AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #1 Skrevet 15. desember 2024 Og nekter å hjelpe til med noe som helst av husarbeid uansett belønning/konsekvenser. Roter og griser i rekordfart og jeg er flau over hjemmets tilstand nå. Det står fat og kopper overalt. Griser og roter spesielt på kjøkken og bad til alle tider. Jeg ordner opp så tar det bare 5 minutter før det er helt krise igjen. Tatt over badet helt med sminke og hudpleieprodukter som flyter overalt. Søler hun når hun lager seg drikke/mat lar hun det bare være. Når vi tar henne på det later hun som ingenting. Jeg får kjeft hele tiden for at jeg tar på tingene hennes når jeg må rydde etter henne. Men jeg orker jo ikke å ha det sånn. Synes hun skal være takknemlig for at hun får beholde tingene jeg må rydde bort hele tiden når hun selv har streiket helt på vanlig husarbeid. Anonymkode: 526f6...26b 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #2 Skrevet 15. desember 2024 Kast henne ut. Steng alt av lommepenger og WiFi. Lat jente skal ikke belønnes. Er målet kommunal bolig der hun må ha vedtak på hjelp? Få skikk på boevnen hennes. Hun bor ikke på hotell og har 2 friske hender og føtter. Anonymkode: c8cab...3ba 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #3 Skrevet 15. desember 2024 Konfiskér eller kast tingene hennes som du må rydde. Hun får dem tilbake når hun skjerper seg. Anonymkode: 77ea5...457 10 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #4 Skrevet 15. desember 2024 Knip igjen på penger. Det er det eneste som funker. Ingen rydding ingen nye klær eller sminke. Anonymkode: 49a2b...4a6 4 5
Meowmere Skrevet 15. desember 2024 #5 Skrevet 15. desember 2024 Tipper det er et symptom på noe annet. 2 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #6 Skrevet 15. desember 2024 Prøvd å snakke med henne hvordan hun har det? Anonymkode: b7d2d...e4f
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #7 Skrevet 15. desember 2024 Meowmere skrev (3 minutter siden): Tipper det er et symptom på noe annet. Det heter tenåring. Det er ingen sykdom. Anonymkode: 49a2b...4a6 11 1 2
NiceOrNothing Skrevet 15. desember 2024 #8 Skrevet 15. desember 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Og nekter å hjelpe til med noe som helst av husarbeid uansett belønning/konsekvenser. Roter og griser i rekordfart og jeg er flau over hjemmets tilstand nå. Det står fat og kopper overalt. Griser og roter spesielt på kjøkken og bad til alle tider. Jeg ordner opp så tar det bare 5 minutter før det er helt krise igjen. Tatt over badet helt med sminke og hudpleieprodukter som flyter overalt. Søler hun når hun lager seg drikke/mat lar hun det bare være. Når vi tar henne på det later hun som ingenting. Jeg får kjeft hele tiden for at jeg tar på tingene hennes når jeg må rydde etter henne. Men jeg orker jo ikke å ha det sånn. Synes hun skal være takknemlig for at hun får beholde tingene jeg må rydde bort hele tiden når hun selv har streiket helt på vanlig husarbeid. Anonymkode: 526f6...26b Bo-evne er det viktig å lære dem. Bortfall av goder hvis plikter ikke blir utført . Når det er sagt er nok dette «vanlig « i alderen du beskriver . Men vil hun bo i en svinesti får du foreslå hybel , evnt at all sminke etc foregår / oppbevares på rommet . 3
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #9 Skrevet 15. desember 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Og nekter å hjelpe til med noe som helst av husarbeid uansett belønning/konsekvenser. Roter og griser i rekordfart og jeg er flau over hjemmets tilstand nå. Det står fat og kopper overalt. Griser og roter spesielt på kjøkken og bad til alle tider. Jeg ordner opp så tar det bare 5 minutter før det er helt krise igjen. Tatt over badet helt med sminke og hudpleieprodukter som flyter overalt. Søler hun når hun lager seg drikke/mat lar hun det bare være. Når vi tar henne på det later hun som ingenting. Jeg får kjeft hele tiden for at jeg tar på tingene hennes når jeg må rydde etter henne. Men jeg orker jo ikke å ha det sånn. Synes hun skal være takknemlig for at hun får beholde tingene jeg må rydde bort hele tiden når hun selv har streiket helt på vanlig husarbeid. Anonymkode: 526f6...26b Er det noe spesielt som har skjedd? Anonymkode: e4cef...00c
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #10 Skrevet 15. desember 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Og nekter å hjelpe til med noe som helst av husarbeid uansett belønning/konsekvenser. Roter og griser i rekordfart og jeg er flau over hjemmets tilstand nå. Det står fat og kopper overalt. Griser og roter spesielt på kjøkken og bad til alle tider. Jeg ordner opp så tar det bare 5 minutter før det er helt krise igjen. Tatt over badet helt med sminke og hudpleieprodukter som flyter overalt. Søler hun når hun lager seg drikke/mat lar hun det bare være. Når vi tar henne på det later hun som ingenting. Jeg får kjeft hele tiden for at jeg tar på tingene hennes når jeg må rydde etter henne. Men jeg orker jo ikke å ha det sånn. Synes hun skal være takknemlig for at hun får beholde tingene jeg må rydde bort hele tiden når hun selv har streiket helt på vanlig husarbeid. Anonymkode: 526f6...26b Sett deg ned med henne og snakk. Om dette er en ny type oppførsel, så kan det være et rop om hjelp/oppmerksomhet. Om dere ikke har vært særlig konsekvente i oppveksten hennes, hatt lite regler og latt henne få gjøre som hun vil, er dette resultatet. Snakk først, informer om hvordan dere ønsker det skal være hjemme hos dere, og sett inn konsekvenser om hun ikke følger opp. Anonymkode: 1d247...b57 2 1
Meowmere Skrevet 15. desember 2024 #11 Skrevet 15. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det heter tenåring. Det er ingen sykdom. Anonymkode: 49a2b...4a6 Nei, det der er ikke normalt for en tenåring. Jeg siktet ikke spesifikt til at det var en sykdom, men jeg ser at det jeg skrev lett kan misforstås. Med "symptom på noe annet", tenkte jeg mest på at det muligens har skjedd noe i livet hennes, en forandring eller noe. 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #12 Skrevet 15. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det heter tenåring. Det er ingen sykdom. Anonymkode: 49a2b...4a6 Ikke så ekstremt som det ts beskriver. Ja, tenåringer kan være rotete og lite villige til å ta del i husarbeid og være svært selvsentrert AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Søler hun når hun lager seg drikke/mat lar hun det bare være. Når vi tar henne på det later hun som ingenting. Jeg får kjeft hele tiden for at jeg tar på tingene hennes når jeg må rydde etter henne. Dette er ikke normalt, ikke en gang for en tenåring. Anonymkode: f1f67...d01 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #13 Skrevet 15. desember 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Kast henne ut. Steng alt av lommepenger og WiFi. Lat jente skal ikke belønnes. Er målet kommunal bolig der hun må ha vedtak på hjelp? Få skikk på boevnen hennes. Hun bor ikke på hotell og har 2 friske hender og føtter. Anonymkode: c8cab...3ba ? Anonymkode: e4cef...00c 2
monican94 Skrevet 15. desember 2024 #14 Skrevet 15. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Og nekter å hjelpe til med noe som helst av husarbeid uansett belønning/konsekvenser. Roter og griser i rekordfart og jeg er flau over hjemmets tilstand nå. Det står fat og kopper overalt. Griser og roter spesielt på kjøkken og bad til alle tider. Jeg ordner opp så tar det bare 5 minutter før det er helt krise igjen. Tatt over badet helt med sminke og hudpleieprodukter som flyter overalt. Søler hun når hun lager seg drikke/mat lar hun det bare være. Når vi tar henne på det later hun som ingenting. Jeg får kjeft hele tiden for at jeg tar på tingene hennes når jeg må rydde etter henne. Men jeg orker jo ikke å ha det sånn. Synes hun skal være takknemlig for at hun får beholde tingene jeg må rydde bort hele tiden når hun selv har streiket helt på vanlig husarbeid. Anonymkode: 526f6...26b Men hvorfor ordner du ? Er jo bare å få henne til å komme å rydde/vaske etter seg med engang.. Hun er jo tydeligvis vant til at du ordner og da gidder jo selvsagt ikke hun det selv.. Her er det bare å være den voksne og den som bestemmer å rope på henne om å komme å fikse etter seg MED ÉN GANG.. og det HVER gang det er rot/gris etter henne... I tillegg kniper du igjen på lommepenger hver gang du må mase.. trekk på 50kr. hver gang. Vær konsekvent. Tar du ikke grep nå blir det myyyyye værre.
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #15 Skrevet 15. desember 2024 Meowmere skrev (4 timer siden): Tipper det er et symptom på noe annet. Slutt å sykeliggjør alt! Hun er en tenåring som trenger en lærepenge! Anonymkode: ff501...1fd 3
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #17 Skrevet 15. desember 2024 Bor dere sammen som en vanlig familie? Har hun et godt forhold til foreldre og søsken? Hvordan er det på skolen? Anonymkode: 514cb...9cc
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #18 Skrevet 15. desember 2024 Her må tenåringen rydde opp etter seg selv. Jeg roper på henne også må hun komme og sette på plass dit det skal. Og ja jeg maser akkurat så mye som det må til. Ungen har blitt fortalt at hvis hun vil at masingen skal ta slutt, da må hun sette på plass etter seg. Så enkelt. Det er ingen av oss som liker at jeg maser, verken hun eller meg. Hun vet hva jeg forventer. Den praten har vi hatt så mange ganger. Jeg setter ikke på plass etter henne. Dette er ikke ett hotell. Anonymkode: bde26...04f 3
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #19 Skrevet 15. desember 2024 Ingen lommepenger, ingen nett, ingen telefon. Tingene hun ikke rydder på plass "forsvinner" en periode. Anonymkode: cac06...b98
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #20 Skrevet 15. desember 2024 Ta en boks og der legger du alle tingene som ikke er på plassen sin oppi. Og gjemmer den vekk. Anonymkode: c1068...e13
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå