Lislangel Skrevet 2 timer siden #1 Del Skrevet 2 timer siden Hei. Jeg trenger bare å få ut litt tanker og frustrasjon. Nå er det litt over 12 timer siden samboeren min på 41år ble funnet livløs i låven når han skulle hente ved. Det svigerfar og kjæresten som fant han. Dette er helt uvirkelig og som i en film. Heldigvis har jeg en god familie både på min side og på svoger familien. Jeg sitter igjen med 2 barn(5 og 3 år) 1 stort hus, skog som skal vedlikeholdes. Noen som har vært igjennom det samme som meg? Samboer hadde ikke noe problemer helsemessig, hadde vært ute på skogen med svigerfar og hogget tidligere på dagen. Vi har jo ikke skrevet noe samboerkontrakt, testament eller noen ting. Vet noen hva jeg skal eller bør gjøre videre nå? Helt helt uvirkelig dette. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #2 Del Skrevet 2 timer siden Åå, jeg kan dessverre ingenting om sånt, men måtte bare skrive til deg! Kondolerer så mye ❤️ Håper du har noen å støtte deg på i tiden fremover. Sender deg mange gode tanker og håper at noen her kan svare på det du lurer på. Anonymkode: 4544b...7ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 2 timer siden #3 Del Skrevet 2 timer siden Hei TS ❤️ sender mine varmeste tanker i de vanskelige omstendighetene du er i og vil stå i fremover! Felles barn arver din samboer og du kan søke om å være deres verge, er verdiene over en gitt sum vil de muligens få en annen verge - de reglene er endret nå så jeg vet ikke, det beste er nok å ta kontakt med en advokat for å få riktig hjelp, men ikke ta det nå, nå er det tid for å være sammen med barna, familie og bearbeide sorgen, planlegge begravelsen og komme gjennom dagene som best du kan - men hans død vil ikke sette dere på bar bakke det kan jeg nesten garantere deg siden dere hadde felles barn. Pust med magen og kom gjennom dagene som best du kan og så tar du tak i dette når du må. En ting om gangen ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hareena Skrevet 2 timer siden #4 Del Skrevet 2 timer siden Kondolerer. https://prosjekt.statsforvalteren.no/gravferd/hva-ma-jeg-gjore-nar-noen-dor/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ms. Perfect Skrevet 1 time siden #5 Del Skrevet 1 time siden Kondolerer❤️ Som samboer med felles barn har du rett til å sitte i uskiftet bo med de tingene som tjente til felles nytte som hus og bil. Det betyr at ihvertfall ikke blir kastet ut fra huset (med mindre han hadde særkullsbarn, men det har du ikke opplyst om). Det er sikkert uansett lurt å ta kontakt med advokat for å få avklart dine rettigheter. Er du fagorganisert har du kanskje noen timer med advokathjelp inkludert? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eluidcvild Skrevet 1 time siden #6 Del Skrevet 1 time siden Du har rett til å sitte i uskiftet bo med felles eiendeler i henhold til arveloven § 32. I tillegg, siden dere har barn, kan du arve opp til 4G (480 000 kroner) i henhold til § 12. Resten av arven tilhører hans livsarvinger, som har rett på 2/3 av arven i henhold til § 4 og 50 . Hvis du velger å ikke sitte i uskiftet bo vil arven bli fordelt, men det er sikkert ikke lurt med å tanke på barna. Det er lurt at du får juridisk rådgiving fra en advokat som kan fortelle deg detaljene mer og ellers er dette en kort sammendrag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 1 time siden #7 Del Skrevet 1 time siden Kondolerer ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå