Gå til innhold

Hvor mye tok mannen på seg når dere var gravide og dårlig?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Dere som var veldig dårlige eks hyperemesis eller tilsvarende dårlig, hvor mye tok mannen seg av evt andre barn og husarbeid, matlaging osv? Tenker mest på de værste ukene hvor dere var dårligst. 

Anonymkode: dcbaf...edf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Absolutt alt, noe annet var ikke aktuelt hos oss. Han tok seg av hus og hjem og meg

Anonymkode: c64d8...33a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt alt her også. Jeg var sengeliggende. Han tok seg av eldstemann, husarbeid og matlaging. 

Anonymkode: f9582...a9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var bare jeg som var gravid, ikke han. Han tok så og si alt da formen var på sitt verste.

Anonymkode: 4c848...aa9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok det jeg klarte, og mannen tok resten. Så han gjorde nesten alt. Hadde ikke HG eller noe sånt, men var gravid med to, og det ble veldig, veldig tungt veldig, veldig fort🥵

Anonymkode: 15da7...657

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For lite. Jeg hadde bekkenløsning og han gadd ikke make snø. Jeg gjorde det selv, i tilfelle det ble krise og noen måtte ut med bilen. Han måtte faktisk på legevakten. Skulle ønske han stod mellom valget å ringe sykebil eller å måtte måke ut bilen fra 40 cm hard snø først...

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg skulle ha eldstemann måtte mannen min gjøre alt... Jeg kastet opp konstant. Så da vi skulle ha nr 2 - mer enn 13 år senere var jeg ikke dårlig en dag - men mannen min gjorde ALT da også😁, sammen med eldstemann.. Han tok vel 90% av alt husarbeid hele ekteskapet vårt - pluss 100% av alt utendørs. Jeg hadde hovedansvar for ungene og bikkjene.. Han tok alt annet, inklusiv matlaging. (Han var også i 100% jobb, jeg var hjemme - og bortskjemt 😅

Anonymkode: 67b77...7ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I begge tilfellene så tok de ikke noe på seg. Han første slo opp. Nummer to ønsket å ta ansvar. Han kjeftet endel på meg fordi jeg ikke fikk til å gå og spise samtidig (var kvalm husker jeg). Jeg slo opp. Jeg kan ikke si at jeg er imponert over menns evner til å ta ansvar under svangerskapet. De vil jo helst slippe ansvar. Det ligger i deres natur. Avkommet mitt har heldigvis vært livskraftig, så her har jeg vært heldig. Veldig glad for at jeg har hatt arbeidsevne, og aldri behøvd å lene meg på menn. Sånn sett har jeg vært priviligert, og er takknemlig for det. Til alle som har hyperemesis, og som opplever at mennene er vanskelige vil jeg si: Slik er naturen. Kvalmen er naturens måte å beskytte deg mot mat som er skadelig for fosteret. Dersom det er riktig ille, får man sykehusinnleggelse. Det er derfor liten vits i å bekymre seg for dette, og hvis mannfolket er dritt: Slå opp!

Anonymkode: 0f300...997

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...