AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #1 Del Skrevet 14. desember 2024 Hvor mye ferietid ila året er dere på ferie hos dem? Anonymkode: bbded...0ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #2 Del Skrevet 14. desember 2024 Her er det min familie som bor på andre siden av landet. Vi er der ca 1 uke på sommeren, en langhelg i året og enten jul eller påske (ca én uke). Anonymkode: 552a4...07c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #3 Del Skrevet 14. desember 2024 Min familie 1-2 uker sommer påske annenhver jul noen høstferien Anonymkode: 464a2...e1c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #4 Del Skrevet 14. desember 2024 Min er i england. Reiser minst en gang i året, som regel i sommerferien. Anonymkode: 68b8c...c4d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #5 Del Skrevet 14. desember 2024 Vi har datter på andre siden av landet. Vi besøker de ca 3-4 ganger i året. De besøker oss 3-4 ganger i året, så vi treffes relativt ofte. I tillegg reiser vi på ferie sammen i påsken eller sommeren. Jul ønsker de å feire hos oss neste år. Da blir det ca annenhver jul sammen, også bytter vi litt på hvor vi er. Stesønnen min bor også et stykke fra. Han ser vi oftere pga kun 4 timers reise. Han og kjæresten kommer ofte til oss, og vi reiser til dem ca 1 gang i året. De har bare en leieleilighet foreløpig som ikke er så stor, så de liker best å komme til oss. Vi feirer jul med dem annenhvert til tredje hvert år. Ellers pleier de også å være med oss på sommerferie og påske. De yngste er ikke voksne enda, så der venter vi spent 😅 Anonymkode: 6b8f9...32a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #6 Del Skrevet 14. desember 2024 1-2 uker om sommeren pluss deler av påsken. Min familie. Anonymkode: 45e21...2fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #7 Del Skrevet 14. desember 2024 Samboeren min sin familie og slekt bor 10 timer kjøretur unna oss. Er der en ukes tid på sommeren, og en ukes tid i høstferien eller påskeferien. Så kommer de som regel hit en ukes tid på sommeren, og ofte i jula, og da har vi jo også vanligvis noen dager ferie. Anonymkode: 968a4...c85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #8 Del Skrevet 14. desember 2024 Dere som har det sånn, opplever dere det som slitsomt å måtte besøke familie i nesten alle ferier? Jeg kjenner at det hadde jeg gjort, og særlig om det var svigerfamilien.. Jeg har selv vokst med at begge mine foreldres familie bodde på andre kanten av landet. Vi besøkte dem bestandig om sommeren og ble da et par uker. Det å reise så langt resten av året var ikke aktuelt, det var en lang kjøretur med flere ferjer. Nå var dette en annen tid hvor og økonomien var annerledes, det var på en måte ferien vår å besøke familien og jeg husker det som fint og har gode minner. Jeg tror nok og at det kunne være økonomiske grunner til at vi ikke tok turen så ofte, min far jobbet mye og for å reise så langt måtte vi ha minst en uke for at det skulle være verdt det. Anonymkode: 329e1...37f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #9 Del Skrevet 14. desember 2024 Mannen har familien sin 8 timer unna. Han er der annenhver måned. Anonymkode: 51046...124 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #10 Del Skrevet 14. desember 2024 Min familie bor i Danmark. Er der 1-2 uker om sommeren. Hvert 2. eller 3.år kommer mine foreldre hit i jula. Min bror kommer av og til på besøk i påsken. Anonymkode: ae2cb...177 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #11 Del Skrevet 14. desember 2024 Hans familie bor 10 min unna oss å gå. Min familie bor fem timer unna. Ser de kanskje et par timer en gang i året i snitt. Da er det i begravelser e.l. Anonymkode: 4cba9...680 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #12 Del Skrevet 15. desember 2024 Vi har begge familie et annet sted i landet, 1-2 timer med fly. Vi er på eget hjemsted med barna ca 2 uker hver sommer. Ektefelle er med ca en uke. Det gir oss tid til å treffe venner og familie, og oppsøke steder vi er glad i. Reiser på noen helgebesøk alene. Vi er noen år med svogerfamilien på hytta i påskeferien. Både mine foreldre og svigerforeldre besøker oss 2-3 helger i året. Anonymkode: 54d4a...db1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #13 Del Skrevet 15. desember 2024 Vi snakket om det her om dagen, og hvor mye det faktisk har endret seg. Ingen av oss har familie i byen. Da vi var i 20-årene; Vi var 10 dager jul. En uke påske. En uke sommer hos hver. Og så kom gjerne de en kort helgetur nå og da (vi hadde lite overnattingsplass) Nå har det snudd. I jula er vi her. Hans foreldre er her en langhelg, i fjor var mine her en langhelg. Begge har fritidseiendom i Norge og utlandet, så det er der vi reiser å besøke en uke om gangen, gjerne over påske, eller om sommeren. Til barndomshjemmet drar vi gjerne hver for oss nå og dag, kombinerer en langhelg med litt hjemmekontor. Og så kommer gjerne foreldre her noen dager om sommeren. Vi har travlere liv enn dem nå når de er pensjonister. Og har også mer overskudd til å være vertskap. Derfor det har blitt slik. Og så er det jo noe når alle er godt voksne. Det å bo en uke oppå hverandre frister ikke noen lenger. Med unntak av fritidseiendommene. Der vi enten er ved basseng, i fjellet, eller ute i skiløypene, mye av dagen. Anonymkode: 8e404...6e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #14 Del Skrevet 15. desember 2024 Har ikke familie andre steder, men alle mannens søsken bor andre stedet i landet. De er hjemme omtrent slik: 1. Ca en uke på sommeren og kanskje to-tre helger ila året. 2. Ca en uke ila sommeren, som regel en langhelg i forbindelse med påske, vinterferie /høstferie. 3. Kanskje hver tredje jul, 3-4 dager. Ca 5 dager på sommeren og kanskje 1-2 langhelger ila av året. Svigers reiser på besøk til de maks en gang i året, i år har de besøkt 1 og 2 en gang og ikke nr 3. Mine stesøsken er hjemme to-tre ganger i året hver, min forelder og steforelder besøker de minst to ganger i året. Anonymkode: 3719e...eee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #15 Del Skrevet 15. desember 2024 Har du mange svigerforeldre? Du skriver én, istedenfor mine svigerforeldre. Anonymkode: 5997c...7ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #16 Del Skrevet 15. desember 2024 Har svigerfamilie i Sør-Europa, er der tre uker på sommeren og prøver å få til en til to uker ellers i året. Anonymkode: 81dcb...864 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #17 Del Skrevet 15. desember 2024 Vi har vært her der hver sommer, annenhver jul og annenhver påske. Også en helg i ny og ne. Anonymkode: d884e...61e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #18 Del Skrevet 15. desember 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Dere som har det sånn, opplever dere det som slitsomt å måtte besøke familie i nesten alle ferier? Jeg kjenner at det hadde jeg gjort, og særlig om det var svigerfamilien.. Jeg har selv vokst med at begge mine foreldres familie bodde på andre kanten av landet. Vi besøkte dem bestandig om sommeren og ble da et par uker. Det å reise så langt resten av året var ikke aktuelt, det var en lang kjøretur med flere ferjer. Nå var dette en annen tid hvor og økonomien var annerledes, det var på en måte ferien vår å besøke familien og jeg husker det som fint og har gode minner. Jeg tror nok og at det kunne være økonomiske grunner til at vi ikke tok turen så ofte, min far jobbet mye og for å reise så langt måtte vi ha minst en uke for at det skulle være verdt det. Anonymkode: 329e1...37f Nei synes det er viktig barna kjenner til familien Anonymkode: 464a2...e1c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #19 Del Skrevet 15. desember 2024 Dette er ikke "på andre siden av landet", men i England, så relativt nærme. Vi er der vanligvis en ukes tid om sommeren (eller de besøker oss her), og så annenhver jul. Anonymkode: 7e7ed...606 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 15. desember 2024 #20 Del Skrevet 15. desember 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Dette er ikke "på andre siden av landet", men i England, så relativt nærme. Vi er der vanligvis en ukes tid om sommeren (eller de besøker oss her), og så annenhver jul. Anonymkode: 7e7ed...606 Ja, mange steder i utlandet er mye «nærmere» enn distrikts-Norge. Og ofte mye mer spennende steder å reise til for partneren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå