Gå til innhold

Hva gjorde at du endelig bestemte deg? *Slankemedisin*

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Dere som går på slankesprøyter/medisin; Hva var det som gjorde at dere bestemte dere for å begynne på medisin? Anbefaling fra lege? 

Hva gjorde at dere innså at "dette greier jeg ikke uten hjelp"? 

Hilsen en i tenkeboksen ❤️

Anonymkode: 249e6...85c

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg hadde tenkt lenge. Satt meg mål. Skal bli slank innen jeg er 25. Innen sommeren. Innen jul. Innen 30. Innen sommeren. Innen jul. Innen 35. Kanskje vente litt pga fruktbarhet, kanskje det påvirker det. Nei. Jeg fikk det jo aldri til! Alle målene skapte bare taperfølelse og skuffelse. Igjen og igjen. Og så innser jeg at dersom jeg vil ha barn, så må jeg date. Og hvis jeg skal date, så må jeg føle meg vel. Jeg føler meg IKKE vel, og har bmi på 36..!! Det har gått så lang!

Jeg orker ikke bruke flere år på å tenke på og ergre meg over hvordan jeg ser ut. Så viktig er ikke kropp og prinsipper om å "klare selv" og "ikke jukse". Nå bare gjør jeg det. Begynte i går. Innser at jeg er genetisk programmert til å fråtse, og trenger hjelp til å ha den sammen kontrollen som andre har medfødt. 

Anonymkode: 288e1...555

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vekten bikket tresifret og jeg er bare 162 cm høy. Da var det nok. Hadde prøvd viljestyrke, shakes osv. Gikk opp og ned. Har nå hatt Mysimba å gått ned 30 kg. Har enda 10 kg igjen men det er ikke krise om det ikke skjer heller. Kroppen gikk fort ned 20 kg. Så lengre tid på de siste 10, men kroppen har også brukt tid på å endre seg selv om selve vekten har stått i ro.

Anonymkode: d7a80...09e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde gått i over to år uten å komme igang med vektnedgangen. Har gått ned i vekt flere perioder i livet, men nå klarte jeg bare ikke komme igang. 

Vurderte slankesprøyte for å få en kickstart på vektnedgangen, men da jeg gikk fra legen med resepten i boks, innså jeg at det skrittet jeg tok ved å be om resepten ble startskuddet for vektnedgangen.

Følte jeg sank så dypt ved å be om hjelp denne gangen og ble sint på meg selv. Praten med legen ble en god motivasjon for meg, og etter å ha lest om alle bivirkningene og erfaringer andre har med produktet, ble det klart at dette skulle jeg få til selv. Det var ikke noe alternativ å risikere å få disse bivirkningene. Har gått ned 16 kg til nå og har 8 igjen. For noen kan slankemedisin være riktig, men for meg er det ikke det.

Til TS; tenk deg om flere ganger. 

Anonymkode: ce3fa...54c

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått opp til 36 i BMI og bestemte meg nylig for å be legen om slankemedisin. Håper jeg får et ja til det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...