lillevill Skrevet 15. desember 2024 #21 Del Skrevet 15. desember 2024 Om en veninne skyver deg vekk eller du føler det sånn, så er det jo bare slik. Det kan vi jo ikke kontrollere. Det er jo sånn som skjer.. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #22 Del Skrevet 15. desember 2024 Uten å ha lest innlegget ditt er mitt svar: Thats life! Anonymkode: 49b7e...2f2 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #23 Del Skrevet 15. desember 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Denne venninne sliter med en gutt, som hun sier hun er over, har blitt ferdig med og gått videre fra. Ingen av oss tror henne Jeg vet ikke om dette stemmer, meg jeg og"sara" har hatt våre konflikter i det siste-Paga min egen historie med gutter. Jeg kan også oppleve at "sara" sier hun skal ha tid til familie, og at det viser seg at "sara" har brukt familie,som et samlebegrep,som også tydeligvis inkluderer andre venninner,enn meg Så hvorfor kan hun ikke bare gjøre som jeg foreslår, at vi møtes alle tre, og snakker ut Anonymkode: 52488...233 Er dere 14 år? Anonymkode: fc632...98a 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #24 Del Skrevet 15. desember 2024 Ga opp å lese allerde ved andre avsnitt. Det blir for slitsomt å fange opp essensen eller meningen her Anonymkode: 898c5...07e 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 15. desember 2024 #25 Del Skrevet 15. desember 2024 Essensen er vel at en veninne skyver ts vekk og ts godtar ikke det? 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #26 Del Skrevet 15. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har ikke skrevet om dette før nei-men det sier jo seg selv i svarene her inne-At dette er et veldig useriøst sted. Det er bare å se pp kommentarene her inne,samtlige handler jo ikke omhjelp innspill eller tips og råd i det hele tatt-Men om personangrep,om merkelige folk som tror de bet hvem jeg er(?!) Hvor det kommer fra ANER ikke jeg,er super spessielt over nettet og ellers ganske rsre kommentarer som ikke omhandler hva jeg skrev om,men hvordan dette ble skrevet-noe som går på personangrep Jeg trenger ikke og er ikke interessert i å snakke om dette her inne,og blir skremt og redd av måten enkelte møter livssituasjoner og hendelser om problemer og vanskeligheter i vennskap,slik det står her inne at man kan og skal gjøre Nettet er lavterskel sted og jeg ser hvorfor nå:) Anonymkode: 52488...233 Vil du har ordentlige svar så må du nesten lære deg hva som er viktig å få med av informasjon, og hva som ikke er det. Du skriver alt for langt og detaljert til at folk ikke detter av før de engang har kommet halvveis. Anonymkode: 61180...2f8 5 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #27 Del Skrevet 15. desember 2024 lillevill skrev (1 time siden): Essensen er vel at en veninne skyver ts vekk og ts godtar ikke det? Ok greit nok, men hvorfor skrive en hel roman om det ? Anonymkode: 898c5...07e 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #28 Del Skrevet 15. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er dere 14 år? Anonymkode: fc632...98a Så vidt jeg husker er de vel nærmere 40. Anonymkode: 6712b...1f9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #29 Del Skrevet 15. desember 2024 Jeg fikk KI til å oppsummere innlegget til TS, og å komme med råd. Deles ukritisk her, men synes KI har gode råd til TS. Her er et sammendrag av hovedpoengene i innlegget: TS føler seg fanget i en komplisert situasjon mellom to venninner, “Sara” og “Linnea”. Problemet består av flere lag: 1. Forholdet til “Sara”: • TS føler at vennskapet med “Sara” har blitt kjøligere over tid. “Sara” har gitt uttrykk for at de ikke er veldig nære venninner, noe som sårer TS. • “Sara” har holdt visse aspekter av livet sitt hemmelig, som at datteren er døpt, og TS føler seg holdt utenfor. • TS opplever også at “Sara” prioriterer andre venninner og familie, men dette blir ofte kommunisert på en måte som oppleves som vage unnskyldninger. 2. Forholdet til “Linnea”: • “Linnea” er en bekjent som både TS og “Sara” har et komplisert forhold til. • “Sara” snakker ofte negativt om “Linnea” og er lei av hennes oppførsel, som hun beskriver som vimsete og upålitelig. • “Linnea” har tatt kontakt med TS, og dette skaper en lojalitetskonflikt mellom TS og “Sara”. 3. TS sitt dilemma: • TS føler seg dratt mellom “Sara” og “Linnea” og synes det er slitsomt. Samtidig er hun usikker på hvor hun står med “Sara”. • Hun foreslår en løsning om å møtes alle tre for å snakke ut, men “Sara” nekter, da hun ikke orker drama eller å “dulle” med “Linnea”. • TS er frustrert over at “Sara” ikke viser vilje til å prøve å løse situasjonen eller være mer inkluderende. 4. Ønsker råd: • TS ønsker hjelp til å håndtere situasjonen, da hun føler seg usikker, utelatt og sliten av dramaet mellom venninnene. Dette er en kompleks situasjon preget av vennskapsproblemer, kommunikasjonssvikt og følelsen av å bli ekskludert. Råd fra KI: TS befinner seg i en krevende situasjon, men det finnes noen strategier som kan bidra til å rydde opp i både egne følelser og dynamikken med “Sara” og “Linnea”. Her er noen råd: 1. Fokuser på ditt eget vennskap med “Sara” • Avklar vennskapet: Ta en ærlig, rolig samtale med “Sara” om hvordan dere ser på vennskapet deres. Forklar at du føler deg usikker på hvor du står og ønsker å forstå hva slags relasjon dere har nå. • Respekter grenser: Hvis “Sara” sier at hun ikke ser på dere som nære venninner lenger, aksepter dette og vurder hvordan du ønsker å forholde deg til henne fremover. Å tvinge et nærere bånd kan føre til mer frustrasjon. • Sett grenser: Hvis “Sara” ofte snakker om “Linnea” på en negativ måte, vær tydelig på at det er slitsomt for deg. Du kan si noe som: “Jeg vil gjerne støtte deg, men jeg trenger også at vi kan snakke om andre ting.” 2. Ha et selvstendig forhold til “Linnea” • Definer relasjonen din til henne: Er du interessert i å utvikle et vennskap med “Linnea,” eller handler kontakten bare om situasjonen med “Sara”? Hvis du ikke ønsker å være nære venner med “Linnea,” vær tydelig og høflig når hun tar kontakt, men sett grenser for hvor mye tid og energi du investerer. • Unngå å bli mellommann: Du trenger ikke være den som mekler mellom “Sara” og “Linnea.” Hvis “Linnea” snakker om problemer med “Sara,” anbefal at hun tar det opp direkte med henne. 3. Reflekter over hva du selv trenger • Prioriter egen trivsel: Vennskap skal gi energi, ikke tømme deg. Reflekter over om vennskapet med “Sara” eller relasjonen med “Linnea” gir deg noe positivt, eller om det kun skaper stress. • Finn støtte andre steder: Hvis du opplever ensomhet, kan det være en mulighet til å bygge relasjoner utenfor denne gruppen, for eksempel med andre venner eller gjennom nye aktiviteter. 4. Forhold deg til konfliktskyhet hos “Sara” • “Sara” virker lite villig til å håndtere problemer direkte, og det er lite du kan gjøre for å endre dette. Istedenfor å prøve å få henne med på en felles samtale med “Linnea,” aksepter at hun har satt grenser og fokuser på hvordan du selv kan forholde deg til situasjonen. 5. Unngå drama og “ballegrep” • Prøv å roe ned forventningen om å finne en dramatisk løsning. Du kan ikke kontrollere “Sara” eller “Linnea,” men du kan kontrollere hvordan du reagerer. Slipp taket i behovet for å få “Sara” til å være en bedre venn eller å få “Linnea” til å “ta seg sammen.” 6. Praktisk strategi: Å trekke deg litt tilbake • Hvis du føler deg dratt mellom to personer og situasjonen er slitsom, kan det være lurt å ta et skritt tilbake fra begge. Gi deg selv litt tid og rom til å fokusere på deg selv. Noen ganger kan avstand gi klarhet i hva du ønsker å gjøre videre. Ved å fokusere på din egen trivsel, sette klare grenser, og redusere involveringen i andres drama, kan du ta tilbake kontrollen og få mer ro i denne situasjonen. Anonymkode: 2db70...194 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #30 Del Skrevet 15. desember 2024 Det er deg igjen, ja. Du er lett å kjenne igjen på skrivestilen - og ikke minst hvordan du svarer andre i tråden. Dette er fjortisproblemer. Anonymkode: aae81...c5a 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #31 Del Skrevet 15. desember 2024 Dette er å lage storm i vannglass, TS. Aksepter at din stakkars venninne må få trekke seg unna om hun trenger det. Ikke alle liker drama, og dette fremstår som unødvendig drama og overtenking. Anonymkode: 19c16...3a7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #32 Del Skrevet 15. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg fikk KI til å oppsummere innlegget til TS, og å komme med råd. Deles ukritisk her, men synes KI har gode råd til TS. Hvilken KI bruker du? Anonymkode: b29ed...fd9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #33 Del Skrevet 15. desember 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg har ikke skrevet om dette før nei-men det sier jo seg selv i svarene her inne-At dette er et veldig useriøst sted. Det er bare å se pp kommentarene her inne,samtlige handler jo ikke omhjelp innspill eller tips og råd i det hele tatt-Men om personangrep,om merkelige folk som tror de bet hvem jeg er(?!) Hvor det kommer fra ANER ikke jeg,er super spessielt over nettet og ellers ganske rsre kommentarer som ikke omhandler hva jeg skrev om,men hvordan dette ble skrevet-noe som går på personangrep Jeg trenger ikke og er ikke interessert i å snakke om dette her inne,og blir skremt og redd av måten enkelte møter livssituasjoner og hendelser om problemer og vanskeligheter i vennskap,slik det står her inne at man kan og skal gjøre Nettet er lavterskel sted og jeg ser hvorfor nå:) Anonymkode: 52488...233 Skal du få noe innspill så kan du ikke skrive så usammenhengende og langt, bare en side med rot og dålige formuleringer. Og om dette er sant så vil jo venninnene dine kunne kjenne seg igjen, da hadde du ikke vært min venninne lenger heller. Anonymkode: 22073...3e3 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 15. desember 2024 #34 Del Skrevet 15. desember 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ok greit nok, men hvorfor skrive en hel roman om det ? Anonymkode: 898c5...07e Det er antageligvis fordi hun synes det er vanskelig å sortere følelser og tanker, og overtolker en del. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #35 Del Skrevet 15. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg fikk KI til å oppsummere innlegget til TS, og å komme med råd. Deles ukritisk her, men synes KI har gode råd til TS. Her er et sammendrag av hovedpoengene i innlegget: TS føler seg fanget i en komplisert situasjon mellom to venninner, “Sara” og “Linnea”. Problemet består av flere lag: 1. Forholdet til “Sara”: • TS føler at vennskapet med “Sara” har blitt kjøligere over tid. “Sara” har gitt uttrykk for at de ikke er veldig nære venninner, noe som sårer TS. • “Sara” har holdt visse aspekter av livet sitt hemmelig, som at datteren er døpt, og TS føler seg holdt utenfor. • TS opplever også at “Sara” prioriterer andre venninner og familie, men dette blir ofte kommunisert på en måte som oppleves som vage unnskyldninger. 2. Forholdet til “Linnea”: • “Linnea” er en bekjent som både TS og “Sara” har et komplisert forhold til. • “Sara” snakker ofte negativt om “Linnea” og er lei av hennes oppførsel, som hun beskriver som vimsete og upålitelig. • “Linnea” har tatt kontakt med TS, og dette skaper en lojalitetskonflikt mellom TS og “Sara”. 3. TS sitt dilemma: • TS føler seg dratt mellom “Sara” og “Linnea” og synes det er slitsomt. Samtidig er hun usikker på hvor hun står med “Sara”. • Hun foreslår en løsning om å møtes alle tre for å snakke ut, men “Sara” nekter, da hun ikke orker drama eller å “dulle” med “Linnea”. • TS er frustrert over at “Sara” ikke viser vilje til å prøve å løse situasjonen eller være mer inkluderende. 4. Ønsker råd: • TS ønsker hjelp til å håndtere situasjonen, da hun føler seg usikker, utelatt og sliten av dramaet mellom venninnene. Dette er en kompleks situasjon preget av vennskapsproblemer, kommunikasjonssvikt og følelsen av å bli ekskludert. Råd fra KI: TS befinner seg i en krevende situasjon, men det finnes noen strategier som kan bidra til å rydde opp i både egne følelser og dynamikken med “Sara” og “Linnea”. Her er noen råd: 1. Fokuser på ditt eget vennskap med “Sara” • Avklar vennskapet: Ta en ærlig, rolig samtale med “Sara” om hvordan dere ser på vennskapet deres. Forklar at du føler deg usikker på hvor du står og ønsker å forstå hva slags relasjon dere har nå. • Respekter grenser: Hvis “Sara” sier at hun ikke ser på dere som nære venninner lenger, aksepter dette og vurder hvordan du ønsker å forholde deg til henne fremover. Å tvinge et nærere bånd kan føre til mer frustrasjon. • Sett grenser: Hvis “Sara” ofte snakker om “Linnea” på en negativ måte, vær tydelig på at det er slitsomt for deg. Du kan si noe som: “Jeg vil gjerne støtte deg, men jeg trenger også at vi kan snakke om andre ting.” 2. Ha et selvstendig forhold til “Linnea” • Definer relasjonen din til henne: Er du interessert i å utvikle et vennskap med “Linnea,” eller handler kontakten bare om situasjonen med “Sara”? Hvis du ikke ønsker å være nære venner med “Linnea,” vær tydelig og høflig når hun tar kontakt, men sett grenser for hvor mye tid og energi du investerer. • Unngå å bli mellommann: Du trenger ikke være den som mekler mellom “Sara” og “Linnea.” Hvis “Linnea” snakker om problemer med “Sara,” anbefal at hun tar det opp direkte med henne. 3. Reflekter over hva du selv trenger • Prioriter egen trivsel: Vennskap skal gi energi, ikke tømme deg. Reflekter over om vennskapet med “Sara” eller relasjonen med “Linnea” gir deg noe positivt, eller om det kun skaper stress. • Finn støtte andre steder: Hvis du opplever ensomhet, kan det være en mulighet til å bygge relasjoner utenfor denne gruppen, for eksempel med andre venner eller gjennom nye aktiviteter. 4. Forhold deg til konfliktskyhet hos “Sara” • “Sara” virker lite villig til å håndtere problemer direkte, og det er lite du kan gjøre for å endre dette. Istedenfor å prøve å få henne med på en felles samtale med “Linnea,” aksepter at hun har satt grenser og fokuser på hvordan du selv kan forholde deg til situasjonen. 5. Unngå drama og “ballegrep” • Prøv å roe ned forventningen om å finne en dramatisk løsning. Du kan ikke kontrollere “Sara” eller “Linnea,” men du kan kontrollere hvordan du reagerer. Slipp taket i behovet for å få “Sara” til å være en bedre venn eller å få “Linnea” til å “ta seg sammen.” 6. Praktisk strategi: Å trekke deg litt tilbake • Hvis du føler deg dratt mellom to personer og situasjonen er slitsom, kan det være lurt å ta et skritt tilbake fra begge. Gi deg selv litt tid og rom til å fokusere på deg selv. Noen ganger kan avstand gi klarhet i hva du ønsker å gjøre videre. Ved å fokusere på din egen trivsel, sette klare grenser, og redusere involveringen i andres drama, kan du ta tilbake kontrollen og få mer ro i denne situasjonen. Anonymkode: 2db70...194 Her var det en del bra råd. Men jeg lurer på om KI har misforstått noe; er det Sara som klager over at Linnea er for vimsete etc? Jeg tolka det som at denne beskrivelsen og klagingen på Linnea kom fra TS selv. Jeg oppfatta det også som at Sara er lei av at TS vil baksnakke Linnea, ikke omvendt, slik KI ser ut til å ha tolka det. Hovedinnlegget er såpass rotete og dårlig skrevet, at det kan godt hende jeg tar feil og at KI har rett, altså. Anonymkode: c3414...1c6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #36 Del Skrevet 15. desember 2024 Problemet deres, Sara og TS, er at dere legger dere altfor mye bort i hverandres liv og valg, og at dere baksnakker. Liten respekt rett og slett. Det er ikke god stil, på noen av dere. Takk for meg. Anonymkode: 198da...96c 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #37 Del Skrevet 15. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Her var det en del bra råd. Men jeg lurer på om KI har misforstått noe; er det Sara som klager over at Linnea er for vimsete etc? Jeg tolka det som at denne beskrivelsen og klagingen på Linnea kom fra TS selv. Jeg oppfatta det også som at Sara er lei av at TS vil baksnakke Linnea, ikke omvendt, slik KI ser ut til å ha tolka det. Hovedinnlegget er såpass rotete og dårlig skrevet, at det kan godt hende jeg tar feil og at KI har rett, altså. Anonymkode: c3414...1c6 Tror nok bare HI er så rotete at selv AI misforsto. Anonymkode: 6712b...1f9 3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 #38 Del Skrevet 16. desember 2024 Jeg mener TS har skrevet tidligere at hun er utenlandsk og derfor skriver på en litt annerledes måte enn de som er født og oppvokst her.. Anonymkode: baa2b...929 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 #39 Del Skrevet 16. desember 2024 TS, kan du oppklare: Er det du eller Sara som klager over at Linnea er for vimsete etc? Og er det Sara som er lei av at du vil baksnakke Linnea? Eller er det du som er lei av at Sara vil snakke om Linnea? Anonymkode: c3414...1c6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 #40 Del Skrevet 16. desember 2024 Her må du sortere ut hva som faktisk er viktig og hva du kan gjøre noe med. Resten får du la ligge. Det blir for mye intriger og prat! Anonymkode: 48545...635 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå