Gå til innhold

Julegave til kjæreste. Forlovelsesring?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei!

Til dere som har kjæreste: hva gir dere han/ henne til jul i år?
Samboeren min har bursdag rett etter jul - og jeg trenger sårt litt gavetips/ råd. Jeg har den ene gaven i boks, tror jeg, men:

Samboeren min (mann) og jeg har vært forlovet i et par år nå. Jeg har forlovelsesring, ikke han. Vi har snakket om at han også bør ha, men han synes det er litt unødvendig (basert på nåværende økonomi). Men den siste tiden har jeg blitt fristet til å kjøpe en enklere (ikke veldig kostbar), men romantisk forlovelsesring i bursdagsgave (har funnet en spesifikk). Den graveres med initialene våre, tenker jeg. Vi er usikre på når vi gifter oss, men ikke før om et par år. Hva tenker dere om noe sånt? Er dette bare unødvendig/ teit/ feil på noen måte? 

Har dere andre tips? Setter stor pris på tips! 

Anonymkode: b7256...c30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Syns det er teit og unødvendig med forlovelsesring til mannen, og dessuten ikke noe man gir til jul. Den burde han jo hatt fra frieriet….? Han må jo få en ordentlig julegave. Er helt feil anledning å gi forlovelsesring til jul. 

Anonymkode: cd16c...816

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nja ville heller gitt noe annet. Min mann får en ullkåpe, for det har han ikke.

Anonymkode: f2233...bfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjæresten min ga meg en egen designet alliansering i hvitt gull med en diamant i jubileumsgave. Han sa det var en Promise Ring og ringen får en ny diamant hvert år.

Jeg ble inspirert og bestilte en Promise Ring til han i julegave. 

Jeg vet han vil elske den. 

Om du ønsker å gi han en ring så gjør det. 

Vi er ikke forlovet, men vi er er dedikert til hverandre og ringene blir et symbol på kjærligheten og dedikasjonen vår til hverandre ♥️

Anonymkode: 65558...55b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ts her.

Sååå koselig! Det blir nok kjæresten din veldig glad for!
Tusen takk for et så fint tips ❤️ 

Anonymkode: b7256...c30

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

En sølvring til 600 kr er ingen forlovelsesring. 

Anonymkode: c7e81...03a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nydelig ring! Hvis han er innstilt på å bruke ring så kjøp den!!! Veldig hyggelig gave synes jeg.

Anonymkode: 735d8...a22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Nja ville heller gitt noe annet. Min mann får en ullkåpe, for det har han ikke.

Anonymkode: f2233...bfb

Kanskje ikke så rart? En kåpe er et dameplagg, menn har frakk :) 

Anonymkode: f7b77...f2f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Liker han å gå med ring, tror du? 

Min mann liker ikke å gå med ring, så på han hadde det vært bortkastet. 

Men liker din kjæreste det, så var det jo en koselig ring. 

Anonymkode: 38d64...e8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da mannen valgte ring prøvde han mange, før han fant noe som var komfortabelt, og som også så fint ut da han har litt knoke, før fingeren blir smalere igjen. 

Samme for min del, dette er jo ringer du skal bruke mye, derfor greit at både stil og komfort er noe du trives med. 

Så akkurat disse ringene valgte vi sammen. 

Anonymkode: 129ea...8a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Må forresten si meg enig i et annet innlegg her: Liker han å gå med ring/smykker? 

Min mann synes at akkurat giftering er en fin og symbolsk ting å bruke. Men å frivillig gå med smykker ut over det, det har aldri skjedd. 

Anonymkode: 129ea...8a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde syntes det var litt skummelt å gi en ring som var gravert til en mann. Føler de har litt mer utfordringer med at en ring skal passe enn oss kvinner, da på grunn av knokene deres. Men om du vet han kunne tenkt seg å gå med ring, men ikke har villet prioritere det økonomisk, så synes jeg det er en fin gave 😊 

Jeg syntes ringen var fin, særlig den med kun en forsiktig gravering uten det sorte bak. Den med sort bak kan slå begge veier. Det ble litt tøffere sånn, som kan passe bra til en mann, men også mer markant hvilken type ring det er, og det er ikke sikkert en mann synes det er så «kult» og maskulint å gå rundt med. Her er det store forskjeller. Jeg hadde en eks som var så stormende forelsket og ville vise til hele verden at vi var sammen at han tok gavebånd og laget en sløyfe på seg selv, og hadde på fingeren 🤣🤪🥰 Veldig søtt, og gjorde meg ikke noe, men det hadd nok ikke alle gjort, hverken menn eller kvinner. Så kommer helt an på typen han er.

Jeg må bare understreke at jeg syntes ringen var fin, og passe maskulin, og enkel i fremtoningen som mange menn liker, og liker han sånt så kan det godt være du treffer veldig, og han blir ordentlig rørt, og glad for det 🥰💍 Så ingen dum idé, men mulig jeg hadde gitt ham uten inngravering med lapp oppi om at den skal inngraveres når du ser den passer (skriv gjerne noe finere her enn jeg kommer på nå i litt for trøtt utgave 🤪🫣). Vet du størrelsen og er sikker, så er det ekstra fint å få med inngravering med en gang 😊

Så jeg er mer positiv enn flere her 😊💚💍 Kjør på om du tror dette er noe for din kjære 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...