Gå til innhold

Strikke ermer, skjønner ikke oppskrift. Kan noen hjelpe??

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg holder på å strikke denne tunika. 

https://www.garnius.no/309-11-fanatunika-complex?srsltid=AfmBOooYRdCPmoVxeOaDFxF784eBcs1AiB-IdgEQ1BvlsXkWLFondv4d

Jeg sitter fast på denne del. Fra rødt merke 

Jeg forstår det som at når jeg kommer til felte masker til ermet så skal jeg legge til 66 masker på hver side. Se bilde. Stemmer dette? 

Hvis ja, hvordan strikker dere den delen? Jeg får ikke til. Pinnene blir "for lange"(metall delen). 

Hva anbefaler dere? Hvis jeg har misforstått, hva sier oppskriften egentlig? 

Takk for hjelpa 😊

IMG_6680.jpeg

IMG_6679.jpeg

Anonymkode: a59e9...e97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg holder på å strikke denne tunika. 

https://www.garnius.no/309-11-fanatunika-complex?srsltid=AfmBOooYRdCPmoVxeOaDFxF784eBcs1AiB-IdgEQ1BvlsXkWLFondv4d

Jeg sitter fast på denne del. Fra rødt merke 

Jeg forstår det som at når jeg kommer til felte masker til ermet så skal jeg legge til 66 masker på hver side. Se bilde. Stemmer dette? 

Hvis ja, hvordan strikker dere den delen? Jeg får ikke til. Pinnene blir "for lange"(metall delen). 

Hva anbefaler dere? Hvis jeg har misforstått, hva sier oppskriften egentlig? 

Takk for hjelpa 😊

IMG_6680.jpeg

IMG_6679.jpeg

Du legger opp nye masker ja for å erstatte de maskene du felte av. Hvis ikke så blir genseren plutselig altfor smal og det blir ikke plass til å strikke ermer. Du legger opp maskene som du ellers gjør. Det går an å google "Hvordan legge opp masker til erme" eller lignende, det finnes gode videoer der ute. Etter du har lagt opp nye masker strikker du videre på de maskene du har.

Anonymkode: 01771...72b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du legger opp nye masker ja for å erstatte de maskene du felte av. Hvis ikke så blir genseren plutselig altfor smal og det blir ikke plass til å strikke ermer. Du legger opp maskene som du ellers gjør. Det går an å google "Hvordan legge opp masker til erme" eller lignende, det finnes gode videoer der ute. Etter du har lagt opp nye masker strikker du videre på de maskene du har.

Anonymkode: 01771...72b

Jeg felte seks masker på hver side, og har lagt opp 66 masker (som oppskriften sier) for ermet, neste omgang jeg kom dit jeg felte. Så den første delen ble riktig?

For å være ærlig, så sliter jeg med å strikke den delen. Metalldelen på rundpinnen er "for lang", så hvordan har andre løst det i praksis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg felte seks masker på hver side, og har lagt opp 66 masker (som oppskriften sier) for ermet, neste omgang jeg kom dit jeg felte. Så den første delen ble riktig?

For å være ærlig, så sliter jeg med å strikke den delen. Metalldelen på rundpinnen er "for lang", så hvordan har andre løst det i praksis.

Strikker du nedenfra og opp? 
Eller strikker du ovenfra og ned? 

Anonymkode: 019dc...aed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Strikker du nedenfra og opp? 
Eller strikker du ovenfra og ned? 

Ser svaret nå. Nedenfra og opp. 

Du skal lage armene derfor skal du legge opp 62 masker, bare gjør som oppskriften sier, så blir det rett og du vil se og forstå det når du skriker videre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir alltid knot å strikke de første omgangene når du feller for ermehull, og deretter legger opp slik som dette. Du må bare prøve å skyve maskene på en slik måte at du får til å strikke selv om pinnene virker alt for lange, så blir det lettere etter noen runder.

Anonymkode: 1ba62...1e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det blir veldig trangt de første omgangene pga "under-armen-stykket". Har du strømpepinner i samme nummer? Du kan sette noen av maskene over "ermefestet" på strømpepinnene og strikke på de noen omganger før det blir vidt nok til å ha alt over på rundpinnen igjen?

Anonymkode: 4f0d5...c67

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...