Gå til innhold

Graviditetstest når man har uregelmessig mensen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har mellom 21 og 35 dager sykluser. Ofte 28 dagers men plutselig kommer mensen sent eller tidlig. Hvordan gjør dere andre med uregelmessig mens det med eggløsning og graviditetstester?

Anonymkode: 247c7...032

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tar test om jeg bikker 40 dager. Jeg hverken røyker eller drikker så er liksom ikke ett problem om det blir oppdaget noen uker for sent. 

Anonymkode: 0b129...f6b

• Liker 1
Skrevet

Kjøpte inn mange billige tester fra EBay slik at jeg kan teste en gang i blant. Har mensen veldig uregelmessig. Tester før eventuelt alkoholinntak. 

Anonymkode: b95ef...cad

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg har mellom 21 og 35 dager sykluser. Ofte 28 dagers men plutselig kommer mensen sent eller tidlig. Hvordan gjør dere andre med uregelmessig mens det med eggløsning og graviditetstester?

Anonymkode: 247c7...032

Hvis den ofte er 28 dgr, ville jeg tatt en gravi-test da, deretter en på f.eks. 30 og 35 dgr. Pakningsvedlegget til ehmggløsningstester vil forklare når du kan begynne med testing for eggløsning ved uregelmessige sykluser også. 

Anonymkode: 12f33...ba7

Skrevet

Vet du hvorfor mensen din er uregelmessig?

Som oftest er det fordi eggløsningen varierer. Finner du ut når du har eggløsning kan du ofte regne deg fram til når mensen kommer, siden luthealfasen er omtrent like lang uansett når du hadde EL.

Vet du lengden på luthealfasen din kan du finne spennet du som oftest er fertil. Så hvis luthealfasen din er 14 dager, kan du regne med at EL kommer på dag 7 eller dag 21. 

I denne perioden kan du kjenne etter på om livmorhalsen din begynner å bli høy og myk = eggløsning nærmer seg. Du kan også måle basaltemperaturen din og følge den i en app. Den pleier å stige etter EL.

Eller så kan du gjøre som jeg gjør å bare hoarde et tonn med billige EL tester og bare gjøre det til en del av den daglige morgenrutinen.  

Litt styrete i starten men man blir fort vant.

Anonymkode: d8aa0...eb2

Skrevet

Da jeg hadde uregelmessig mens tok jeg en g-test i uka :) Jeg verken drakk eller røkte, så var ingenting som var farlig ved å gå uoppdaget gravid i en uke. 

Anonymkode: 79d0c...c8b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...