Gå til innhold

Kvinner, føler dere at menn behandler dere bra ?

AnonymBruker

Føler kvinner i 2024 seg bra behandlet av menn  

40 stemmer

1. 1. Behandler menn deg bra?

• Ja, stortsett, jeg føler jeg har respekt fra menn og de behandler meg bra
      25
    • Ja, de menn som er i min omgangskrets er veldig snille og behandler meg bra, men fremmede menn har jeg ikke følt mye respekt fra
      1
    • Jeg har hatt en del episoder med menn som er vonde, føler ikke det er lett å få respekt fra menn og bli bra behandlet, man må sette egne grenser
      8
    • Menn behandler meg ofte dårlig- er skeptisk til deres motiver
      5
    • Menn behandler meg alltid dårlig- jeg må holde meg unna menn
      1

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke svart på undersøkelsen over fordi det er situasjonsbetinget. I forhold har jeg ikke blitt behandlet med spesielt mye respekt, jeg blir tatt for gitt ganske fort og det er håpløst å ta det opp.

Andre menn jeg har rundt meg har i mange tilfeller behandlet meg svært bra. Da jeg startet min egen virksomhet opplevde jeg mye mer hjelp fra menn enn kvinner. Som tidligere kolleger osv. Jeg aner ikke hvorfor.

Anonymkode: a57d1...52d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Menn behandler hverandre bedre.

Anonymkode: 2df62...a98

Ja, hvis de liker og respekterer mannen. Da får han andre menns gode behandling. 

Hvis ikke konkurrerer de med ham eller bare ignorerer ham. Er derfor det er så mange ensomme menn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har ikke svart på undersøkelsen over fordi det er situasjonsbetinget. I forhold har jeg ikke blitt behandlet med spesielt mye respekt, jeg blir tatt for gitt ganske fort og det er håpløst å ta det opp.

Andre menn jeg har rundt meg har i mange tilfeller behandlet meg svært bra. Da jeg startet min egen virksomhet opplevde jeg mye mer hjelp fra menn enn kvinner. Som tidligere kolleger osv. Jeg aner ikke hvorfor.

Kanskje kvinnene var misunnelige på deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Menn behandler hverandre bedre.

Mye bedre. Den dramaen og baksnakkingen jeg har observert i haugevis av venninnegjenger har jeg aldri vært i nærheten av å se blant menn. Den forskjellen er også merkbar i arbeidslivet der det er stor overvekt av kvinner, skremmende mye baksnakking 

Anonymkode: 8152d...2d2

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Mye bedre. Den dramaen og baksnakkingen jeg har observert i haugevis av venninnegjenger har jeg aldri vært i nærheten av å se blant menn. Den forskjellen er også merkbar i arbeidslivet der det er stor overvekt av kvinner, skremmende mye baksnakking 

Jepp, akkurat det jeg mener 👆

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Dette er definitivt min erfaring også. Svært sjelden jeg møter menn som er direkte ondskapsfulle.

Anonymkode: 7f94d...14d

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Svært sjelden jeg møter menn som er direkte ondskapsfulle.

Er det vanlig at damer er direkte ondskapsfulle?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er definitivt min erfaring også. Svært sjelden jeg møter menn som er direkte ondskapsfulle.

De fleste kvinner er ikke ondskapsfulle. En del er umodne og gjør ting som kan bli karakterisert som ondskapsfullt, det kan jeg si meg enig i. La oss holde det nyansert.

Anonymkode: a5c70...85b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Kanskje kvinnene var misunnelige på deg. 

Hvis jeg skal gjette på hvorfor så er det mer sannsynlig at kvinner er mer forsiktige på dette området også. Det er mulig at de så for seg alle mulige slags problemer av å gi meg en hånd, de kan ha tenkt at hvis min bedrift gikk rett vest så ville det ha tatt seg dårlig ut for dem hvis de hadde anbefalt meg til andre. Mens mennene tenkte/ tenker mer på muligheter. Det var i hvert fall merkelig, disse personene er folk jeg kjenner gjennom jobbsammenheng og jeg så et klart mønster.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir generelt behandlet bedre av menn enn av kvinner. Blir stort sett godt behandlet av alle bare så det er sagt, men de tilfellene med dårlig behandling er det en sterk overvekt av (andre) kvinner. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kranken skrev (19 minutter siden):

Blir generelt behandlet bedre av menn enn av kvinner. Blir stort sett godt behandlet av alle bare så det er sagt, men de tilfellene med dårlig behandling er det en sterk overvekt av (andre) kvinner. 

Er du mann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Er du mann?

Nei, jeg er kvinne 41. Var derfor jeg skrev (andre) kvinner, men mulig det ble uklart. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

En myte kg brukere tror på.

20241015_185019.jpg

Nei, ikke nødvendigvis. Det mangler alternativ for at de behandler hverandre like bra/dårlig. 

Spørsmålet kan altså tolkes på flere måter og vil derfor ikke gi pålitelige svar. 

Anonymkode: 409e9...216

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...