Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2006 #1 Skrevet 2. mars 2006 Jeg har vært inne på qxl for å kikke på rock and republic bukser (ikke VB-modellen). Det som overrasker meg er at samtlige er fake. Jeg fant faktisk ikke en eneste ekte. Og ikke nok med det, de er helt elendige kopier! Blant annet er stoffet annerledes, mønster på lommene er helt feil påsydd og de kommer i størrelser som ikke finnes originalt. Ofte står det i annonsen at de er 100% ekte. Finnes det ikke noe forbud mot å selge kopier? Eller ihvert forbud mot å skrive at det er originalt når det ikke er det?
ashera Skrevet 2. mars 2006 #2 Skrevet 2. mars 2006 Jo, det er forbudt. for det første bryter det med rettighetslovgivning å selge kopier - en forbrytelse mot de som har opphavsretten til merket og designen. Det gjelder til og med hvis selger innrømmer at tingene er "replicas". Å utgi disse varene for ekte er videre svindel overfor forbruker. Men i Norge gjør tollvesenet og politiet ikke noe for å forhindre det - de har rett og slett valgt å ikke bruke ressurser på dette problemet- men i EU kan man får kjempebøter for slikt, ikke bare for å selge, men for å kjøpe falske merkevarer. i fjor meldte avisene om en dame som kjøpte et par falske guccibriller hos en gateselger i sør-Europa - hun fikk en bot tilsvarende et beløp på et sekssifret antall kroner. Nå tenker jeg jo at de som ender opp med slike "merkevarer" til utrolig lave priser har seg selv å takke. If a deal is to good to be true, it probably is - som det f.eks står på ioffer sine nettsider. Folk er utrolig naive. De kjøper en "billig" Mulberryveske som det er venteliste på i buteikken til en sjettedel av prisen, og tror det er ekte.
Jaheira Skrevet 4. mars 2006 #3 Skrevet 4. mars 2006 Hmm, godt at jeg ikke kjøpte meg sånn bukse da. Hadde vert litt kjipt å betale 900kr for ei bukse som kun er en kopi. Har faktisk stusset litt på det jeg også, da det er fryktelig mange som selger veldig mange slike bukser. Enkelte har jo ca 25 stk som de selger.Har jo fundert litt på hvor de får så mange bukser i fra.
Lourdes Skrevet 4. mars 2006 #4 Skrevet 4. mars 2006 (endret) Fake finnes det mye av overalt. Hvor mange tror du egentlig har ekte Louis Vuitton vesker?? Om jeg skulle kjøpt en så dyr veske hadde jeg aldri valgt LV fordi alle antar jo bare at det de ser er fake likevel. Når det gjelder R&R bukser: Jeg har en ekte kjøpt på Soda og en kjøpt på e-bay. Hvilken som er antageligvis er fake og hvilken som er ekte utfordrer jeg hvem som helst til å gjette! Har også en venninne som kjøpte sin på qxl. Vi har sammenlignet den med en fra butikken, og tja.. DET ER IKKE FORSKJELL PÅ DE!! Nå finnes det faktisk gode og dårlige kopier da. Har selv bodd i Kina og kjenner litt til hvordan "fake" produkter blir til. Det er selvsagt mye som er direkte kopiering, men også en del som produseres på de orginale fabrikkene etter normal arbeidstid. Det siste er bare noe jeg har hørt men dog av pålitelige kilder. Jeg snakket litt med en av de som arbeidet på Soda om dette temaet dvs. kjøp av bukser på internett. Han sa at man må jo skille mellom fake og ekte vare. Jeg spurte han nysgjerrig på hvordan han mente at man skulle greie det. Han svarte prisen (Ja jeg lo.) Så det er trikset til dere som skal selge noe fake; skru opp prisen! Og selvfølgelig, selg kun en og en bukse! En pålitelig kilde fortalte meg om en som virkelig ville teste ut dette med hvor store forskjeller det var fake og ekte varer. H*n kjøpte et tilsynelatende god kopi av en merkeveske i Sør Korea. Denne ble ødelagt og levert til en merkebutikk i Europa. Vesken ble reparert og levert tilbake til eier. Ingen fattet mistanke. Oi oi.. Jeg kan si så meget rundt dette temaet. Men jeg avslutter med å si at man kan liksågodt anta at alt man ikke kjøper som en reliabel forretning ikke kan regnes å være "ekte" vare. En annen ting: Det finnes ufattelig mye dårlig kopier. Glemte jo å svare på spørsmålet: Det er ikke lov å selge eller kjøpe fake produkter. Og det er selvsagt ikke lov å si at noe er ekte når det ikke er det. Endret 4. mars 2006 av Lourdes
Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2006 #5 Skrevet 7. mars 2006 Jeg har en ekte kjøpt på Soda og en kjøpt på e-bay. Hvilken som er antageligvis er fake og hvilken som er ekte utfordrer jeg hvem som helst til å gjette! Har også en venninne som kjøpte sin på qxl. Vi har sammenlignet den med en fra butikken, og tja.. DET ER IKKE FORSKJELL PÅ DE!! Hvis det ikke er forskjell, hvorfor kjøpte du da en ekte bukse?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå