Gå til innhold

Sovesofa til hverdagsbruk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser etter sovesofa til et barne- og etter hvert ungdomsrom slik at de kan sitte der når de ser tv i stedet for å sitte i stua. Men de sovesofaene jeg har sett på virker veldig tungvinte. Finnes det noen som har madrass inni så det bare er å slå den ut? Samtidig som den er så god at den er for hverdagsbruk, og ikke bare for sjelden bruk som gjesteseng?

Anonymkode: 934a9...cb2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har denne til tv/ungdomsrommet

https://www.ikea.com/no/no/p/landskrona-3-seters-sovesofa-gunnared-lys-gronn-tre-s79491284/?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=Gads&gad_source=1&gclid=CjwKCAiAmfq6BhAsEiwAX1jsZ1pFEXilVYhuDrooXpnT0axFPoho6HJNBl-TTQzIo2AaqcplxB5zfRoCDiUQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Jeg syns den er litt hard å sitte i, men de unge elsker den! Uansett er den superenkel å gjøre om til seng, bare dra ut underdelen og vippe ut madrassen. Er også oppbevaring under til puter, sengetøy etc

Skrevet

Hovden! Beste sovesofaen som finnes! (Som jeg har prøvd)

Anonymkode: 88a28...92a

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hovden! Beste sovesofaen som finnes! (Som jeg har prøvd)

Anonymkode: 88a28...92a

Det håper jeg da virkelig, for den kostet. 23k på tilbud for en liten treseter 

Hovden DISCOVERY Sovesofa i Blå

Skrevet

Sovesofaer er dessverre veldig ofte et resultat av "minste felles multiplum". De er gjerne både harde å sitte i og harde og vonde å sove på (det hjelper litt med overmadrass da...).

Anonymkode: df1ba...91c

Skrevet

Jeg har hatt ikea holmsund med sjeslong til hverdagsbruk i stue i 7-8 år, og liker den godt. Det er bare trekke ut bunnen, så har man dobbeltseng.

Anonymkode: 86cc7...946

Skrevet

Tusen takk for veldig fine tips! Alle disse har madrass som kan ligge i så man ikke må re opp daglig, bare putte inn sengen?

Skrevet

Ja, jeg skjønner hva du mener! Mange av de sovesofaene man finner er enten kjempetunge eller vanskelige å gjøre om til seng. Men det finnes absolutt alternativer som både er enkle å bruke og komfortable nok for hverdagsbruk. Du kan finne sovesofaer med madrass inni som rett og slett er superenkle å slå ut – nesten som en vanlig seng!

Det du bør lete etter er for eksempel en "pull-out" sofa, hvor du bare trekker ut madrassen, og det er klart. Flere merker lager slike sofaer med både komfort og enkelhet i tankene. Husk på at sjeselonger eller sovesofaer med pocketfjærer eller memory foam ofte gir bedre komfort for langvarig bruk enn de billigere alternativene med skum. Det kan være verdt å sjekke ut møbelbutikker som Ikea, Bohus eller Skeidar, som har gode alternativer for både pris og kvalitet.

.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tusen takk for veldig fine tips! Alle disse har madrass som kan ligge i så man ikke må re opp daglig, bare putte inn sengen?

Mener du at sovesofaen skal brukes som både hverdagssofa og hverdagsseng?

Anonymkode: 86cc7...946

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...