Gå til innhold

Når julegaver bestilt på nett ikke kommer i tide?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hva ville dere gjort dersom dere har kjøpt julegaver på nett, som dere skal sende videre til ulike deler av landet, blir forsinket og ikke kommer fram til deg før romjulen eller i verste fall i begynnelsen av januar?

Hadde dere kjøpt nye gaver fysisk i butikk og sendt av gårde nå på mandag? Som vil si at man har kjøpt dobbelt opp med gaver. 
Eller ville dere gitt beskjed til dem det gjelder at gavene dessverre er forsinket og at de kommer til å få tilsendt julegavene etter jul? 

Vi har bestilt fotokalendere og lerret og div ting fra Fotoknudsen, synes ikke vi var sent ute da vi bestilte alt når det var en uke igjen av november. Fotoknudsen har drevet å flyttet leveringsdato nå flere ganger pga forsinkelser, først fikk vi beskjed dagen før de skulle vært mottatt at de fortsatt var i produksjon, også har de bare kommet med nye forsinkelsesmailer for hver gang ny dato nærmerer seg. Nå var ny dato 17.des og det var selvfølgelig litt i seneste laget, men fikk så beskjed nå i helgen at ny dato er 19.des. Denne kan selvfølgelig også bli skyvet på. Det gjelder gaver som skal sendes til 3 par besteforeldre, 2 par oldeforeldre og 2 tanter. Ene gaven derfra skulle vi kjøre 3 timer for å levere personlig, men vinduet for å kunne levere (mtp fri fra jobb osv), er fredag neste uke. 

Veldig rådvill for hva vi burde gjøre. Brukte ganske mye penger der totalt på så mange varer som vi kjøpte. 

Så hva hadde dere gjort hvis det gjaldt dere?

Anonymkode: f1af0...d36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi har bestilt fotokalendere og lerret og div ting fra Fotoknudsen, synes ikke vi var sent ute da vi bestilte alt når det var en uke igjen av november.

Er kalender gaven? Det bruker vel folk å gi som et tillegg bare fordi de liksom synes det er så koselig.

Anonymkode: 09d83...254

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ville laget en miniatyr/etterligning av gaven. 

Vi har kjøpt fussball mål til barna. Jeg har laget en miniatyrmål som jeg kan pakke inn og ta med. 

Anonymkode: df8bb...0fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Og PS, voksne folk klarer seg HELT fint med å vente på gaven. 

Anonymkode: df8bb...0fd

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er kalender gaven? Det bruker vel folk å gi som et tillegg bare fordi de liksom synes det er så koselig.

Valg av gaver er ikke noe du trenger å legge deg opp i, er det vel? 

Anonymkode: 0c142...d88

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har skjedd et par ganger, da har jeg bare sagt fra at gaven er forsinket. Det er en relativt kort periode hvor barn kan være store nok til å savne gaven og samtidig ikke helt store nok til at den forklaringen holder, men alle andre tåler å vente. 14-åringen ble like glad for bursdagsgaven i januar som hun ville blitt på bursdagen i november.

(Jeg får for øvrig bildekalender hvert år av samme person. Kalenderen er hovedgaven og høyt verdsatt).

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Valg av gaver er ikke noe du trenger å legge deg opp i, er det vel? 

Anonymkode: 0c142...d88

Ikke jeg som gjorde det. Men jeg syntes det var et veldig relevant spørsmål.

Kalendere kommer jo ofte "på toppen". Da ville jeg bare gitt vanlig gave. Og heller gitt kalender når den kom. 

Om dette er gaven, så ville jeg bare sagt at gaven dessverre er litt forsinket i post, så det blir januar-gave i stedet.

Dette skjedde mannen for noen år siden. Da fikk jeg en konvolutt, med et printet bilde av en Dyson Airwrap. Ble glad fordi han faktisk hadde fått med seg at jeg snakket om det, og så fikk man jo også gleden av å glede seg til å bruke den. 

Anonymkode: c74aa...aa6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Ts her. Kalenderen er selve gaven fra barna våre, til sine besteforeldre, oldeforeldre osv. Altså får de egen gave fra oss voksne, og kalender fra barna med (alle får ulike kalendere med bilder tilpasset mottaker med bilder relevante for dem). Mulig andre bare gir det som et tillegg, vårt budsjett er ikke så stort og med svært stor familie med veldig mange nieser og nevøer så er det alle barna i familie man bruker mest på.

Uansett er dette gaver de blir veldig glade for da vi unnlot å lage kalendere et år og da ble det påpekt av de alle at det var på ønskelisten til neste gang.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville fått ungene til å tegne et bilde eller noe og skrevet på at det kommer en kalender i posten snart. Og så sendt tegningen innpakket i papir. Kjekt med "noe" å åpne. Men send det som brev, er vel stor fare for at ikke det heller rekker frem. 

Selv har jeg sendt en pakke med sporing for 2 uker siden som posten har mistet fullstendig oversikten på. 😑 Så der må jeg vente på forsikringssak og greier etter jul og eventuelt sende ny gave i januar. Posten er treg. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Ts her. Kalenderen er selve gaven fra barna våre, til sine besteforeldre, oldeforeldre osv. Altså får de egen gave fra oss voksne, og kalender fra barna med (alle får ulike kalendere med bilder tilpasset mottaker med bilder relevante for dem). Mulig andre bare gir det som et tillegg, vårt budsjett er ikke så stort og med svært stor familie med veldig mange nieser og nevøer så er det alle barna i familie man bruker mest på.

Uansett er dette gaver de blir veldig glade for da vi unnlot å lage kalendere et år og da ble det påpekt av de alle at det var på ønskelisten til neste gang.

Opplevd det samme . Ville bare skrevet på et julekort:   at gaven som kommer er veldig fin , men forsinket pga post-nissen . Å at de får den så fort den kommer frem , romjul eller nyttår . Voksne folk tåler å vente 🫶

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Med tanke på hvor mye trøbbel fotoknudsen har hatt, så er det vel like greit at de holder igjen gavene til de er sikre på at de sendes ut med riktig bilder 🙈

Jeg ville egentlig vært mer bekymret for om bildene av deres barn har havnet hos andre, enn om gavene til besteforeldre er forsinket...

Anonymkode: 781be...ea5

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville sagt fra at gavene fra barna dessverre er forsinket, fordi leverandøren skyver på datoen hele tiden, og at dere håper det går fint at dere videresender alle gavene så snart gavene fra barna er kommet. Tviler sterkt på at noen blir sure for det, og å dele opp pakkene med flere forsendelser tror jeg også de synes dere skal slippe å gjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Vi har bestilt fotokalendere og lerret og div ting fra Fotoknudsen, synes ikke vi var sent ute da vi bestilte alt når det var en uke igjen av november. Fotoknudsen har drevet å flyttet leveringsdato nå flere ganger pga forsinkelser, først fikk vi beskjed dagen før de skulle vært mottatt at de fortsatt var i produksjon, også har de bare kommet med nye forsinkelsesmailer for hver gang ny dato nærmerer seg. Nå var ny dato 17.des og det var selvfølgelig litt i seneste laget, men fikk så beskjed nå i helgen at ny dato er 19.des. Denne kan selvfølgelig også bli skyvet på. Det gjelder gaver som skal sendes til 3 par besteforeldre, 2 par oldeforeldre og 2 tanter. Ene gaven derfra skulle vi kjøre 3 timer for å levere personlig, men vinduet for å kunne levere (mtp fri fra jobb osv), er fredag neste uke. 

Veldig rådvill for hva vi burde gjøre. Brukte ganske mye penger der totalt på så mange varer som vi kjøpte. 

Her ville jeg laget en "mindre pakke" med et bilde/tekst av hva som er den egentlige gaven, med beskjed om at den er på vei. Pakk det inn i en mindre eske, slik at det ser ut som en faktisk pakke. Når dere omsider får det i posten sender dere det videre.

Å bestille sent i november er litt "risiko" da det er mange som bestiller, og som gjerne vil ha det før julaften. Normalt sett tar det ikke lang tid å produsere en fotobok, men når det er mange bestillinger på en gang kan det ta sin tid. I tillegg har du posten som har blitt så mye tregere enn før, og levering annenhver dag. Posten har også en dato de bruker som "sende-frist" i forhold til å være sikre på å få juleposten fram i tide. Det er ikke uten grunn. Her har dere vært litt uheldige med å være for sent ute. På den annen side vet vi at FotoKnudsen har hatt mye trøbbel med sortering/leveranse, og at de jobber med å rydde opp i dette. Dette forsinker også forsendelsene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg ville ha sendt et julekort og skrevet at julegaven dessverre er forsinket pga sen postgang, men kommer så snart den er klar. Den som venter på noe godt, osv. :)

Anonymkode: a6c9b...8be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Nå er jo fotokalender relativt dyrt da, så det er jo ikke alle som kan gi det som "et lite tillegg bare fordi det er koselig"..

Anonymkode: a1de2...b6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hva ville dere gjort dersom dere har kjøpt julegaver på nett, som dere skal sende videre til ulike deler av landet, blir forsinket og ikke kommer fram til deg før romjulen eller i verste fall i begynnelsen av januar?

Hadde dere kjøpt nye gaver fysisk i butikk og sendt av gårde nå på mandag? Som vil si at man har kjøpt dobbelt opp med gaver. 
Eller ville dere gitt beskjed til dem det gjelder at gavene dessverre er forsinket og at de kommer til å få tilsendt julegavene etter jul? 

Kjøp en liten gavepose hvor du skriver på et kort hva gaven skulle være, men at den blir litt forsinket, og legg ved en liten sjokoladenisse eller julepynt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...