive siden, får jeg se mye fint, koslig, inspirerende, imponerende og morsomt også 😊 Glad for videoen den har gitt meg på YouTube på tvn nå: Romanticize on a snowy day [studying, reading, writing] koslig å ha på i bakgrunnen. 

Anonymkode: 38782...320

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Du må bruke appen. Jeg  vet ikke om du er veldig gammel eller bare særdeles lite tech-savy, men google har blitt en helt forferdelig søkemotor de siste 5 årene. Veldig mye sensur. Man finner knapt det man søker etter når man går utenfor konvensjonelle dagligdagse temaer eller bedrifts- og produktsøk.

Lykke til.

Jeg bruker ikke TikTok, det er 1-0 til meg (👈 ment som en spøk, men den landet ikke...) Hvilken søkeord skal jeg bruke?

Endret av askjiir
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

askjiir skrev (1 minutt siden):

Jeg bruker ikke TikTok, det er 1-0 til meg over deg 👍 Hvilken søkeord skal jeg bruke, "short men die"?

Går det bra?

Anonymkode: 99618...8f5

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Går det bra?

Nei vel, da får jeg finne ut av det på egen hånd 🤷‍♂️ Visste ikke at sånne ting var en greie på TikTok og Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

askjiir skrev (25 minutter siden):

Der har jeg noe å undersøke nærmere.

Nei. Du trenger ikke se det, for du kommer til å ta det som et bevis på at alle damer tenker. Noen folk er syke i hodet eller desperate etter oppmerksomhet, det er sannheten.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

askjiir skrev (1 minutt siden):

Nei vel, da får jeg finne ut av det på egen hånd 🤷‍♂️ Visste ikke at sånne ting var en greie på TikTok og Instagram.

Det er jo ikke normalt, men jeg har sett det selv. Tror en del av det er rage-bait, men kommentarfeltene forteller noe annet. Det er jo en slags form for mobbing av mennesker som ikke kan noe for at de er som de er. Det er sosialt akseptert fordi man ikke går på en spesifikk person. Kan likevel vedde på at mye ungdom følelser seg sårt over det. Fullt forståelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Nei. Du trenger ikke se det, for du kommer til å ta det som et bevis på at alle damer tenker. Noen folk er syke i hodet eller desperate etter oppmerksomhet, det er sannheten.

Vet bare et fåtall tenker sånn, men synes det virket interessant. 

Endret av askjiir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Lykke til.

Hei! 

Tiktok og Reels videoer er iscenesatte og ofte laget for å provosere. Samme med videoer laget om kvinner av menn (sjekking osv). Ikke noe jeg ville overført til dagliglivet her i Norge.

Istedet for å sitte på nett og vurdere kvinner så gå ut og skaff deg venner og nettverk. Der kan du treffe hyggelige folk. Trenger man sosial trening så er det lurt å oppsøke steder der det er naturlig å bli kjent. Meld deg på en aktivitet eller skaff deg jobb der du tvinges til å øve på å snakke med mange.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julenissenerher skrev (2 minutter siden):

Hei! 

Tiktok og Reels videoer er iscenesatte og ofte laget for å provosere. Samme med videoer laget om kvinner av menn (sjekking osv). Ikke noe jeg ville overført til dagliglivet her i Norge.

Istedet for å sitte på nett og vurdere kvinner så gå ut og skaff deg venner og nettverk. Der kan du treffe hyggelige folk. Trenger man sosial trening så er det lurt å oppsøke steder der det er naturlig å bli kjent. Meld deg på en aktivitet eller skaff deg jobb der du tvinges til å øve på å snakke med mange.

Hun vet dette.

Endret av askjiir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julenissenerher skrev (1 minutt siden):

Hei! 

Hei!

Les hele tråden er du snill.

God jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

På privaten: Ja.

Som arbeidsgiver: Nei.

Anonymkode: 0eeb4...294

Akkurat der er jeg heldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg føler at kvinner flest behandler meg bra. En ting er at mamma og egen partner behandler meg bra, men også kvinnelige kollegaer og kvinner jeg møter i sosiale anledninger er stort sett hyggelige og greie. Det samme gjelder kvinnelige ansatte i service. Da jeg var singel og på utkikk synes jeg også kvinner jeg kunne finne på å være interessert i jevnt over behandlet meg pent og var hyggelige med meg. Det er overhodet ikke synonymt med at de var interessert i meg, selvfølgelig, det var det en god del som ikke var. Men de behandlet meg helt fint.

Jeg synes jeg blir møtt omtrent like vennlig av menn og av kvinner, stort sett. Menn og kvinner er ikke like, men vennligheten opplever jeg som stort sett den samme. Synes hverken menn eller kvinner flest mangler normal høflighet.

Jeg synes for all del man skal ta på alvor at en betydelig andel både menn og kvinner sliter med samspillet med motsatt kjønn. Samme hvor lite man selv måtte kjenne på det vil samfunnet lide av det dersom det skulle oppstå motsetninger og steile fronter mellom flere menn og kvinner enn de mest hatefullt innstilte. Så tenker jeg samtidig man skal være litt forsiktig med å legge meningsmålinger på KG til grunn, jeg tipper KG er lite representativt og at de som trekkes mot denne typen tråder (denne og den tilsvarende for kvinner) er enda mindre representative.

Anonymkode: b9d1f...24b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ja, jeg føler at kvinner flest behandler meg bra. En ting er at mamma og egen partner behandler meg bra, men også kvinnelige kollegaer og kvinner jeg møter i sosiale anledninger er stort sett hyggelige og greie. Det samme gjelder kvinnelige ansatte i service. Da jeg var singel og på utkikk synes jeg også kvinner jeg kunne finne på å være interessert i jevnt over behandlet meg pent og var hyggelige med meg. Det er overhodet ikke synonymt med at de var interessert i meg, selvfølgelig, det var det en god del som ikke var. Men de behandlet meg helt fint.

Jeg synes jeg blir møtt omtrent like vennlig av menn og av kvinner, stort sett. Menn og kvinner er ikke like, men vennligheten opplever jeg som stort sett den samme. Synes hverken menn eller kvinner flest mangler normal høflighet.

Jeg synes for all del man skal ta på alvor at en betydelig andel både menn og kvinner sliter med samspillet med motsatt kjønn. Samme hvor lite man selv måtte kjenne på det vil samfunnet lide av det dersom det skulle oppstå motsetninger og steile fronter mellom flere menn og kvinner enn de mest hatefullt innstilte. Så tenker jeg samtidig man skal være litt forsiktig med å legge meningsmålinger på KG til grunn, jeg tipper KG er lite representativt og at de som trekkes mot denne typen tråder (denne og den tilsvarende for kvinner) er enda mindre representative.

Anonymkode: b9d1f...24b

Tråden for kvinner har positive resultater. 70% sier de blir behandlet bra av menn, mens her sier bare 40% at de blir behandlet bra av kvinner. Vet ikke hvor representative disse resultatene er.

Endret av askjiir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Altså ikke dårlig, men det er ikke noen kontakt med mindre de trenger noe eller vil ha noe fra meg. Og jeg har null interesse av å være minibank eller pakk-esel på kjøpesenter. Aldri interesse for å gå en tur eller jogge sammen eller sånne ting. På samme måte som mange her tenker at menn kun ser på kvinner som sexobjekter så føler jeg at kvinner ser på menn som minibanker. Det er liksom det vi trenger fra hverandre, andre ting kan dekkes av venner uten at man føler at man skylder noe tilbake.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
askjiir skrev (På 16.12.2024 den 15.53):

Tråden for kvinner har positive resultater. 70% sier de blir behandlet bra av menn, mens her sier bare 40% at de blir behandlet bra av kvinner. Vet ikke hvor representative disse resultatene er.

Er dette et forskningsprosjekt du driver med? Kan være litt bias i hva man legger i ordene «bli behandlet bra».

For damer kan det bety at menn viser respekt eller lar dem være i fred, mens for menn betyr det kanskje no mer?

Anonymkode: 85ef4...0a0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skulle vært et annet alternativ, at kvinner behandler deg som luft. Jeg er en lite fysisk attraktiv mann i dagens samfunn. Der lederne i media har bestemt hva kvinner skal like og ikke sannheten om hva som er bra eller dårlig. 

Kvinner flest har lite interesse av å ha noe med meg å gjøre eller å snakke med meg. 

Anonymkode: 308d1...c3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det skulle vært et annet alternativ, at kvinner behandler deg som luft. Jeg er en lite fysisk attraktiv mann i dagens samfunn. Der lederne i media har bestemt hva kvinner skal like og ikke sannheten om hva som er bra eller dårlig. 

Kvinner flest har lite interesse av å ha noe med meg å gjøre eller å snakke med meg. 

Anonymkode: 308d1...c3e

Det vil si: Dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes de aller fleste kvinner behandler meg bra, og spesielt de jeg kjenner godt. Kolleger, venner og familie.

Jeg lurer på hvor kvinnene som avskyr menn egentlig befinner seg. De er vel mest på nettet. 

Anonymkode: 3b87a...698

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...