AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #1 Del Skrevet 4 timer siden Fødte for 3 mnd siden Og i mot alt eg ble fortalt så har ikke vekta rast av meg etter fødselen. Eneste som forsvant var babyvekt + morkaka × fostervann. Er fortsatt 14kg over startvekt. Stresser ikke med det da eg ammer og er mer redd for å miste melken dersom eg ikke spiser nok enn eg e for å ha ekstra kg på kroppen. Men skulle gjerne hatt bedre kosthold som også hjelper med å opprettholde melkeproduksjonen (og skader ikke om eg går ned noen kg). Frokost varier mellom havregrøt med havremelk for ammingen sin del og grov rundstykker/brød med kjøttpålegg og masse agurk. Middag er alt mulig fra frossen pizza til kylling med fullkorns pasta. Ei stund var eg veldig flink på å gå i meg proteiner men er ikke det no lengre. Går i mye sukker snop hele dagen. Hvilke lett lagde matretter er gode å ha 2-3 dager i uka..? Og snacks som ikke er sukkervarer som er lett å ha liggende? Ikke nøtter da eg ikke hærest nøtter. Skal sies at eg begynte å trene igjen også💪🏻 så langt bare kondisjon da Anonymkode: aa148...42f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #2 Del Skrevet 4 timer siden Jeg gikk utrolig mange lange turer med barnevogna så vekta raste av på ett blunk Anonymkode: f514c...229 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #3 Del Skrevet 3 timer siden Kutte snop er mitt beste tips. Anonymkode: 36f1d...a2f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katties Skrevet 3 timer siden #4 Del Skrevet 3 timer siden Jeg gikk mange lange og tunge turer. Vekta klamra seg til meg for harde livet. Var noe merkelige hormongreier ift amming og søvn, tror jeg. Spise sunnere hjelper mye mer enn prøve å bevege seg mer. Egg er noe jeg gjerne spiser en del av. Eller burtitowrap med eggehakk og laks. Tunfisksalat på brød også (tunfisk i olje, Helle av olja, tilsette hakket løk og hvitløk, og majones). Supper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #5 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Fødte for 3 mnd siden Og i mot alt eg ble fortalt så har ikke vekta rast av meg etter fødselen. Eneste som forsvant var babyvekt + morkaka × fostervann. Er fortsatt 14kg over startvekt. Stresser ikke med det da eg ammer og er mer redd for å miste melken dersom eg ikke spiser nok enn eg e for å ha ekstra kg på kroppen. Men skulle gjerne hatt bedre kosthold som også hjelper med å opprettholde melkeproduksjonen (og skader ikke om eg går ned noen kg). Frokost varier mellom havregrøt med havremelk for ammingen sin del og grov rundstykker/brød med kjøttpålegg og masse agurk. Middag er alt mulig fra frossen pizza til kylling med fullkorns pasta. Ei stund var eg veldig flink på å gå i meg proteiner men er ikke det no lengre. Går i mye sukker snop hele dagen. Hvilke lett lagde matretter er gode å ha 2-3 dager i uka..? Og snacks som ikke er sukkervarer som er lett å ha liggende? Ikke nøtter da eg ikke hærest nøtter. Skal sies at eg begynte å trene igjen også💪🏻 så langt bare kondisjon da Anonymkode: aa148...42f Du kan fint gjøre justeringer som ikke påvirker melken. Må du snacke? Om du får i deg næringsrike måltider er snackingen psykisk. Skjær opp staver av gulrøtter, agurk, selleri og epler og lag en god dressing av olje og lettrømme som kan stå på bordet. Du får i deg nesten bare karbohydrater nå. Du er i permisjon og har tiden til å lage gode middager. Begynn med å innse at du er sukkeravhengig og at trening ikke er essensen i vektnedgang. Du får snart en baby som begynner å bli interessert i det du spiser. Dette er så mye mer enn 14 kg ekstra. Lykke til! Anonymkode: 8cdf1...20f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VetAlt Skrevet 3 timer siden #6 Del Skrevet 3 timer siden Beveg deg mer. Spis mindre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #7 Del Skrevet 3 timer siden Mitt tredje barn er nå 6 måneder gammelt. Jeg har brukt ca 1,5 år på å å komme tilbake til startvekt med de to andre, og ligger an til det samme nå (gått opp mye hver gang, ca. 25 kilo). Nå står vekta helt stille, og det er fordi jeg ikke har strammet inn på kostholdet på et par måneder. Jeg trener 5-6 dager i uka, har jeg alltid gjort. Men det er matinntaket som avgjør vekta. Nå er jeg motivert igjen til å trå til med maten, så da tipper jeg at jeg holder det gående i to måneders tid før jeg blir lei og tar en pause fra kaloriunderskudd igjen. Men er ingenting som har rast av her noen av gangene. Jeg må målrettet gå inn for det. Men så må det sies at jeg er glad i mat, da. Anonymkode: 286a9...4af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå