AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #81 Del Skrevet 15. desember 2024 Hmmmmmm skrev (1 time siden): Men da bør hun skrive det. Hvorfor må han være med på det i utgangspunktet? Snakk om å lage storm i vannglass. Hva er galt med å dra til din egen familie alene? Det er vanlig å dra sammen som par. Vi vil heller være sammen enn hver for oss i høytiden, det er det viktigste. Og da blir det jo lett diskusjoner om hvor. Blir jo litt som å reise på sommerferie med foreldre i stedet for partner. På et tidspunkt er man voksen. Anonymkode: ae9dc...f1f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #82 Del Skrevet 15. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke barn i bildet, men vi har jo sett for oss dette i fremtiden om ikke så altfor mange år, og han må jo bli kjent med min familie og være med og bygge grunnlaget. Jeg har også vært streng med min familie at de må besøke oss for de kan ikke bare «hoppe inn» når vi får barn liksom. Så det går begge veier. Jeg besøker også min familie alene et par ganger i året utenom. Men det er uansett ikke det samme som at samboer blir kjent med min familie og slekt der. Anonymkode: b047d...6ba Om han ikke tåler å dra til familien din nå, så vil han ikke tåle det med barn i bildet. Du kan jo ikke få barn med han her som løper til sin mamma når han må til din mamma 🫣 Anonymkode: a35f2...83f 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hmmmmmm Skrevet 15. desember 2024 #83 Del Skrevet 15. desember 2024 I ts sitt tilfelle, så saboterer hun besøkene til sin familie ved å ha han med. Ts Dra og kos deg med din familie. Du skriver at han har så mange andre gode sider, at du ikke ønsker å gå fra han pga dette. Ikke gjør det da, men dine forventninger må endres da. Men hvis du skjenner på at du ikke orker å henge med hans familie så mye som du gjør, så dropper du det i samme slengen 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #84 Del Skrevet 15. desember 2024 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Vi måtte kjøre sammen, så jeg kunne ikke bli igjen hos min familie om vi skulle besøke kompisen hans. Anonymkode: b047d...6ba Dere kan vel møtes igjen etter at han har besøkt kompisen? Anonymkode: 6a8e3...7dc 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #85 Del Skrevet 15. desember 2024 At dette med hvor man skal være er et betent tema har jeg mye erfaring med. Vi har veldig lavt konfliktnivå, krangler aldri. Likevel har det vært utallige diskusjoner med opp og ned om hyppighet, varighet, pluss og minus med begge steder, og begge føler på en urettferdighet. Dette temaet har fulgt oss i 20+ år. Og selv nå som godt voksne kan vi begynne å dra opp igjen "regnskapet" for mange år tilbake. Utrolig barnslig, jeg vet det. Men temaet vekker bare følelser hos begge. Det vi imidlertid aldri har gjort er å dra familie inn i disse diskusjonene. Da det er enighet om at det blir fem dager hos min familie denne sommeren, så legger vi diskusjonen død, han er med og fornøyd, uten stikk og klaging. Men neste gang tema kommer opp kan jeg love at han husker disse dagene bedre enn meg i form av når vi kom, når vi dro, hvor mye tid vi brukte sammen og hver for oss... Så det å unngå slike situasjoner kan jeg dessverre ikke bidra med tips til. Men om han hadde snakket med moren sin om disse diskusjonene så hadde jeg klikket. Det bidrar ikke til noe positivt i det hele tatt. Ikke for han heller, da han vil oppleve enda mere aversjon mot tid brukt med henne. Anonymkode: ae9dc...f1f 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #86 Del Skrevet 15. desember 2024 Hmmmmmm skrev (4 minutter siden): I ts sitt tilfelle, så saboterer hun besøkene til sin familie ved å ha han med. Ts Dra og kos deg med din familie. Du skriver at han har så mange andre gode sider, at du ikke ønsker å gå fra han pga dette. Ikke gjør det da, men dine forventninger må endres da. Men hvis du skjenner på at du ikke orker å henge med hans familie så mye som du gjør, så dropper du det i samme slengen Å unngå problemet frem til man får barn, mener du? Det er det dummeste man kan gjøre, for da vil disse følelsene bli enda vondere. Anonymkode: ae9dc...f1f 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #87 Del Skrevet 15. desember 2024 SynneD skrev (57 minutter siden): Men er det noe i denne tråden som tyder på at det er for å manipulere noen? Har mor gjort noe aktivt i denne debatten? Jeg synes det bare tyder på en fyr som har god kontakt med sin mor, kanskje ikke like lett for å snakke med kompiser, og derfor snakker med mammaen sin om ting som han synes er vanskelig. Om mor er en vanlig oppegående person bør ikke det gå utover noens forhold tenker jeg. Har hans mor kommet med noen nyttige forslag til løsning da? Anonymkode: a35f2...83f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #88 Del Skrevet 15. desember 2024 Jeg synes han høres veldig egoistisk ut. Han vil tilbringe masse tid med sin familie, og sine venner. Men ikke noe med din familie. Og da dere endelig besøker de, så tilbringer dere bare 2 dager med de, ut av en uke, for han vil heller være med venner, noe du må være med på. Han ser kun seg selv. Og dette vil ikke bli bedre om dere får barn. Det at han og bare stikker av, da du gråter, og må ringe sin mor. For å få bekreftelse på at han har rett, og du er urimelig. Jeg ville faktisk vurdert å gjøre det slutt. Ellers må du akseptere, at han ikke ønsker å bli kjent med din familie, og du må reise alene. Og da må du gjøre det om dere får barn og. Anonymkode: ac08e...277 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #89 Del Skrevet 15. desember 2024 Hadde jeg vært din samboer hadde jeg gått fra deg. Du kontrollerer og bestemmer, og gråter når han er uenig. Hvis han vil sparre med sin mor, så gjør han det. Uten at du bestemmer det! Det er slett ikke sikkert hun bare duller med sønnen, kan jo godt være at hun kommer med kloke innspill og får ham til å se nye sider av saken. Anonymkode: 7b3f0...ad9 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SynneD Skrevet 15. desember 2024 #90 Del Skrevet 15. desember 2024 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Nei jeg måtte kjøre med han Anonymkode: b047d...6ba Fordi han tvang deg da eller? Det virker jo ikke som det er så lett for noen her å være fleksible heller, som jo kanskje ville gitt en lettere løsning. Dette er jo åpenbart noen du liker godt og synes har mange gode sider. Han er jo også opptatt av familie, så han kommer nok til å være opptatt av deres familie om dere lager en sammen. Men han har også helt tydelig ikke interesse av å bruke veldig mye tid med din familie. Det må jo du finne ut av om du synes det er greit. Det er jo ikke han som er en kjip fyr her egentlig, dere er jo bare ikke enige i prioriteringene. Så kan det jo forandre seg om dere f.eks. får barn. Men jeg ville ikke forventet det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #91 Del Skrevet 15. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kun dette som skaper splid. Vi har helt vanlige diskusjoner som par utover dette, logistikk som må løses osv, ingenting vi har alvorlige krangler om. Ikke barn i bildet, men vi har jo sett for oss dette i fremtiden om ikke så altfor mange år, og han må jo bli kjent med min familie og være med og bygge grunnlaget. Jeg har også vært streng med min familie at de må besøke oss for de kan ikke bare «hoppe inn» når vi får barn liksom. Så det går begge veier. Jeg besøker også min familie alene et par ganger i året utenom. Men det er uansett ikke det samme som at samboer blir kjent med min familie og slekt der. Anonymkode: b047d...6ba Han må ingenting. Du kan dra alene til familien din, han gjør som han vil. Og du kan ikke diktere hvem han skal snakke med om deres problemer. Vil han snakke med moren sin så har han selvsagt rett til det. Anonymkode: c9ae1...62d 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #92 Del Skrevet 15. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mulig. Men jo han prioriterer familie, sin egen. Har mye kontakt med dem og jeg er med ofte dit og det er jo greit det, men han ser ikke at jeg trenger at vi er hos mine også. Anonymkode: b047d...6ba Han hadde mest sannsynlig ikke besøkt de så ofte om avstanden var større. Jeg orket sjeldent å besøke svigers, og vi har et barn. Var et fryktelig mas og stress. Var bedre at de besøkte oss. Skilt nå da så slipper å tenke mer på det heldigvis. Det er DU som trenger å besøke familien din. Ikke alle blir bestevenner med hverandres familier. Og det er mer utfordrende med slik avstand. Kanskje du burde gjøre det slutt og flytte nærmere familien din og finne en type fra samme nabolag der. Anonymkode: cc2ce...5bf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #93 Del Skrevet 15. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kanskje du burde gjøre det slutt og flytte nærmere familien din og finne en type fra samme nabolag der. Anonymkode: cc2ce...5bf Eller finne en rausere kjæreste som har forstått at begge må gi litt i et forhold, også når det kommer til relasjonen til partnerens familie. Anonymkode: 30edc...fe1 3 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pilleville Skrevet 15. desember 2024 #94 Del Skrevet 15. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei. Jeg har som sagt gitt han ballen der han får lage en skisse hvor han tenker at vi begge er fornøyde. Men så ringte han moren sin. Anonymkode: b047d...6ba Å lage en skisse høyrest så voldsomt ut. Du virker litt kontrollerende med han. Reis oftere du, dere har jo ikke barn enda. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #95 Del Skrevet 15. desember 2024 En sånn egoisme blir ikke bedre med barn altså. Det å reise med barn er mildt sagt mer komplisert. Utstyr øker med 10. Barn er nødvendigvis tålmodige og enkle å reise med Så ikke tro at han blir mer villig til å reise hvis dere får barn. Mest sannsynlig det motsatte Anonymkode: a1268...27c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 15. desember 2024 #96 Del Skrevet 15. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Samboer er vokst opp og har familie i by A, jeg i by B som er 8 timer unna med bil, 2-3 timer unna dør-til-dør med fly. Vi bor og jobber i by A. Vi har hatt flere diskusjoner tidligere om hvor mye vi skal være sammen med og besøke min familie, det er da snakk om 1 uke på sommeren, samt jul eller påske. Han synes han bruker for mye av ferien sin på å være sammen med min familie, og har da involvert sin mor i denne diskusjonen. Jeg sa strengt ifra den gangen at det var uakseptabelt, særlig ettersom vi faktisk bor i by A og jeg da må forholde meg til en partisk svigermor her som skal mene mye om hvor mye vi er på besøk hos min familie. I tillegg vil dette skape splid mellom meg og hans mor og ikke minst bidra til å skape en dårlig relasjon mellom svigermor og min mor. Sa at han skal holde sin mor langt unna VÅR diskusjon om dette. I går diskuterte vi dette igjen, det utviklet seg til en krangel fordi han ikke tålte at jeg gråt, og han ble sur og kjørte langt av gårde. Når han kom hjem fortalte han at han hadde ringt moren sin fordi han måtte ventilere sin frustrasjon. Da fikk jeg nok. Jeg sa at han kunne ringe hvem som helst av kompiser og venninner men IKKE moren sin. Sa at hvis moren hans skal være involvert på denne måten så vil jeg gjøre det slutt. Noen tanker her? Anonymkode: b047d...6ba Det er aldri greit at den ene parten teamer seg opp med sine foreldre . ( med mindre det gjelder vold / mishandling ) . Har selv ett barn som har forsøkt å hente «støtte « for bagatellmessige krangler med sin samboer . Jeg har gitt beskjed om at jeg ikke ønsker å være en kilde til splid eller konflikt med de unge . Så de kan alltids ventilere til meg, men er det dagligdagse konflikter , ønsker jeg ikke ha en mening eller part i det. For meg blir dette veldig umodent av din mann/ svigermor . Det blir en type gruppepress , som i «alle andre syns / sier « for å få deg til å vike / føle deg dum. Rett og slett en type manipulasjon . 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 15. desember 2024 #97 Del Skrevet 15. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei. Jeg har som sagt gitt han ballen der han får lage en skisse hvor han tenker at vi begge er fornøyde. Men så ringte han moren sin. Anonymkode: b047d...6ba Hadde bare reist alene , så kunne mamma-dalten være hos mamman sin . 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 15. desember 2024 #98 Del Skrevet 15. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Samboer er vokst opp og har familie i by A, jeg i by B som er 8 timer unna med bil, 2-3 timer unna dør-til-dør med fly. Vi bor og jobber i by A. Vi har hatt flere diskusjoner tidligere om hvor mye vi skal være sammen med og besøke min familie, det er da snakk om 1 uke på sommeren, samt jul eller påske. Han synes han bruker for mye av ferien sin på å være sammen med min familie, og har da involvert sin mor i denne diskusjonen. Jeg sa strengt ifra den gangen at det var uakseptabelt, særlig ettersom vi faktisk bor i by A og jeg da må forholde meg til en partisk svigermor her som skal mene mye om hvor mye vi er på besøk hos min familie. I tillegg vil dette skape splid mellom meg og hans mor og ikke minst bidra til å skape en dårlig relasjon mellom svigermor og min mor. Sa at han skal holde sin mor langt unna VÅR diskusjon om dette. I går diskuterte vi dette igjen, det utviklet seg til en krangel fordi han ikke tålte at jeg gråt, og han ble sur og kjørte langt av gårde. Når han kom hjem fortalte han at han hadde ringt moren sin fordi han måtte ventilere sin frustrasjon. Da fikk jeg nok. Jeg sa at han kunne ringe hvem som helst av kompiser og venninner men IKKE moren sin. Sa at hvis moren hans skal være involvert på denne måten så vil jeg gjøre det slutt. Noen tanker her? Anonymkode: b047d...6ba Hvis min kjæreste hadde invitert meg på ferie hos sin familie, hadde jeg blitt glad og vært med om jeg ville. Hadde kjæresten forlangt at jeg skulle bli med, hadde jeg synes dette var uhørt. I hvert fall nå som ikke barn er involvert enda. Da stiller det seg selvfølgelig annerledes. Men når det ikke er barn, så kan vel du dra på ferie til dine foreldre alene. Din kjæreste må vel få ventilere til sin mor dersom han ønsker det. En annen ting er at du kan si at du føler det vanskelig at han lufter ting om deres forhold til sin mor. Men mer kan du da ikke si om den saken. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #99 Del Skrevet 15. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Han mener at han trenger tid for seg selv. Men han har selv familie og venner langt unna og noen av vennene bor i min by, og da vil han gjerne bruke tid sammen med dem. Så han vil heller bruke tiden her enn sammen med min familie. Og sist vi var i min hjemby brukte vi kun 2 dager sammen med min familie for tiden ble spist opp av reisedager og at han ville komme seg fort videre til kompisen sin i nabobyen for så å dra tilbake til by A. Moren min gråt fordi hun hadde gledet seg sånn til vi kom og så var vi bare sammen med foreldrene mine 1 dag, og søsteren min 1 dag. Anonymkode: b047d...6ba Gråt faktisk.. du kunne bare blitt der mens mannen din dro til kompisen. Du er vel ikke så avhengig av han at du må gjøre alt sammen med han? Anonymkode: c9ae1...62d 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #100 Del Skrevet 15. desember 2024 Synes du virker rigid, krevende og kontrollerende ut, ts. Og hva er det med grininga da? Anonymkode: b5dff...fee 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå