Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jenter ruser vel seg selv, som regel?

Skrevet

Hvis det er tvang med i bildet så er det vel en voldtekt?

Gjest Gjest
Skrevet

Da jeg bodde i utlandet i en storby var det "vanlig" at gutter/studenter/menn på byen slapp en tablett med et eller annet i drinken til en jente på utestedet. Det kunne være Ritalin eller andre ting. Jeg og flere av mine venninnner opplevde det selv da vi var studenter.

En kveld drakk vi bare et glass vin, og kom ikke lenger før det ble tåkete: vi var bevisste på hva som skjedde, men alt gikk i slow motion, vi var der men kunne ikke røre oss. Tror det er slik Ritalin kan virke (?) Hvertfall må det ha vært et eller annet stoff.

Når det kunne skje oss "ordentlige" jenter så lett, tør jeg ikke tenke på hva som kan skje med alle de jentene som er ennå mer "ville" enn det vi er.

Synes det er trist at menn kan gå så langt for sex.

Skrevet

Dette skjer jo dessverre om man er såkalt "ordentlig" eller "vill", og resultatet er det samme; man blir dopa ned og et lett offer for de som ikke klarer å få seg noe uten å måtte ty til overgrep! Og når trådstarter spør om hvem som har skylda så er det vel lov å drikke seg drita full uten å bli "fritt vilt" :overrasket: Det bør iallfall være det.

Gjest Gjesta
Skrevet
Da jeg bodde i utlandet i en storby var det "vanlig" at gutter/studenter/menn på byen slapp en tablett med et eller annet i drinken til en jente på utestedet. Det kunne være Ritalin eller andre ting. Jeg og flere av mine venninnner opplevde det selv da vi var studenter.

En kveld drakk vi bare et glass vin, og kom ikke lenger før det ble tåkete: vi var bevisste på hva som skjedde, men alt gikk i slow motion, vi var der men kunne ikke røre oss. Tror det er slik Ritalin kan virke (?) Hvertfall må det ha vært et eller annet stoff.

Når det kunne skje oss "ordentlige" jenter så lett, tør jeg ikke tenke på hva som kan skje med alle de jentene som er ennå mer "ville" enn det vi er.

Ritalin inneholder amfetamin

Gjest Gjest
Skrevet
Og når trådstarter spør om hvem som har skylda så er det vel lov å drikke seg drita full uten å bli "fritt vilt"  :overrasket: Det bør iallfall være det.

Selvfølgelig bør det til en viss grad være det.

Men om man drikker seg dritings så blir det ofte til et man både gjør og sier ting man kanskje lett angrer på etterpå. Kanskje våkner man opp dagen etter og husker ikke helt hva som har skjedd...men det er åpenbart at man har hatt sex med noen. Hvem har skylden? Kanskje har man blitt voldtatt?

Gjest Gjest
Skrevet

syns da man kan ta litt ansvar for sin egen sikkerhet. Når man VET at dette er noe som skjer i tiltagende grad så burde man da drikke mindre og ihvertfall ikke la en mann spandere drink på deg. Jo mer man drikker jo mindre oppmerksom blir man på hvem som har "tilgang" på drinken sin.

Det er selvfølgelig trist at jentene risikerer å bli utnyttet og det unnskylder jo ikke mannen på noen måte MEN jentene kan da komme langt bare med å bruke huet selv.

Skrevet

Nå er Ritalin først og fremst ADHD-medisin såvidt jeg vet, men de inneholder noe amfetamin ja, så det er kanskje det du mente ?

Skrevet

Som student opplevde jeg også dette, selv om jeg er mann, på "Samfunnet" i Trondheim.

Nå tror jeg ikke at det ble gjort av jenter som ville ha sex (desverre :ler: ) men rett og slett som en test på hvordan det fungerte. Og jeg gikk rett i gulvet. Det rare var at jeg var helt oppmerksom på hva som skjedde rundt meg. Men jeg følte meg "lam" i den forstand at ben og armer fungerte ikke. Heldigvis var det noen jenter som hadde sett at jeg hadde drukket veldig lite (stod ved baren) og de hjalp meg ut og hjem, og heldigvis varte virkningen bare 15-20 minutter. Men dette med å putte noe i øl'et var helt sikkert gjort av andre enn noen som ville ha sex.

Når det gjelder gutter/menn som benytter seg av drita jenter finnes det sikkert flere av slike menn. Og jeg mener det er lovbrudd på lik linje med trusler, som menn har benyttet seg av slike tilfeller. Ei jente/dame drikker seg neppe fra sans og samling for å få et nummer.

Nå som det er større fokus på hva jenter utsetter seg for kan det forhåpentligvis bli mindre av det, men jeg tror aldri vi får det helt bort uten en holdningsendring (forstår forøvrig heller ikke hvilken glede en mann kan ha av en slik type sex, men det er vel en annen sak).

Skrevet

Moralen er: Pass på drinken din. Alltid.

Gjest Bellatrix
Skrevet (endret)
Ritalin inneholder amfetamin

Jepp. Og med mindre du har adhd, så blir du hyper av det. Men du kan ha blitt dopet ned av Rohypnol.

Endret av Bellatrix
Gjest trstrtr
Skrevet

Jeg tror nok heller dette var Rohypnol eller noe annet sløvende.

Kompisen min opplevde dette på Sportsbar i Oslo for noen år siden. Han er kjekk, men dog :ler:

Jeg tror vel heller pillen var myntet på en av jentene som var med oss.

Men det var ikke piller i drinken som var grunnen til at jeg startet denne tråden, men fyll, sex og hvem som ender opp som offer/overgriper.

Jeg tenker da ikke på overgrep i juridisk forstand, men på følelsen av å ha blitt utsatt for et 'overgrep', enten det nå bare er dagen-derpå-anger eller mer seriøse opplevelser.

Når blir sex et overgrep?

Gjest Bellatrix
Skrevet

Sex er overgrep når den ene parten blir tvunget eller ikke har mulighet til å samtykke.

Gjest trstrtr
Skrevet
Sex er overgrep når den ene parten blir tvunget eller ikke har mulighet til å samtykke.

Ja, men da definerer du det ut fra et juridisk synspunkt?

Hva om du er drita full, samtykker, og angrer som fan dagen derpå?

Gjest Gjesta
Skrevet
Moralen er: Pass på drinken din. Alltid.

Og lær ungene dine det samme

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet
Ja, men da definerer du det ut fra et juridisk synspunkt?

Hva om du er drita full, samtykker, og angrer som fan dagen derpå?

Da har du bare driti deg ut.

Skrevet
Da har du bare driti deg ut.

Signerer på denne :) Hvis du er drita full, har samtykka der og da (selv om du i edru tilstand ikke villet gjort det) og angrer som f...n dagen derpå; da kan du ikke skrike "VOLDTEKT"!!! Det hadde blitt veldig mange voldtekter rundt omkring i landet i så fall ;) De aller fleste av oss har vel gjort noe man kanskje angrer på i fylla...

Gjest Gjest
Skrevet
Signerer på denne  :) Hvis du er drita full, har samtykka der og da (selv om du i edru tilstand ikke villet gjort det) og angrer som f...n dagen derpå; da kan du ikke skrike "VOLDTEKT"!!! Det hadde blitt veldig mange voldtekter rundt omkring i landet i så fall  ;) De aller fleste av oss har vel gjort noe man kanskje angrer på i fylla...

Det er vel ikke å stikke under en stol at det er mange jenter som faktisk skriker voldtekt dagen derpå da det er lettere enn å innrømme at de rett og slett har driti på draget.

Gjest mo-law
Skrevet
Signerer på denne  :) Hvis du er drita full, har samtykka der og da (selv om du i edru tilstand ikke villet gjort det) og angrer som f...n dagen derpå; da kan du ikke skrike "VOLDTEKT"!!! Det hadde blitt veldig mange voldtekter rundt omkring i landet i så fall  ;) De aller fleste av oss har vel gjort noe man kanskje angrer på i fylla...

Jada, jeg er enig i den.

Men her mente jeg hva som føles som et overgrep. Er det ikke slik at om 'offeret' føler det som et overgrep, så er det pr. def. et overgrep? Ikke i juridisk forstand, men for 'offeret' selv?

Det er få som har problemer med å se det som et overgrep om noen slipper en pille i drinken, og så sleper deg hjem til senga. Moderne versjon av å klubbe ned dama og dra henne hjem til hulen.

Hva om du blir skjenket så full at du ikke kan 'stå i mot'? Er det det faktum at man drikker selv, og derfor er 'skyldig' som avgjør om et overgrep er et overgrep?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...