AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #1 Skrevet 15. desember 2024 Noen tror visst at man putter ting inn i maskinen og så ligger det og gnur på hverandre og møkka fra det ene smitter over på det andre. Og så tar vi det ut og skitten er der! Men vet DU egentlig hvordan en vaskemaskin virker og hva vaskepulveret gjør!? Du som ikke kan vaske en mopp sammen med en bordklut f.eks.. Anonymkode: 3f743...6e5
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #2 Skrevet 15. desember 2024 Ja, det gjør jeg, men hvordan en vasker ting sammen eller ikke er den enkeltes smak og behag. Ingenting å irritere seg for. Anonymkode: 4dedc...336 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #3 Skrevet 15. desember 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja, det gjør jeg, men hvordan en vasker ting sammen eller ikke er den enkeltes smak og behag. Ingenting å irritere seg for. Anonymkode: 4dedc...336 Hvordan virker det da? Anonymkode: 3f743...6e5
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #4 Skrevet 15. desember 2024 Jeg vasker gulvkluten sammen med kjøkkenkluten og andre kluter. Har møtt mennesker som tror 40 er greit uansett hva de vasker. Da synes jeg det er ekkelt at alt vaskes sammen. Anonymkode: db409...3a9
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #5 Skrevet 15. desember 2024 Det jeg syns er komisk og latterlig idag er at man skal føle på hva som er "ekkelt" istedet for å bruke fornuften og bruke fakta som utgangspunkt. Anonymkode: 3f743...6e5 3
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #6 Skrevet 15. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det jeg syns er komisk og latterlig idag er at man skal føle på hva som er "ekkelt" istedet for å bruke fornuften og bruke fakta som utgangspunkt. Anonymkode: 3f743...6e5 Noen ganger baserer "ekkelt" seg på fakta https://www.nrk.no/livsstil/bakterier-blomstrer-i-klesvask-1.6881742 Anonymkode: db409...3a9
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #7 Skrevet 15. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Noen ganger baserer "ekkelt" seg på fakta https://www.nrk.no/livsstil/bakterier-blomstrer-i-klesvask-1.6881742 Anonymkode: db409...3a9 Dette svarer jo ikke på spørsmålet mitt. Hvor ofte har vi sykdomsfremkallende bakterier i vårt privat tøy da? Og hvis det er kun temperaturen som gjør rent, hvorfor bruker vi vaskemiddel da? Anonymkode: 3f743...6e5
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #8 Skrevet 15. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette svarer jo ikke på spørsmålet mitt. Hvor ofte har vi sykdomsfremkallende bakterier i vårt privat tøy da? Og hvis det er kun temperaturen som gjør rent, hvorfor bruker vi vaskemiddel da? Anonymkode: 3f743...6e5 Jeg mente ikke å formidle at kun temperatur gjør rent. Vaskemidler løser opp skitt som skylles ut. Temperatur fjerner ikke flekker. Vi har alle forskjellig immunforsvar, så hva som fremkaller sykdom hos en kan en annens immunforsvar takle helt fint (og for alt jeg vet gjøre det sterker). En del bakterier vil også gi en sur lukt. Det er en årsak til at alle vaskemaskiner nå kommer med forskjellige program (min bestemor hadde en som kun kokte klesvasken, men hun brukte så klart vaskemiddel også). Anonymkode: db409...3a9
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #9 Skrevet 15. desember 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Det jeg syns er komisk og latterlig idag er at man skal føle på hva som er "ekkelt" istedet for å bruke fornuften og bruke fakta som utgangspunkt. Anonymkode: 3f743...6e5 Riktig. Derfor man kokevasker kluter og filler. Anonymkode: 7cd6d...9b3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå