AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #1 Del Skrevet 2 timer siden Når du har pms, men takler det fint. Men når du står alene med alt i hus,hjem og barn,trøtt,sliten og syk i tilegg og blir sur i 2sek før du sier unnskyld.(hormonene raser før jeg får tenkt meg om, men sier alltid unnskyld,jeg er ikke stygg, glefser kanskje 2sek og henter meg inn igjen). Mannen takler det ikke og har aldri gjort det. Hab gjør det tusen ganger verre. Kaller meg stygge ting, kjefter på meg,klikker og jeg sier det hadde vært fint med en klem når jeg har det sånn. For å roe nervesystemet. Det er ikke så lett å vite at det kommer før det skjer. Det blir verre om han snur mot meg og sier stygge ting og er slem og kald mot meg i 2-3dager, før jeg ber på mine kner og sier unnskyld flere ganger og ligger meg paddeflat. Da, kanskje, han må tenke på det.. Føler det blir feil,og det gjør meg utrygg, mister følelsene mine for han og tenker at jeg hadde hatt det bedre uten han. Problemet er at jeg ikke klarer å gå! Han mener jeg skal smile og være grei hele tiden, at jeg må fortjene og få klem og kos... I gode og onde dager sier jeg da, dvs jeg støtter han når han er sint,frustrert,lei osv. Menndet er aldri omvendt.. Og han er MYE verre, men det er liksom greit,han sier heller aldri unnskyld,men skylder på meg uansett hva som er galt.. Når jeg er syk, har operert eller annet, er det ikke mye omsorg.. Jeg må fremdeles ta meg av det meste og han spør aldri hcordan det går, om det er noe jeg trenger eller sjekker hvordan det står til. Når vi legger oss, dvs i ukedagene må vi tidlig opp men han ligger på tlf/bok i 1-2timer etter vi har lagt oss, jeg har sagt at jeg savner å legge oss samme og kose og snakke sammen,uten skjerm/bok. I helgene gamer han til langt på natt og vil sove lenge. Har spurt om vi kan legge oss tidlig noen ganger for å snakke sammen,sex,kos og nærhet. Men nei det er helg, han skal ikke legge seg tidlig. Og sånn er det i alle ferier.. Det er fri.. 3-4 hver natt.. Jeg prøver å legge meg litt tidlig siden jeg sliter med å sove. Noen ganger sitter jeg oppe lengre i håp om at han legger seg sammen med meg.. Han er en egoist, og ser ikke hva andre trenger, kun seg selv og det han vil ha. Det er lite oppmerksomhet og annet. Problemet er at vi har det fint og kjærlig, men KUN om jeg smiler,er glad, gjør alt rundt her og oppfører meg.. Har prøvd å snakke med han men han tar det som ett angrep og går rett i forsvar uansett hvor fint jeg formulerer det uten å gi noe skyld osv.. Så har vi det gående.. Det er da en krangel.. Ikke skjlnner jeg, men jeg kjefter ikke,er ikke sur, sier ikke noe slemt. Prøver å formidle hva jeg føler og hva jeg trenger/savner feks. Nei da snur han alt over på meg. Og stonewaling i flere dager. Jeg blir så sliten og lei. Om jeg griner(noe jeg svært sjeldent gjør) er han bare kald og likegyldig. Hvordan er deres menn? Eller menn, hvordan er dere menn med deres damer/koner? Jeg vet jeg burde gått, men det er ikke lett.. Anonymkode: be615...c72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #2 Del Skrevet 2 timer siden Alt du skriver i førtse avsnitt hadde vært dumpegrunn. Aldri om min mann har behandlet meg på den måten. Han har aldri kalt meg noe stygt, han har aldri kjeftet, og har aldri vært slem mot meg. Det drøyeste han har sagt på 20 år er "nå er du urimelig", eller "kan vi snakke skikkelig om dette". Hvorfor finner du deg i dette? Anonymkode: d45ef...114 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #3 Del Skrevet 2 timer siden For å ta hvordan han er, uavhengig av at oppførselen du beskriver i HI er forkastelig. Jeg har to-tre veldig tøffe dager rundt mens. Med ryggvondt, kramper, kaldsvette, hodepine, og en psyke som er i kjelleren. Han er tålmodig og biter det i seg om jeg er urimelig (men vi har også en klar avtale om at det er uakseptabelt at jeg bruker han som "søppelbøtte"). Han holder meg om det er vondt om natta, og henter smertestillende. Han er der med en klem, og minner om at "månedens beste uke" bare er 47 timer unna 😂 Anonymkode: d45ef...114 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #4 Del Skrevet 2 timer siden Selv om du er i dårlig humør har du selv ansvar for hva du sier til din mann. Pms er kanskje en forklaring, men ingen unnskyldning. Jeg hadde ikke kunnet leve i et forhold der jeg uten forvarsel ble utsatt for psykisk vold. Så er det fint du sier unnskyld. Men hvis du likevel er voldelig på samme måte rett etterpå er det ingen unnskyldning, men manipulasjon. Anonymkode: 2c31d...7a9 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #5 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Selv om du er i dårlig humør har du selv ansvar for hva du sier til din mann. Pms er kanskje en forklaring, men ingen unnskyldning. Jeg hadde ikke kunnet leve i et forhold der jeg uten forvarsel ble utsatt for psykisk vold. Så er det fint du sier unnskyld. Men hvis du likevel er voldelig på samme måte rett etterpå er det ingen unnskyldning, men manipulasjon. Anonymkode: 2c31d...7a9 Om du leste alt, jeg er ikke sur, gretten,irritert,voldelig eller noe annet. Har aldri vært voldelig og aldri blitt sur igjen etter jeg sa unnskyld. Trist,oppgitt og ensom å stå i alt alltid alene ,JA!Men i 2sek ,1gang i måneden kan jeg glefse (i 2sek) men ikke noe stygt,frekt,slemt eller noe om han. Bare litt sur. Før jeg kjenner at no er det pms som snakker.. Jeg sier alltid unnskyld. Jeg klemmer,koser,kysser og er god men det går ikke for han er kald da.. I hans hodet skal jeg være en smilende glad dame som aldri kan være trøtt eller sur.. Får alltid beskjed om å skjerpe meg, og holde kjeft , jeg er så #### dum osv.. Syns ikke det er greit? Han kan bli ganske forbanna på alt og ingenting uten grunn,sier aldri unnskyld og jeg prøver å trøste eller snakke med han og være der for han.. Og bare tenker at alle har lov å få ut litt følelser i blandt, selv om det til tider blir mye. Poenget her var egentlig å spørre hvordan andre sine menn hva, ikke hvordan jeg har det. Ville se hvordan andre har det. Anonymkode: be615...c72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #6 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Alt du skriver i førtse avsnitt hadde vært dumpegrunn. Aldri om min mann har behandlet meg på den måten. Han har aldri kalt meg noe stygt, han har aldri kjeftet, og har aldri vært slem mot meg. Det drøyeste han har sagt på 20 år er "nå er du urimelig", eller "kan vi snakke skikkelig om dette". Hvorfor finner du deg i dette? Anonymkode: d45ef...114 Det er vanskelig å gå.. For plutselig er han god. På en måte manipulerende? Anonymkode: be615...c72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #7 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (52 minutter siden): For å ta hvordan han er, uavhengig av at oppførselen du beskriver i HI er forkastelig. Jeg har to-tre veldig tøffe dager rundt mens. Med ryggvondt, kramper, kaldsvette, hodepine, og en psyke som er i kjelleren. Han er tålmodig og biter det i seg om jeg er urimelig (men vi har også en klar avtale om at det er uakseptabelt at jeg bruker han som "søppelbøtte"). Han holder meg om det er vondt om natta, og henter smertestillende. Han er der med en klem, og minner om at "månedens beste uke" bare er 47 timer unna 😂 Anonymkode: d45ef...114 Høres godt ut å ha en som støtter,så fint å høre! Det er ikke lett med hormoner alltid, selv om man prøver sitt beste! Anonymkode: be615...c72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #8 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Høres godt ut å ha en som støtter,så fint å høre! Det er ikke lett med hormoner alltid, selv om man prøver sitt beste! Anonymkode: be615...c72 Jeg kan være så langt nede dagen før mens. ikke se noe positivt, vi kommer jo bare til å dø en dag uansett. Begynne å grine over at jeg mister knekkebrødet i bakken, selv over at jeg sliter med å låse opp en dør. Så kommer syklusdag 3. Og livet er fantastisk. Jeg elsker jobben, elsker mannen, gleder meg til jul om 10 måneder, skraper opp bilen, men det fikser vi raskt 😂 På en måte kan jeg jo si jeg er heldig som har en mann som har lyttet, satt seg inn i ting, og forstår. Men samtidig tenker jeg det bør være en selvfølge i et godt forhold. Fikk spørsmål om syklusen nå inn mot jul. Og han ble ganske hvit i ansiktet da jeg sa at ventet mens er julaften 😱 Vi får håpe det er en av de mildere rundene.... Anonymkode: d45ef...114 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #9 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Han er der med en klem, og minner om at "månedens beste uke" bare er 47 timer unna 😂 Anonymkode: d45ef...114 Månedens beste uke? Anonymkode: c0d49...9ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #10 Del Skrevet 1 time siden Jeg synes ikke hormoner er en unnskyldning for å oppføre seg som en drittsekk. En må lære seg å behandle partneren bra selv om en har en dårlig dag Anonymkode: 3a379...3a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #11 Del Skrevet 1 time siden Er kanskje ikke så lurt av meg å dele noe så spesifikt og personlig, men jeg syns det var veldig gøy og kanskje andre har lyst å ta på seg en lignende tradisjon? Dette er en ex. Han var ikke noe glad i at mensen min kom, men de siste årene var han søt og ringte meg på vei hjem fra jobb og latet som han var et firma jeg betalte mye penger for(betalte så klart ikke, vi bare tullet med at de trakk meg flere tusen i månden) og var signert inn i gjennom staten uten å be om det som født kvinne. Hvor det lå inn bestillinger for sjokolade, middag av eget ønske og mensen produkter. Så kom han hjem og *fannt* bestillingen på trappen for meg. Blodfi**a as 😅 het svindler firmaet 😂 Morsomste han har gjort. Elsket det. Syns ikke du blir behandlet godt nok i det hele tatt. Jeg bruker å være ekstremt dårlig humør rett før, i den graden at jeg på innsiden bruker å tenke jeg må avslutte alt, både rett før og like etter mens. Men selv om jeg er super deppa og alt er håpløst, så har han ikke vært stygg mot meg. Vist misnøye, for det er jo ikke noe gøy. Det skal ikke være sånn som du har det. Anonymkode: f4d35...e89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #12 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Månedens beste uke? Anonymkode: c0d49...9ab Etter noen dager med ryggsmerter, hodepine, kramper, og en psyke som er i kjelleren, så flyter jeg på rosa skyer de første dagene etter at alt dette forsvinner. Beskriver litt mer av det i mitt andre innlegg. Anonymkode: d45ef...114 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #13 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg synes ikke hormoner er en unnskyldning for å oppføre seg som en drittsekk. En må lære seg å behandle partneren bra selv om en har en dårlig dag Anonymkode: 3a379...3a4 Hvem har skrevet at de behandler partneren som en drittsekk? Anonymkode: d45ef...114 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 minutter siden #14 Del Skrevet 14 minutter siden AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Jeg synes ikke hormoner er en unnskyldning for å oppføre seg som en drittsekk. En må lære seg å behandle partneren bra selv om en har en dårlig dag Anonymkode: 3a379...3a4 Om du leser det igjen, jeg har ikke behandlet partneren som en drittdekk.. litt hormonell i 2sek... Uten å si noe til han eller om han, uten å gjøre han noe.. Men å bli litt irritert feks når jeg lager mat, for meg selv feks.. ingen angrep eller stygge ting.. Og uansett kan du ike styre hormonene alltid... Selv hvor godt du prøver.. Og om du ser hva jeg skriver om hvordan han behandler meg, hva tenker du om det? Mange ganger i måneden?? Uten å si unnskyld, kald og sur, stygge ord osv.. Kan aldri strekke ut en hånd, lytte eller forståelse... Men det må jeg.. Om han hadde gitt meg en klem når han så jeg slet så hadde det ikke blitt noe.. eller nervesystemet hadde roet seg fort.. Jeg støtter han, fortjener vel det samme? Anonymkode: be615...c72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 minutt siden #15 Del Skrevet 1 minutt siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg synes ikke hormoner er en unnskyldning for å oppføre seg som en drittsekk. En må lære seg å behandle partneren bra selv om en har en dårlig dag Anonymkode: 3a379...3a4 Hvorfor tror enkelte menn at hormonell= bitch? Er heldigvis sammen med en oppegående mann. Hormonell betyr at jeg har det vondt, har kroppslige plager. Og psyken er elendig, en mild angstfølelse, og følelse av meningsløshet. At jeg blir stille, lite delaktig, trekker meg litt inn i meg selv. Det er faktisk noe drit det enkelte av oss må gjennom hver måned. Og da er det veldig godt å ha en mann som er der med en klem og noen fine ord. Anonymkode: d45ef...114 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå