AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #121 Del Skrevet 15. desember 2024 Menchit skrev (1 time siden): Men involverer han henne da? går det ikke an å be foreldre om råd uten å utlevere partner eller la dem diktere hva som skjer? Synes ikke det er tegn på usunn tilknytning. Å stikke av i diskusjoner kan være det, det kan også være motsatt. Ts skriver at hun begynte å gråte i løpet av krangelen. Samme gjorde moren hennes pga skuffelsen over det korte besøket. Noen bruker tårer som en slags emosjonell utpressing, mulig det er det som foregår her. Når voksne mennesker begynner å gråte over slike, i utgangspunktet bagateller vitner det jo om noe mer alvorlig tror jeg. Enten er ts, kjæresten eller begge to ute av stand til å ha en saklig diskusjon slik at det utarter seg, eller de tyr til tårer med en gang man er uenig, ingen av delene er særlig sunt Hvis han ringer sin mor for å snakke om dette så involverer han henne, ja. Gråt kan og være en helt naturlig måte å reagere på, også for voksne. At partneren blir så sint av at hun gråter at han må kjøre langt vekk og bæse til mor sin er skummel oppførsel. Forstår ikke din aversjon mot gråt. Hvis dette var en bagatell for dette paret, så hadde de ikke kranglet slik om det. Dypest sett handler jo dette om hvem mannen setter først, sin familie, eller den nye familien sin (kona). Han viser at hun kommer etter hans mor og far, og det er klart det blir rabalder av det. Anonymkode: 6f9e6...6a0 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #122 Del Skrevet 15. desember 2024 Menchit skrev (1 time siden): Men involverer han henne da? går det ikke an å be foreldre om råd uten å utlevere partner eller la dem diktere hva som skjer? Synes ikke det er tegn på usunn tilknytning. Å stikke av i diskusjoner kan være det, det kan også være motsatt. Ts skriver at hun begynte å gråte i løpet av krangelen. Samme gjorde moren hennes pga skuffelsen over det korte besøket. Noen bruker tårer som en slags emosjonell utpressing, mulig det er det som foregår her. Når voksne mennesker begynner å gråte over slike, i utgangspunktet bagateller vitner det jo om noe mer alvorlig tror jeg. Enten er ts, kjæresten eller begge to ute av stand til å ha en saklig diskusjon slik at det utarter seg, eller de tyr til tårer med en gang man er uenig, ingen av delene er særlig sunt Gråt er en helt normal reaksjon på en situasjon som gjør en sint, skuffet og lei seg. Det at mange av oss voksne har lært å undertrykke gråt betyr ikke at det ikke er naturlig. Noen reagerer ved å gråte når de er sinte og skuffet. Vi er ulike der, og det betyr jo ikke at TS prøver å manipulere noen. Det kan være et tegn på hvor vanskelig hun synes situasjonen er. Anonymkode: 610e0...506 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #123 Del Skrevet 15. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Kun dette som skaper splid. Vi har helt vanlige diskusjoner som par utover dette, logistikk som må løses osv, ingenting vi har alvorlige krangler om. Ikke barn i bildet, men vi har jo sett for oss dette i fremtiden om ikke så altfor mange år, og han må jo bli kjent med min familie og være med og bygge grunnlaget. Jeg har også vært streng med min familie at de må besøke oss for de kan ikke bare «hoppe inn» når vi får barn liksom. Så det går begge veier. Jeg besøker også min familie alene et par ganger i året utenom. Men det er uansett ikke det samme som at samboer blir kjent med min familie og slekt der. Anonymkode: b047d...6ba Han her hadde jeg ikke fått barn sammen med, det kommer til å gjøre alt verre. Og da har han moren sin som en sterk forsvarer i ryggen. Hadde ikke vært sammen med en sånn mann i utgangspunktet. Anonymkode: 72a6e...55e 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #124 Del Skrevet 15. desember 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Kun dette som skaper splid. Vi har helt vanlige diskusjoner som par utover dette, logistikk som må løses osv, ingenting vi har alvorlige krangler om. Ikke barn i bildet, men vi har jo sett for oss dette i fremtiden om ikke så altfor mange år, og han må jo bli kjent med min familie og være med og bygge grunnlaget. Jeg har også vært streng med min familie at de må besøke oss for de kan ikke bare «hoppe inn» når vi får barn liksom. Så det går begge veier. Jeg besøker også min familie alene et par ganger i året utenom. Men det er uansett ikke det samme som at samboer blir kjent med min familie og slekt der. Anonymkode: b047d...6ba Krevende du er ts. Anonymkode: b5dff...fee 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #125 Del Skrevet 15. desember 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Krevende du er ts. Anonymkode: b5dff...fee Jeg tenker også det er mer til historien enn at samboeren har gjort noe «galt». Anonymkode: 41606...108 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #126 Del Skrevet 15. desember 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Kun dette som skaper splid. Vi har helt vanlige diskusjoner som par utover dette, logistikk som må løses osv, ingenting vi har alvorlige krangler om. Ikke barn i bildet, men vi har jo sett for oss dette i fremtiden om ikke så altfor mange år, og han må jo bli kjent med min familie og være med og bygge grunnlaget. Jeg har også vært streng med min familie at de må besøke oss for de kan ikke bare «hoppe inn» når vi får barn liksom. Så det går begge veier. Jeg besøker også min familie alene et par ganger i året utenom. Men det er uansett ikke det samme som at samboer blir kjent med min familie og slekt der. Anonymkode: b047d...6ba Ikke få barn, uten å ha løst dette, det vil gjøre det tusen ganger væerre, siden du da har låst deg til hans by. Generelt så bør man unngå mammadalter, som ikke skjønner av seg selv at lojaliteten må ligge hos den nye familien man lager. Jeg skjønner heller ikke hvorfor så mange fokuserer på at dere ikke har barn? Jeg skal aldri ha barn, men det betyr da ikke at jeg ikke har noen tilknytning til foreldrene mine og stedet jeg vokste opp? Jeg bor en dagsreise unna mine, og ville aldri vurdert en partner som ikke er motivert for å bli med, både for å bli bedre kjentog fordi det er en tung tur alene. Jeg reiser 1-2 ganger i året og blir som regel en ukes tid. Jeg mener at som partnere er det naturlig å ha en nysgjerrighet og ønske om å bli kjent med bakgrunnen til den andre. Hvis han bare ser det som en ulempe at familien min er langt unna får han prioritere annerledes og finne seg en partner nærmere. Familien min er også veldig imøtekommende og gir gjestene rom, og har egen hytte vi kan være i på sommeren. Alle jeg har vært sammen med har sett familien og stedet som en bonus, og vært like gira som meg på å reise. De siste åra har jeg vært singel og tatt med gode venner, som også synes det er så ålreit at de vil tilbake. Anonymkode: 0ec36...797 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #127 Del Skrevet 15. desember 2024 Det er slitsomt å måtte bruke feriene til å reise til samme sted hvert år. De fleste av oss har bare fem uker ferie som skal spres utover et helt år. Og det å være på besøk til noen over flere dager er også slitsomt, selv om det er partneren sin familie. Det høres jo ikke ut som om du og din familie har en veldig sunn dynamikk når dere ikke snakker sammen på forhånd om forventninger, og moren din begynner å gråte under besøket. Det høres også veldig merkelig ut å måtte bli med partneren sin på besøk til en kompis, jeg er sikker på at det kunne blitt løst på en annen måte. Det er også slitsomt å krangle med noen som gråter, og ikke klarer å legge frem sine argumenter på en voksen måte. Slikt kan få frem det barnslige i enhver. Så kan man si at ja, han er den som bor med familien sin på hjemplassen og har de i hverdagen. Men det er noe med å få tilbringe tid også i høytiden, og det er noe med å få nyte fri hjemme i eget hus. Du har jo også valgt å gå for en partner som bor åtte timer unna hjemstedet ditt, og det har konsekvenser. Om familien var viktigst for deg burde du ha valgt en som bor på hjemplassen slik at dette ikke er et tema. Alt kan ikke legges på ham. Anonymkode: cf04e...83c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hmmmmmm Skrevet 15. desember 2024 #128 Del Skrevet 15. desember 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Å unngå problemet frem til man får barn, mener du? Det er det dummeste man kan gjøre, for da vil disse følelsene bli enda vondere. Anonymkode: ae9dc...f1f Alternativet du sitter igjen med er da tvang. Så enten godtar man eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #129 Del Skrevet 15. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er slitsomt å måtte bruke feriene til å reise til samme sted hvert år. De fleste av oss har bare fem uker ferie som skal spres utover et helt år. Og det å være på besøk til noen over flere dager er også slitsomt, selv om det er partneren sin familie. Anonymkode: cf04e...83c Jeg tenker at en uke i året kan man fint spandere på familien til hun man tenker å dele livet med. Så lenge de er hyggelige og man kan se dem, spise sammen og bli kjent så tenker jeg det er vanlig kjærestekvote? Anonymkode: 31429...b5f 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #130 Del Skrevet 15. desember 2024 Ts her. Tok en pause fra tråden da jeg og samboer har fokusert på hverandre og pratet mye sammen, og funnet ut av ting. Har bare skummet over noen av svarene og ser det har kommet flere fine svar, og noen rare svar. Jeg takker hjertelig for gode råd og bryr meg ikke om dere som skriver for å rakke ned på folk. Som jeg skrev tidligere så ga jeg samboer ballen, og bad han ta ansvar med tanke på at han blandet inn moren sin. Viste seg at han hadde blandet inn faren sin også. Han ringte dem og sa til dem at det ble feil overfor meg og at han ikke skulle stukket av og ringt dem, og at det var en barnslig reaksjon. Han har lovet meg at han aldri gjør dette igjen. Jeg ga han også ballen med tanke på å skissere hvordan han så for seg ferier mtp å reise til min familie, og da viste det seg at vi egentlig tenkte ganske likt, vi hadde begge misforstått hverandre grovt, ikke tatt oss tid til å lytte til den andre ordentlig og så eskalerte det derfra. Så nå er alt i orden igjen. Vi er dog enige om at denne krangelen nok var nødvendig, da vi hadde ting vi måtte reflektere over begge to. ❤️ Anonymkode: b047d...6ba 3 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #131 Del Skrevet 15. desember 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Ts her. Tok en pause fra tråden da jeg og samboer har fokusert på hverandre og pratet mye sammen, og funnet ut av ting. Har bare skummet over noen av svarene og ser det har kommet flere fine svar, og noen rare svar. Jeg takker hjertelig for gode råd og bryr meg ikke om dere som skriver for å rakke ned på folk. Som jeg skrev tidligere så ga jeg samboer ballen, og bad han ta ansvar med tanke på at han blandet inn moren sin. Viste seg at han hadde blandet inn faren sin også. Han ringte dem og sa til dem at det ble feil overfor meg og at han ikke skulle stukket av og ringt dem, og at det var en barnslig reaksjon. Han har lovet meg at han aldri gjør dette igjen. Jeg ga han også ballen med tanke på å skissere hvordan han så for seg ferier mtp å reise til min familie, og da viste det seg at vi egentlig tenkte ganske likt, vi hadde begge misforstått hverandre grovt, ikke tatt oss tid til å lytte til den andre ordentlig og så eskalerte det derfra. Så nå er alt i orden igjen. Vi er dog enige om at denne krangelen nok var nødvendig, da vi hadde ting vi måtte reflektere over begge to. ❤️ Anonymkode: b047d...6ba Stakkars fyr. Høres mer ut som du er sjefen hans. Men skjønner han ikke vil gjennom et samlivsbrudd nå rett før jul med en så krevende dame.. Anonymkode: c9ae1...62d 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #132 Del Skrevet 15. desember 2024 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Stakkars fyr. Høres mer ut som du er sjefen hans. Men skjønner han ikke vil gjennom et samlivsbrudd nå rett før jul med en så krevende dame.. Anonymkode: c9ae1...62d Og dette er et eksempel på svar jeg ikke bryr meg noe om😂 tenk å vite så lite om en fremmed på nett og likevel mene så mye negativt. Må være trist. Anonymkode: b047d...6ba 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #133 Del Skrevet 15. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Og dette er et eksempel på svar jeg ikke bryr meg noe om😂 tenk å vite så lite om en fremmed på nett og likevel mene så mye negativt. Må være trist. Anonymkode: b047d...6ba Du bryr deg nok til å svare så det sier sitt. Vet nok om disse skissene han må lage og ballen du gir han. Både han og foreldrene dine danser tydeligvis etter pipa di så de slipper grininga di. Det er det eneste som er trist her. Anonymkode: c9ae1...62d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #134 Del Skrevet 15. desember 2024 Det et helt ekstremt mye å tilbringe en hel uke av sommerferien med svigerforeldrene sine, i tillegg til evt jul- eller påskeferie. Og dere har atpåtil ikke barn. Jeg skjønner at han kveles av tanken. Dere bor i hans foreldres by, men dere sover vel ikke der og tilbringer en hel uke sammen med dem i strekk i ferier? Anonymkode: cc79a...1c8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 #135 Del Skrevet 16. desember 2024 Som par er en ikke limt ilag, og en må ofte finne andre løsninger enn hva som er kvernet frem i eget hode. Løsning her er att du reiser til din familie alene når det er snakk om lengre opphold, - kanskje han heller kan komme å vere der siste del av oppholdet, eller han kan besøke kompiser alene, mens dere er der, og du blir igjen hos din familie. Her delte vi oss opp og fant løsninger som passet alle, og det har fungert utmerket, føltes helt klart litt rart i begynnelsen, men det var mer fordi en selv hadde forventinger til att "sånn burde det jo vere!" istedenfor å tenke att "hvorfor ikke?" Tror uansett du vil få mer utav besøk til familien din, når du slipper å drasse med en som egentlig ikke vil vere der, og som bare vil haste videre, og du dermed kan få slappe av og konsentrere deg om deg og dine akkurat da, - du og din samboer kan, jo vere familie hele resten av året. Anonymkode: 85eef...cd9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 16. desember 2024 #136 Del Skrevet 16. desember 2024 NiceOrNothing skrev (På 15.12.2024 den 11.48): Ser mange unge folk utvikle dette usunne avhengighetssyndromet. Dette med å presse folk til å henge med folk de ikke viber med. Etter fylte atten er man sin egen lykkes smed . Noen timer her og der i familieselskap klarer alle . Men dagesvis / ukesvis mot sin vilje er en slags sosial kontroll . Ville aldri forsøkt presset noen til sosialt samvær , ikke mine egne barn engang . Sosialt samvær skal være lystbetont og berikende for begge parter . Jeg tolker det slik at det var han som krevde at ts ble med for å treffe kompisene hans ... Ts er urimelig når hun vil typen skal tilbringe tid med hennes familie men han er ikke like urimelig som forlanger at hun nedprioriterer sin familie for å bli med han til kompisene hans? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 #137 Del Skrevet 16. desember 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Du bryr deg nok til å svare så det sier sitt. Vet nok om disse skissene han må lage og ballen du gir han. Både han og foreldrene dine danser tydeligvis etter pipa di så de slipper grininga di. Det er det eneste som er trist her. Anonymkode: c9ae1...62d Må være fælt å være så bitter. Håper du får en bedre jul enn humøret ditt skulle tilsi. Anonymkode: b047d...6ba 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 #138 Del Skrevet 16. desember 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Det et helt ekstremt mye å tilbringe en hel uke av sommerferien med svigerforeldrene sine, i tillegg til evt jul- eller påskeferie. Og dere har atpåtil ikke barn. Jeg skjønner at han kveles av tanken. Dere bor i hans foreldres by, men dere sover vel ikke der og tilbringer en hel uke sammen med dem i strekk i ferier? Anonymkode: cc79a...1c8 Nei, han kveles ikke av tanken. Vi har snakket ut nå, les innlegget jeg skrev lengre opp☺️ Anonymkode: b047d...6ba 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 #139 Del Skrevet 16. desember 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Som par er en ikke limt ilag, og en må ofte finne andre løsninger enn hva som er kvernet frem i eget hode. Løsning her er att du reiser til din familie alene når det er snakk om lengre opphold, - kanskje han heller kan komme å vere der siste del av oppholdet, eller han kan besøke kompiser alene, mens dere er der, og du blir igjen hos din familie. Her delte vi oss opp og fant løsninger som passet alle, og det har fungert utmerket, føltes helt klart litt rart i begynnelsen, men det var mer fordi en selv hadde forventinger til att "sånn burde det jo vere!" istedenfor å tenke att "hvorfor ikke?" Tror uansett du vil få mer utav besøk til familien din, når du slipper å drasse med en som egentlig ikke vil vere der, og som bare vil haste videre, og du dermed kan få slappe av og konsentrere deg om deg og dine akkurat da, - du og din samboer kan, jo vere familie hele resten av året. Anonymkode: 85eef...cd9 Saken er løst☺️ Anonymkode: b047d...6ba 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 #140 Del Skrevet 16. desember 2024 Maleficenta skrev (25 minutter siden): Jeg tolker det slik at det var han som krevde at ts ble med for å treffe kompisene hans ... Ts er urimelig når hun vil typen skal tilbringe tid med hennes familie men han er ikke like urimelig som forlanger at hun nedprioriterer sin familie for å bli med han til kompisene hans? Nettopp. Anonymkode: b047d...6ba 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå