AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #1 Del Skrevet 15. desember 2024 Leste noe i en annen tråd som fikk meg til å undre litt. Hvordan er det egentlig dere menn rangerer(?) og forholder dere til hverandre utifra sosio-økonomisk status? Er det så enkelt og overfladisk som at penger + inflytelse + fin dame = "han liker jeg 😀" ? Anonymkode: a41f2...6f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #2 Del Skrevet 15. desember 2024 Det handler jo om evner, relativ makt, innflytelse og personlighet/emosjonell modenhet. Jeg fanger opp ganske raskt om en mann er en kapabel fyr eller om han bare har en dominerende/narsissistisk personlighet uten noe arsenal til å faktisk utrette noe som helst. Sistenevnte har som regel et enormt behov for å prate, prate, prate og skryte på seg masse falske meritter som i realiteten er titler og oppnåelser uten innhold. Instagram- og TikTok-generasjonen er veldig preget av individer som ikke forstår at online-personaen ikke er deres faktisk identitet. De oppfører seg ofte som små barn, ansikt til ansikt, fordi de forventer å bli behandlet som online-fantasien de har om seg selv. Men det skjer jo naturligvis ikke, fordi det såpass stor mismatch mellom skuespillet på nett og hvem de faktisk er i virkeligheten. Det gjør dem ofte forbannet, fordi de blir påminnet om at de egentlig er lavstatus. Håper du ble litt klokere. Anonymkode: 86956...eef 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 #3 Del Skrevet 16. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 15.12.2024 den 12.11): penger + inflytelse + fin dame = "han liker jeg 😀" ? Anonymkode: a41f2...6f6 Personlig er jeg ikke sånn. Ser generelt ikke opp til andre menn i det hele tatt. Liker å omgås menn på samme "nivå" som meg selv. Menn som åpenbart tror de er noe fordi de har penger og innflytelse og fin dame og slikt har jeg ingenting til overs for. Om det er fordi jeg er litt sjalu, eller om det er fordi de oppleves som høy på pæra og usympatiske...kan sikkert være litt begge deler. Anonymkode: 00d81...788 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blue Balloon Skrevet 16. desember 2024 #4 Del Skrevet 16. desember 2024 Hei. Mann her 38 år. Jeg bryr meg ikke om respekt eller status. Etter min personlige erfaring, så er det en ganske liten gruppe mannfolk som gjør en greie utav dette. Svært få jeg kjenner er opptatt av å flashe dyre klokker og biler, og vise fram fine dama si, eller snakke om høye jobb-titler. Men treffer jo på noen i blant da. Jeg og min omgangskrets rister på hodet og himler med øynene av slikt. Er et par på jobb som er litt slik at de må tøffe seg. Og om jeg en sjelden gang er ute på byen, så treffer man alltid en del som spiller dette spillet. Men vet egt ikke hvordan det funker. Seff, når vi gikk på ungdomskolen, så var det jo litt viktig å være kul, og det var liksom den "kule gjengen" osv. Men de fleste har jo vokst fra seg dette i voksen alder. Om noe, så er det mest slik som det funker for vanlige folk. At om noen er helt dust og ikke noe grei, så får man ikke særlig respekt for dem. Ellers respekterer jeg alle på generelt grunnlag, uten noe spesielt hieraki eller rang. I grunn så tenker jeg "hva faen? hvor har du fått dette fra, at det er en greie??" når jeg leser denne tråden. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #5 Del Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 15.12.2024 den 12.11): Leste noe i en annen tråd som fikk meg til å undre litt. Hvordan er det egentlig dere menn rangerer(?) og forholder dere til hverandre utifra sosio-økonomisk status? Er det så enkelt og overfladisk som at penger + inflytelse + fin dame = "han liker jeg 😀" ? Anonymkode: a41f2...6f6 Den generelle samfunnsutviklingen har gått i den retningen ja. Var fullstendig motsatt for 30-40 år siden. Da handlet det om hvilket miljø man identifiserte seg med. På den tiden fant man kompiser ut fra felles miljø og verdier. Det skjer fortsatt, men penger og status er mye mer viktig i dag, enn for 35 år siden. Anonymkode: 92091...f91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #6 Del Skrevet 17. desember 2024 Jeg synes det virker som menn ser opp til hverandre på grunnlag av markører som er ulike for ulike miljøer. Ikke alltid penger. De som har hang til hierarkisk tenkning ser opp til de de mener innehar visse egenskaper, som speiler hva man selv setter pris på, som ofte speiler en gruppe man identifiserer seg med. Mennesler med hang til hierarkisk tenkning driver ofte med persondyrking, men personene de dyrker kan være veldig ulike. Anonymkode: f4c68...4e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #7 Del Skrevet 17. desember 2024 Menn som kan senke volumet på stemmen, og omgivelsene blir bare enda stillere har høy stjerne hos meg. For dèt betyr at han har sagt mye fornuftig før, som gjør at folk lytter:) Gjelder begge kjønn forøvrig. Anonymkode: ac70c...1cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå