AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #81 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Huff! Jeg får sånn kalendergave med tantebarna hvert eneste år. Jeg er veldig glad i de ungene, men vet da søtten hva jeg skal gjøre med de kalenderene🙈 De blir aldri hengt opp, men det kommer ny hvert år uansett. Jeg ser at det er mange her som presiserer at det er tanter uten barn som får disse, antakeligvis underforstått at tanter som ikke har barn selv trenger barn å se på eller noe sånt merkelig? Altså, jeg var akkurat like lite interessert i de kalenderene før jeg fikk barn, som etter. Jeg har fått nye familiemedlemmer, ikke ny personlighet. Anonymkode: 3f38d...cb7 Normalt sett tenker man jo at gave er noe mottaker ønsker seg, men de som gir kalendrene virker som de tenker mer om mottaker liker ungene deres. Ikke om de ønsker kalenderen eller ikke. Det må jo være fordi det er enkelt og billig. Hvis de tenker på den barnløse tanta, er kalender det første som popper opp over hva hun vil ha til jul? Virker som det er mer noe man ikke kan si nei til, som det ikke er lov å ikke ha lyst på. Ellerno. Anonymkode: fd04a...eab 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ludovica- Skrevet 22 timer siden #82 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (19 timer siden): Jeg er enig i at det hadde vært bedre, men hun er litt av typen som kan bli veldig fornærmet dessverre. For henne er det ikke så åpenbart at venner med egne barn ikke vil ha andres barn på kalender hjemme, da hadde hun jo ikke kjøpt disse, så jeg er redd hun ikke helt ser "problemet" Anonymkode: fd04a...eab Selv venner uten barn syns det er rart. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 22 timer siden #83 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Herlighet for en sær tankegang. Hvis man ikke ønsker seg en slik kalender så bryr man seg ikke om barnet? Så enkelt og svart-hvitt er ikke verden. Det er lov å tenke litt. Anonymkode: 3d9e6...7f9 Nei ..dette handler ikke om kalender...les der jeg svarte på..om denne personen ikke ville være fadder. Les igjennom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 22 timer siden #84 Del Skrevet 22 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Veldig spesielt å gi slike kalendere til hele familien. Skjønner at det er enkelt og billig. Men ikke særlig gjennomtenkt. Anonymkode: 3d9e6...7f9 Nei...dette er noe vi har holdt på med i 12 år... enkelt? Ikke gjennomtenkt. Ok...jeg bruker hele året og ta bilder av våre barn..slikt at jeg får bra bilder for 12 mnd Jeg bruker mye tid på p ta julebilde som skal inn i desember Jeg bruker mye tid på p dette inn bilder.. Rammer, setter inn bursdag til alle i familien/ slekta. Så betaler jeg ...1300 kroner... Spesielt..ja for dette er de eneste barnebarna disse besteforeldrene/ svigers har. Synd at du ikke har noe slikt forhold..men her har vi en flott og kjærlig familie/ slekt. Så .nei... ikke billig og lite igjennom tenkt er det ikke Endret 22 timer siden av mommyaka 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #85 Del Skrevet 22 timer siden Nei, store bilder av barna og kalendere osv gir jeg bare til besteforeldre 😅 ikke venner og annen familie, med mindre de etterspørr det konkret. Anonymkode: b4204...cca 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fru Alving Skrevet 22 timer siden #86 Del Skrevet 22 timer siden Er det så utenkelig at noen kan synes det er hyggelig med bilder av andres barn? Og fordi man får egne barn så lir vel ikke andre helt uinteressante, hva er det for noe?? Når det er sagt så hadde jeg aldri lagd en slik kalender til andre enn de helt nærmeste. Bestforeldre og kanskje søsken om jeg var helt sikker på de ville ha den. Til ts jeg synes du skal lage egen kalender og gi til venninnen din, og ta bilder av deg selv, 12 månender med hvert sitt blinkskudd, da tenker jeg hun tar hintet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #87 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hvorfor i all verden tror du at søskenbarna dine ønsker en familiekalender med bilder av dine unger?? Anonymkode: 899cf...7e0 Det finnes folk som ønsker seg det altså Anonymkode: ee3cc...c19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #88 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg bruker ikke slike kalendrer en gang. Jeg bruker mobilen til å huske på ting og ei bok. Så jeg leverer tilbake når jeg fikk kalender av en venn som var kjøpt på butikk. Så sa jeg ifra at slik bruker jeg ikke. Hadde jeg fått med bilder så hadde jeg kasta den. Jeg liker ikke å henge opp slike ting. Har aldri laga av mine barn heller. Anonymkode: bfd40...19c Hva med å si takk isteden , sært å levere tilbake Anonymkode: ee3cc...c19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #89 Del Skrevet 22 timer siden Hareena skrev (9 timer siden): Fordi om de elsker barna trenger de ikke elske kalenderen din, men de er selvsagt alt for høflige til å si noe, akkurat som ts. Eller så ønsker det seg sånn kalender Anonymkode: ee3cc...c19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #90 Del Skrevet 22 timer siden Brunello skrev (6 timer siden): Veldig spesielt. Bilder av andres barn man står nære er hyggelig å få så lenge man ikke har egne barn. Men i det man har fått egne barn er slikt ganske uinteressant. I alle fall en kalender. Din mening , jeg synes ikke det selvom jeg har egne Anonymkode: ee3cc...c19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #91 Del Skrevet 22 timer siden mommyaka skrev (14 minutter siden): Så betaler jeg ...1300 kroner... Så .nei... ikke billig og lite igjennom tenkt er det ikke 1300 kr per kalender?? Hvor i huleste bestiller du fra, de fleste selger disse for under 200 kr stykket. Og det at du tenker gjennom hvilke bilder som skal inn, og at du bruker mye tid på å ordne bildene - det gjør det ikke til en gjennomtenkt gave. Med gjennomtenkt menes det at du har tenkt igjennom hva mottaker ønsker seg eller ville satt pris på i gave. —- Som barnløs tante, så vil jeg verken ha kalender av mine tantebarn, venninners barn, eller mine fadderbarn. Jeg syns bilder av barn er totalt uinteressant. Det betyr ikke at jeg ikke er glad i barna, og jeg tilbringer mye tid med flere av disse barna. Men kalender - nei takk. Jeg kjøper kalender selv, med naturbilder - for det vil jeg ha på veggene mine. Ikke bilder av andres barn. fru Alving skrev (3 minutter siden): Er det så utenkelig at noen kan synes det er hyggelig med bilder av andres barn? Og fordi man får egne barn så lir vel ikke andre helt uinteressante, hva er det for noe?? Jo, for meg er det helt utenkelig 😄 Det er en ok gave til besteforeldre, men der går grensa. Jeg har mange venner og familiemedlemmer med barn, og ingen av de henger opp bilder eller kalendere av andres barn. Det betyr ikke at andres barn er helt uinteressante, men bare at man vil ikke henge de opp på veggen sin og se på de daglig! Anonymkode: c8364...e9a 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #92 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Og by the way… hvilke 7 personer gir du kalender med bilder av egne barn til? Det er jo til langt flere enn besteforeldre og et barnløst søskenbarn. Anonymkode: 3d9e6...7f9 Vi har f.eks. 3 sett besteforeldre , så ønsker vi en selv og hatt noen andre som har ønsket Anonymkode: ee3cc...c19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #93 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): ..men vet du om alle disse har lyst til å ha kalender? Barnløse tanter og venner, kjæreste til svigerfar (antar du mente det, og ikke kjæreste til stesvigerfar, det bli vel svigermor?) og den barnløse nabodama? Hvorfor tror alle at de uten barn ønsker å ha andres barn på veggen? Det er jo ikke det at man har egne barn som gjør at man ikke vil ha kalender tenker jeg, det handler ikke kun om plassen og antall kalendere.. Bare nysgjerrig på hva dere som strør rundt disse kalendrene tenker.. Anonymkode: fd04a...eab Leste du innlegget?? Anonymkode: ee3cc...c19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #94 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): 1300 kr per kalender?? Hvor i huleste bestiller du fra, de fleste selger disse for under 200 kr stykket. Og det at du tenker gjennom hvilke bilder som skal inn, og at du bruker mye tid på å ordne bildene - det gjør det ikke til en gjennomtenkt gave. Med gjennomtenkt menes det at du har tenkt igjennom hva mottaker ønsker seg eller ville satt pris på i gave. —- Som barnløs tante, så vil jeg verken ha kalender av mine tantebarn, venninners barn, eller mine fadderbarn. Jeg syns bilder av barn er totalt uinteressant. Det betyr ikke at jeg ikke er glad i barna, og jeg tilbringer mye tid med flere av disse barna. Men kalender - nei takk. Jeg kjøper kalender selv, med naturbilder - for det vil jeg ha på veggene mine. Ikke bilder av andres barn. Jo, for meg er det helt utenkelig 😄 Det er en ok gave til besteforeldre, men der går grensa. Jeg har mange venner og familiemedlemmer med barn, og ingen av de henger opp bilder eller kalendere av andres barn. Det betyr ikke at andres barn er helt uinteressante, men bare at man vil ikke henge de opp på veggen sin og se på de daglig! Anonymkode: c8364...e9a Utenkelig for deg, ikke for meg Anonymkode: ee3cc...c19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #95 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Leste du innlegget?? Anonymkode: ee3cc...c19 Ja, og jeg har svart på det tidligere. Anonymkode: fd04a...eab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 22 timer siden #96 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): 1300 kr per kalender?? Hvor i huleste bestiller du fra, de fleste selger disse for under 200 kr stykket. Og det at du tenker gjennom hvilke bilder som skal inn, og at du bruker mye tid på å ordne bildene - det gjør det ikke til en gjennomtenkt gave. Med gjennomtenkt menes det at du har tenkt igjennom hva mottaker ønsker seg eller ville satt pris på i gave. Nei..,1300 for alle. Ja der e gjennomtenkt da vi vet at alle vil ha disse... Uansett hvor mye du vil tråkke på dette få hele greia til å være trist. Alle i familien vil ha disse..ellers hadde vi ikke holdt på i 12 år. Når vi møter de som har kalender spør de om bildene den mnd de møter oss og hvor kule de er. Synd at du har så imot dette. Synd at du må være så trist og negativt om dette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #97 Del Skrevet 22 timer siden fru Alving skrev (14 minutter siden): Er det så utenkelig at noen kan synes det er hyggelig med bilder av andres barn? Og fordi man får egne barn så lir vel ikke andre helt uinteressante, hva er det for noe?? Når det er sagt så hadde jeg aldri lagd en slik kalender til andre enn de helt nærmeste. Bestforeldre og kanskje søsken om jeg var helt sikker på de ville ha den. Til ts jeg synes du skal lage egen kalender og gi til venninnen din, og ta bilder av deg selv, 12 månender med hvert sitt blinkskudd, da tenker jeg hun tar hintet. Ikke utenkelig. Synes det høres hyggelig ut å lage, og må være hyggelig å få for de som ønsker seg det. Helt uproblematisk. Men det må være lov å si at det ikke trenger å være midt i blinken for alle.. Min tråd handler om å gi kalender av egne barn til sine venner som ikke har uttrykt et spesielt ønske om det. Ikke om det er hyggelig for besteforeldre, eller venninner som har sagt at de ønsker seg det. Denne tråden handler ikke om kalender i seg selv. Anonymkode: fd04a...eab 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #98 Del Skrevet 22 timer siden mommyaka skrev (2 minutter siden): Nei..,1300 for alle. Ja der e gjennomtenkt da vi vet at alle vil ha disse... Uansett hvor mye du vil tråkke på dette få hele greia til å være trist. Alle i familien vil ha disse..ellers hadde vi ikke holdt på i 12 år. Når vi møter de som har kalender spør de om bildene den mnd de møter oss og hvor kule de er. Synd at du har så imot dette. Synd at du må være så trist og negativt om dette Hvis familien din ønsker seg kalender, så er det gjennomtenkt mommyaka. Det høres hyggelig ut, de ønsker seg disse og du legger tid og omtanke i å lage dem. Det høres ut som dere alle setter pris på det. Tråden min er ikke ment for å tråkke på deg og kalendrene dine, håper du ser at min situasjon er annerledes og ikke kan sammenlignes. Anonymkode: fd04a...eab 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 22 timer siden #99 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvis familien din ønsker seg kalender, så er det gjennomtenkt mommyaka. Det høres hyggelig ut, de ønsker seg disse og du legger tid og omtanke i å lage dem. Det høres ut som dere alle setter pris på det. Tråden min er ikke ment for å tråkke på deg og kalendrene dine, håper du ser at min situasjon er annerledes og ikke kan sammenlignes. Anonymkode: fd04a...eab Ja dette var ikke noe deg å gjøre:) dessverre noen her inne som er skikkelig negativt og skal finne negativ ting om alt 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #100 Del Skrevet 22 timer siden Det er utrolig merkelig å forvente dette av noen andre enn egne foreldre (barnets besteforeldre) Anonymkode: 98c6f...01a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå