Gå til innhold

Mulig nyrestein

teehbee

Anbefalte innlegg

Hei. 

Jeg fikk i dag en tur på legevakt etter å ha gått siden tirsdag med svie ved vannlating. Ikke på noe ekstremt nivå, men nok til at det var ubehagelig. Det eskalerte litt i dag, så fikk beskjed om å komme inn på legevakta (også pga smerter på siden i ryggen). 

Legen endte opp med å tenke at det kunne være nyrestein. Fikk resept på Voltaren og beskjed om å levere ny urinprøve på mandag for dyrking. 

Det jeg stusset litt på var at det var veldig lite informasjon å få om forløp her om det viser seg å være nyrestein. Jeg har aldri hatt noe slikt før, og vet lite om hvordan det kan forløpe seg. Jeg har såklart lest litt nå og da begynner man å grue seg om dette stemmer.. Samtidig har jeg fått i mange dager med svie (og noe hevelse rundt urinveisåpning), så lurer da på om noe er ute allerede? Om det er så smått så det kun er sånn det vil bli? Jeg endte med å ringe pga sterkere svie i dag, noe som roet seg ned igjen. Når man Googler dette er det første man år opp forumposter med folk som ligger på baderomsgulvet med kramper osv, så da begynner man såklart å kvie seg for hva som kanskje kommer. 

Er det noen som har noe erfaring her? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...