Gå til innhold

Når vet man at fødsel nærmer seg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er forskjellig hos alle. Hos meg var det ingenting før ca 8 timer før fødsel startet. Da fik jeg svaaaake mensmurringer  og bare en følelse av at "det blir tur til sykehuset i morgen tidlig". Det stemte, og han var ute 19 timer senere, med styrtfødsel. 

For noen er det ingen forvarsel, mens noen har kynnere i ukesvis. Det er umulig å forutsi, selv ikke når du har flere barn. Det er forskjellig fra graviditet til graviditet.

Anonymkode: ac310...a74

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ja som overskriften sier, og kan fødsel starte uten forvarsel?

Anonymkode: a6275...4e1

Ja det kan den, altså fra kvinne føler at nå er det i gang, og det faktis er i gang. Da bør man være et sted der man kan få hjelp til fødselen. Selve fødselen altså starten på den kan komme ekstremt overaskende på, men det betyr ikke at selve hendelsesforløpet går raskt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merket ingenting før modningsrier kl 23 på mandag, gikk med de i ca 26 timer før de ble ordentlige rier og ikke kunne være hjemme lengre. Dro inn på sykehuset 01.30 onsdagsnatt og 2 timer og 45 min etterpå var ho ute. Ingen forvarsel før modningsrier her

Anonymkode: 9dcc7...c76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke sikkert du får noen tegn, min fødsel startet bare med rier helt ut av det blå 😄Merka ikke noe modningsrier heller, bare plutselig "skikkelige" rier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

0 forvarsel her. Var på kontroll hos jordmor dagen før termin. Hun bestilte overtids kontroll og var 100% sikker på at jeg kom til å gå maks overtid, ingen tegn på fødsel.

På morgenen termindato våknet jeg av at vannet gikk og 17 timer senere var han ute 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vannet går kan man være sikker på at fødselen er nær 😅 Det var mitt tegn. Ante fred og ingen fare på sofaen. Trodde jeg tissa litt på meg først, men skjønte fort at det var vannet. 

Anonymkode: ddfe0...1da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjente ingenting. Skjønte ikke engang at vannet hadde gått fordi det kom så lite, jeg trodde bare at jeg hadde en liten urinlekkasje. Dette var midt på natta og jeg var rimelig i ørska. Hadde tilfeldigvis kontroll hos jordmor den dagen, hun sendte meg på sykehuset. Hadde da 4 cm åpning så fikk ikke noe sm.s. Likevel måtte jeg ha riedrypp for å komme lengre i fødselen. 

Anonymkode: d76e7...4c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var lite forvarsel, det første tegnet var vel egentlig at jeg plutselig fikk svake mensenmurringer og tenke «oi, er det noe på gang?». Etter et par timer tok det seg opp og jeg var ikke i tvil :) men noen har jo mensenmurringer i flere dager også så det MÅ ikke bety at fødselen er nær

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen forvarsel. Vannet bare gikk i uke 41+2 (tror jeg. Skulle settes i gang dagen etter), så vi kjørte til sykehuset. Lang reisevei, ca 2 timer. Ikke en eneste rie før vi var på parkeringsplassen til sykehuset. Storm-rier kom mens vi ventet på heisen. 18 timer senere var jeg "*damdamdamdam* hele 3 cm 😀 ble hastekeisersnitt 😅

Anonymkode: 0bddf...91c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte å få skikkelig mageknip en stund etter jeg hadde spist mye, viste seg å vere rier🙈

Anonymkode: 2e5a7...b4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri noen forvarsel, hver gang så går vannet mitt og deretter er baby født på mellom 1,5 time og 20 min. 😅

Anonymkode: 5658c...81c

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min første fødsel startet uten forvarsel, pratet med min mor bare timer før og sa at jeg regnet med å gå langt over termin 😅 andre fødsel startet forsåvidt også uten forvarsel, men hadde en lenger åpningsfase hvor det tok tid før jeg skjønte at det var rier og ikke kynnere jeg hadde. 

Anonymkode: 9f018...eaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde lenge at fødselen var rett rundt hjørnet (omtrent hver tredje dag i tre uker før fødsel). Når fødsel faktisk startet hadde jeg ikke noe forvarsel og gikk faktisk en hel dag med rier fordi jeg ikke trodde at det var rier (hadde kun svake smerter i rygg).

Anonymkode: 7f0a9...0ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de kan fint starte uten forvarsel. Jeg har aldri merket tegn på at fødsel er nært forestående. Første startet helt plutselig med vannavgang tidlig en morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes jeg så slimproppen forsvinne i do, avføringen ble annerledes, sov litt annerledes også gikk litt av vannet. Dette begynte ca en uke før fødselen. 

Anonymkode: 8ff0b...35f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...