Gå til innhold

Hva gir man til dem som har dårlig råd før jul?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg tenker da på disse kurvene som står butikken. Jeg ser at mange gir pepperkaker og sjokolade, men hva er det lurt å gi? 

Hva gir du?

Anonymkode: bcdcc...3b8

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig med den over her. Gi gavekort for bruk i matbutikk og skriv gjerne noe hyggelig💞

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

toalettsaker; såpe, shampoo, tannkrem osv. Julebrus, snop, kaffe osv

Anonymkode: efe3c...2f3

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange av disse kurvene rundt i butikkene handler vel om at de med dårlig råd skal få noe ekstra til jul. Det er i hvert fall sånn jeg har tenkt, og det er blir fremlagt her lokalt. Jeg gir derfor gjerne en bedre pose med chips om jeg skal gi chips, eller annet som er litt dyrere å unne seg. Jeg har også gitt litt allergivarer, samt bakepapir og litt sånne ting. 

Her er det ikke kjøle og frysevarer, og ikke gavekort en gir. 

Endret av Daisy-love
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg gir noe "luksus" som den med dårlig råd kanskje aldri vil unne seg. Noe dyrere sjokolade, god shampo og balsam, kjeks, dyrere kaffe og te etc. Noe annet enn "kjedelige" forbruksvarer

Anonymkode: ec057...f38

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har gitt pepperkakerhus, sjokolade, snop, potetgull, ris, pasta, kjøttsaus, middager, ting med julesmak mm. Gir ikke first price el tilbudsvarer. Noe som er lett å lage god mat eller et julebord av. Får jo ikke gitt frukt og grønt eller fersk kjøtt men. 

Anonymkode: 0ad53...57c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kommer an på personen, og hvor godt du kjenner dem, og hva slags dårlig råd vi snakker om. Er vi i kategorien; er vi i fare for at strømmen blir slått av eller har vi bare ikke råd til noe utover det absolutt mest nødvendige?

Har ei venninne med dårlig råd, men ikke sånn at hun risikerer å hverken sulte, fryse eller annet. Hun blir veldig glad for gavekort på en online butikk med flust av utvalg i hud, hår og sminke. Gaverkort på vinmonopolet likes også.

Ei anna venninne ønsket seg "god mat." Så jeg fylte en kurv med egg, røkt laks, gode rundsykker, ekte smør, fenalår, julepostei, julebrus, klementiner, kaffe/te++ og så litt godis til ungene.

Gavekort på noe velvære/massasje e.l., kino, restaurant...

Jeg har fått gavekort på et kafebesøk påspandert av giver:D

Anonymkode: c6d78...5bf

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...