AnonymBruker Skrevet i går, 21:27 #21 Del Skrevet i går, 21:27 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Nordstrand har ikke nærhet til marka!? Anonymkode: 84f5b...511 Spørs jo hvor i bydelen da. Munkerudkleiva ligger jo rett ved inngangen til maka. Anonymkode: f6b6c...6a3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 21:42 #22 Del Skrevet i går, 21:42 Enig med de som skriver at dere bør sjekke ut Nordstrand. Det er ca 20 min å gå fra Sæter krysset til inngangen til Østmarka med gode tur og langrennsmuligheter hele året. Kort vei til sjøen, butikker, restauranter og kafeer, og god tilgang på offentlig kommunikasjon. Anonymkode: 00ef8...f74 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 21:56 #23 Del Skrevet i går, 21:56 Hadde jeg hatt barn, ville jeg vektlagt barns sikkerhet langt mer enn nærhet til Marka, og det har skjedd litt av hvert på østlige T-banelinjer - blant annet ble en 16-årig gutt knivstukket mellom Jernbanetorget og Grønland stasjon med rå vold av folk han ikke kjente fra før av; dette var antagelig et ransforsøk: https://www.vg.no/nyheter/i/3MVgBL/fire-menn-tiltalt-for-drapsforsoek-paa-16-aaring-paa-t-banen-skriver-avisa-oslo Sitat – Hendelsen fremstår som tilfeldig, da de involverte ikke kjente hverandre fra tidligere. Men det har vært en situasjon inne på banen, som har utviklet seg raskt, sier konstituert statsadvokat, Silje Haugerstuen Bergsholm, til Avisa Oslo. Har ikke sett statistikk over ran av barn og unge på T-banen, men tror neppe den er til å spøke med. Anonymkode: e3acf...f32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 22:01 #24 Del Skrevet i går, 22:01 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hadde jeg hatt barn, ville jeg vektlagt barns sikkerhet langt mer enn nærhet til Marka, og det har skjedd litt av hvert på østlige T-banelinjer - blant annet ble en 16-årig gutt knivstukket mellom Jernbanetorget og Grønland stasjon med rå vold av folk han ikke kjente fra før av; dette var antagelig et ransforsøk: https://www.vg.no/nyheter/i/3MVgBL/fire-menn-tiltalt-for-drapsforsoek-paa-16-aaring-paa-t-banen-skriver-avisa-oslo Har ikke sett statistikk over ran av barn og unge på T-banen, men tror neppe den er til å spøke med. Anonymkode: e3acf...f32 Beklager, ser at TS ikke har barn - da blir dette annerledes. Kjører man bil og slipper å forholde seg til rimelig folketomme T-banevogner på kveldstid, er man trygg. Anonymkode: e3acf...f32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #25 Del Skrevet 21 timer siden Frogner er perfekt, nær strand og skog på Bygdøy, Frognerparken, Frognerbadet, store leiligheter. Rolig, alt du trenger i bydelen med fine butikker, retaranter og vinbarer. Du kan gå til flytoget, sentrum, Bogstadveien. Kjøper du i riktig gate kan du få sjøutsikt. Velkommen til oss ❤️ Anonymkode: 22c67...490 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #26 Del Skrevet 14 timer siden Ullevål Hageby, Tåsen hageby, St.hans Haugen, Fagerborg. Dere er heldige, men det vet dere kanskje? Anonymkode: bfac9...946 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 12 timer siden #27 Del Skrevet 12 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (14 timer siden): Nordstrand har ikke nærhet til marka!? Anonymkode: 84f5b...511 Nei, og hvis kort vei til byen, rolig bydel og leilighet er betingelsene, er det andre steder som er bedre som Frogner, Briskeby, Vindern, Blindern, Frøen, Skøyen. Det er dyre strøk, men derfra kan du gå til byen om så er og det er rolig. De sentrumsnære bydelene i øst som Grünerløkka, Sagene, Gamle Oslo er rimeligere, men ikke like rolig. Det er det mye butikker, kafeer og utesteder. I bydel Sankthanshaugen er det ganske rolig i strøket på oversiden av parken, men nedenfor parken er det ikke det. Fagerborg er også ganske rolig selv om det er kort vei til Majorstua. Selv om det er gangavstand til mye i de sentrumsnære bydelene, er det lurt å bo ikke så langt ifra off.transport. Endret 12 timer siden av Grüner 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 12 timer siden #28 Del Skrevet 12 timer siden Irja skrev (14 timer siden): Leste ikke hele innlegget ditt. Dere har råd til alle områder i Norge.. De vil jo til Oslo 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #29 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (14 timer siden): Nordstrand har ikke nærhet til marka!? Anonymkode: 84f5b...511 Hvis du bor i Solveien så er det et stykke til østmarka. Men om du bor på Lambertseter eller Munkerud så er det ikke langt til marka. Med et budsjett på 15-30 millioner så har TS mange muligheter selv i Oslo. Bo i ny bydel på Sørenga med havutsikt og terrasse? Klassisk vestkant-eleganse på Frogner? Mer landlig og med kveldssol på Nordstrand? Det kommer an på hvor mye grønt man vil ha utenfor stuedøra, om man skal gå eller ta trikk til kino/restaurant/venner, om man ønsker å være mye i skogen. Jeg ville ha anbefalt å ta en tur til Oslo og besøke aktuelle bydeler og kjenne på hvordan det er å være der. Anonymkode: c71e1...009 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #30 Del Skrevet 11 timer siden Ser veldig mange foreslår vestkanten og Nordstrand, sikkert pga budsjettet, men jeg ville sjekket ut flere områder og vurdert hvor du tror dere passer inn. Jeg slår et slag for Østensjø bydel. Roligere, ikke langt til sentrum og ikke langt til marka. Høyenhall, Oppsal, Godlia, Bøler f.eks. Men så hadde vel ikke jeg følt at jeg passet inn på vestkanten uansett 😅 Anonymkode: 40e36...5e1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vecky Skrevet 11 timer siden #31 Del Skrevet 11 timer siden (endret) Sonit skrev (16 timer siden): Vi er helt ukjente med Oslo. Er det mye grøntområder på Nordstrand? Jeg er ikke kjent sørover i bydelen, men du har kort vei til Ekebergparken hvis du bor nord i bydelen (Holtet, Bekkelaget, Brattlikollen o.l). Det er heller ikke lang vei å gå/reise til Østensjøvannet eller Østmarka. Hvis dere ikke bor alt for langt unna Oslo nå vil jeg anbefale å reise hit en helg/langhelg og sett litt på flere områder Med deres budsjett kan dere kjøpe hvor som helst i Oslo, så alt avhenger egentlig av hva dere føler er riktig område for dere Tillegg: Hvis det er sånn at dere ønsker å bruke hele budsjettet på leilighet bør dere se til andre bydeler, for eksempel Frogner. Men hvis dere ikke ønsker å bo sentralt, men med kort vei til sentrum, er Nordstrand noe jeg anbefaler veldig Endret 10 timer siden av Vecky 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #32 Del Skrevet 10 timer siden Irja skrev (16 timer siden): Ekeberg eller Lambertseter om dere har råd til det. Les innlegg igjen, har budsjett på 15-30 mill. Trenger ikke bo på fattige Lambertseter da. Anonymkode: 22b09...f88 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #33 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Ser veldig mange foreslår vestkanten og Nordstrand, sikkert pga budsjettet, men jeg ville sjekket ut flere områder og vurdert hvor du tror dere passer inn. Jeg slår et slag for Østensjø bydel. Roligere, ikke langt til sentrum og ikke langt til marka. Høyenhall, Oppsal, Godlia, Bøler f.eks. Men så hadde vel ikke jeg følt at jeg passet inn på vestkanten uansett 😅 Ikke så mange leiligheter til 30 mill. i de fattigstrøkene. Det er ikke gamle Obos-leiligheter det spørres om. Anonymkode: 22b09...f88 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #34 Del Skrevet 10 timer siden Jeg hadde sett på Fornebu, det er koselig strøk hvor man om noen få år har T-bane i tillegg. Anonymkode: 22b09...f88 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #35 Del Skrevet 9 timer siden Håper du slipper å få folk som Anonymkode 22b09…f88 som nabo i hvert fall 🙏🏻 Lykke til, TS! Anonymkode: 40e36...5e1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #36 Del Skrevet 6 timer siden Jeg har hatt tilhold på Nordstrand (Sæter/Munkerud) og om du ikke har ønske om å bruke bil, så er det langt til Gardermoen. For dere som reiser mye, så ville jeg sett på nærhet til togstasjon eller sentral T-bane. Anonymkode: 4968c...a92 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #37 Del Skrevet 6 timer siden Frogner/Skillebekk. Anonymkode: 03017...2f9 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #38 Del Skrevet 5 timer siden Ville satset enten på Bygdøy eller området rundt Frognerparken /Skøyenparken. Anonymkode: d772a...147 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #39 Del Skrevet 5 timer siden Borgen. Topp beliggenhet, mange fine boliger og gåavstand til Majorstua og sentrum. Anonymkode: 50f93...7c3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #40 Del Skrevet 4 timer siden Nordberg er også et fint område, men de to leilighetene jeg fikk opp på Finn når jeg søkte ligger faktisk over budsjettet. Tror allikevel det kan komme noe etterhvert, men det er kanskje mest eneboliger der? Anonymkode: 4fa78...614 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå