Gå til innhold

Trenger litt råd og innspill til en venninne-Misstenker hun skyver meg ut av livet sitt,eller at jeg har vært blind

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

jeg har i det siste hatt samtaler med en venninne av meg,vi har kjent hverandre lenge(ca 5 år+, tar vi med i år). I det siste har vi begynt å få hennes venninne, som er blitt en bekjent for meg,som eget tema mellom oss. La oss kalle disse "Sara" og "Linnea".

Denne venninne sliter med en gutt, som hun sier hun er over, har blitt ferdig med og gått videre fra. Ingen av oss tror henne, hun har llyet om dette, fordi hun vet det ikke finnes noen interesse fra denne gutten ovenfor henne-Og hun klarer ikke gi slipp.

Jeg får vondt av henne,fordi jeg kjenner meg igjen-Low key sliter litt med det samme selv,men min venninne vil ikke gi henne flere sjangser,sier hun til meg. Men det komemr og går,med vinden. Neste dag,vil hun beholde venninnen,bare ha en pause. Mens denne venninnen, tar kontakt med meg-Vil snakke,møtes og gjøre ting.

Jeg er sliten av alt-Fordi jeg føler jeg blir stilt mellom barken og veden. jeg har selv en opplevelse av at min venninne,ikke føler vi to har noe særlig nært vennskap lenger-Og gjennom forsnakker seg ofte om dette, i mine øyne, til meg gjennom samtaler vi har om "Linnea". Det kommer frem at "Linnea" er vissst fadder til datteren hennes-Og jeg visste ikke at hun var døpt engang(!). Datteren til "Sara",på 5 år, har jeg aldri møtt. Fordi det ikke er viktig for "Sara", har jeg tenkt-Greit nok-Men nå får jeg skikkelig inntrykk av at hun holder meg unna datteren sin,ikke fordi det ikke er viktig-Men fordi hun ikke vil jeg skal møte datteren hennes.

Jeg vet ikke om dette stemmer, meg jeg og"sara" har hatt våre konflikter i det siste-Paga min egen historie med gutter. Nå er dette et lukket kapittel,for meg og "Sara" og vi snakker aldri om dating,gutter eller noe i den duren-Fordi jeg vet at "sara" ikke vil, ikke setter pris på dette. "Sara" sier til meg at hun tror "linnea" er ensom-Men at dette er hennes problem, og at hun må fikse dette selv.

Jeg tenker "linnea" egentlig gjør rett i å ta kontakt med "Sara" fordi det er vl også dette man har venninner for? "sara" er ikke singel, hun har barn,studere og jobber,og har vært iet 10 år langt forhold,med samme mann-Og de er fremdeles sammen. Jeg tror "sara" selv har glemt hvordan singellivet er-Men jeg tør ikke si noe av dette til "sara", fordi hun tennner alle plugger,og truer vennskapet vårt,desverre..

Men jeg synes det begynner å bli slitsomt og vondt å høre "sara" snakke om "linnea" og forstår begge. SIden ejg hører "sara" si "linnea" ikke er en nær venninne,men var det tidligere-Også å ha "linnea" ringe meg, og vite alt dette,tærer på meg. Jeg og "linnea" er nok ingen god match,for meg er "linnea" en som har stor trynefaktor. Hun er klønete,klumsete,missforstår ofte og driter seg ofte ut,spør du meg-Fordi hun oppleves som veldig uforsiktig og vimsete i måten å te seg og å oppføre seg på.

Hun kommer ofte sent,hvis hun dukker opp i det hele tatt,slik historikken til "linnea" er tegnet gjennom "sara"-Og jeg har selv vært med begge en gang, hvor dette viste seg stemme. "linnea"måtte purres på av "sara" og det ble dårlig stemning. Jeg selv, hadde aldri orket dette,men tydeligvis er dette noe "sara" lider seg gjennom,skal jeg tro henne. Med en slik måte å snakke om "linnea" på,lurer jeg på hva "sara " sier om meg-Ettersom jeg vet at jeg er mer direkte, og har snakket med "Sara" om i sommer bare, hvor det viste seg at "sara" ikke synes vi to er nære,for hennes del og at  hun "har andre gode venninner,uten at det skal ha noe med deg å gjøre". Dette stemmer jo helt klart ikke-Ettersom naturen av å ikke være nære venninner, er nettopp så personlig-At det helt klart har med meg å gjøre.

Jeg kan også oppleve at "sara" sier hun skal ha tid til familie, og at det viser seg at "sara" har brukt familie,som et samlebegrep,som også tydeligvis inkluderer andre venninner,enn meg-Og at jeg sånnsett har latt meg lure, fordi "sara" har jo tydeligvis da kansje hatt feiring av datteren hennes,kansje tilogmed henne selv(?For alt det jeg vet,siden jeg har spurt henne om hun skal feire, men da bare sagt med familien)Og sånnsett dratt en hvit løgn, for å unngå at jeg skal forstå hva hun egnetlig mener..

Jeg lurer på hvordan jeg skal håndtere dette, ettersom "sara" blir sur på meg hver gang jeg tar opp "linnea" men vi har nå et visst bånd til hverandre, "linnea" er også singel-Slik som meg,og i bunn og grunn,kunne vi hatt mye glede av hverandre-Men jeg tenker mer på det at "sara" mener at det er "linnea" sitt problem at hun er ensom. Jeg føler også på ensomhet-Og jeg må innrømme at jeg føler dette er en glipp hos "sara" fordi det er faktisk ganske vanlig at venninner møter venninner-Og at man utvider nettet slik-Og helt ærlig,så ser jeg ikke hvorfor "sara" er så motvillig til ideen.

"sara" er motvillig til ideen,når det kommer til meg også-Hun vil ikke være med ut,ta et glass-Npr jeg spør henne hvorfor, nr det verste som skjer er at hun bare tar en buss tidligere hjem?Hun gidder jo ikke engang prøve..Mange venninner skaper gjenger slik,drar på ferier sammen,høytider,festivlaer osv. Så her synes jeg faktisk det er hun som tenker negativt.

Men ejg begynner å føle at jeg blir veldig usikker på hvor jeg har "sara" og forrige samtale,sier hun at hun er lei av å snakke om "linnea". Vel, jeg er lei av å høre om "linnea"?? Så hvorfor kan hun ikke bare gjøre som jeg foreslår, at vi møtes alle tre, og snakker ut om hvordan "linnea" trenger ta seg sammen? Da sier "sara" at hun ikke orker drama, hun orker ikke "dulle" med "linnea",som hun kaller det. Likevel, kommer vi jo ingen vei,med måten hun gjør nå? Hun sier bare"linnea er linnea". Men ærlig talt, jeg synes "sara" lar meg føle på mer unødvendig krøll,enn hva som trengs.

Til de som har vært i samme situasjon; Noen tips og innspill til meg på hvordan takle,håndere og få et ballegrep rundt dette??

På forhånd takk! :)

Anonymkode: 52488...233

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ts, kunne du ha lagd et kort sammendrag av dette uten for mange detaljer? Jeg synes hovedinnlegget ble litt rotete 🙈

Anonymkode: 0f8c0...8f6

• Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ts, kunne du ha lagd et kort sammendrag av dette uten for mange detaljer? Jeg synes hovedinnlegget ble litt rotete 🙈

Hereguuuud😹

Såikke kommenter,hvos det ikke er noe for deg.

Men det er kansje akkurat denne type kvalme du er her inne for-isåfall, synd for deg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Herregud, deg igjen. Orker ikke mer 😔

Anonymkode: b5c57...2f1

Hva ER det med folk på dette stedet??

Vi er fremmede for hverandre,Aner ikke hvem du er,og du kjenner ikke meg.

Olis hold deg unna tråden min,dette er ikke din personlige blogg 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Hva ER det med folk på dette stedet??

Vi er fremmede for hverandre,Aner ikke hvem du er,og du kjenner ikke meg.

Olis hold deg unna tråden min,dette er ikke din personlige blogg 

Spørsmålet er vel heller: Hva ER det med deg? 

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et rotete innlegg, falt av før jeg var halvveis. Du må formulere deg bedre hvis du vil ha gode råd fra folk.

Anonymkode: c3414...1c6

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hei!

jeg har i det siste hatt samtaler med en venninne av meg,vi har kjent hverandre lenge(ca 5 år+, tar vi med i år). I det siste har vi begynt å få hennes venninne, som er blitt en bekjent for meg,som eget tema mellom oss. La oss kalle disse "Sara" og "Linnea".

Jeg vet ikke om dette stemmer, meg jeg og"sara" har hatt våre konflikter i det siste-Paga min egen historie med gutter. Nå er dette et lukket kapittel,for meg og "Sara" og vi snakker aldri om dating,gutter eller noe i den duren-Fordi jeg vet at "sara" ikke vil, ikke setter pris på dette. "Sara" sier til meg at hun tror "linnea" er ensom-Men at dette er hennes problem, og at hun må fikse dette selv.

Jeg og "linnea" er nok ingen god match,for meg er "linnea" en som har stor trynefaktor. Hun er klønete,klumsete,missforstår ofte og driter seg ofte ut,spør du meg-Fordi hun oppleves som veldig uforsiktig og vimsete i måten å te seg og å oppføre seg på.

Jeg lurer på hvordan jeg skal håndtere dette, ettersom "sara" blir sur på meg hver gang jeg tar opp "linnea" men vi har nå et visst bånd til hverandre, "linnea" er også singel-Slik som meg,og i bunn og grunn,kunne vi hatt mye glede av hverandre-Men jeg tenker mer på det at "sara" mener at det er "linnea" sitt problem at hun er ensom. Jeg føler også på ensomhet-Og jeg må innrømme at jeg føler dette er en glipp hos "sara" fordi det er faktisk ganske vanlig at venninner møter venninner-Og at man utvider nettet slik-Og helt ærlig,så ser jeg ikke hvorfor "sara" er så motvillig til ideen.

Men ejg begynner å føle at jeg blir veldig usikker på hvor jeg har "sara" og forrige samtale,sier hun at hun er lei av å snakke om "linnea". Vel, jeg er lei av å høre om "linnea"?? Så hvorfor kan hun ikke bare gjøre som jeg foreslår, at vi møtes alle tre, og snakker ut om hvordan "linnea" trenger ta seg sammen? Da sier "sara" at hun ikke orker drama, hun orker ikke "dulle" med "linnea",som hun kaller det. Likevel, kommer vi jo ingen vei,med måten hun gjør nå? Hun sier bare"linnea er linnea". Men ærlig talt, jeg synes "sara" lar meg føle på mer unødvendig krøll,enn hva som trengs.

1. hvorfor har du og Sara problemer pga din historie med gutter? Veldig rart av Sara å lage et problem utav det.

2. du skriver mange stygge ting om Linnea (hun er vimsete etc), og du skriver at du og Linnea er en dårlig match. Samtidig skjønner du ikke hvorfor Sara ikke vil lage en «gjeng» med deg og Linnea. Det er jo åpenbart dårlig kjemi mellom dere.

3. det med å møte Linnea og fortelle henne hvordan hun skal ta seg sammen, er helt bak mål. Hun er et voksent menneske, og du kan ikke passe på det. Ærlig talt. 

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne personen legger ut liknende innlegg med noen måneders mellomrom. Hun er totalt uimottakelig for innspill, så det er bortkastet tid å prøve å hjelpe/komme med innspill. Bare et velment råd fra meg . 

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Denne personen legger ut liknende innlegg med noen måneders mellomrom. Hun er totalt uimottakelig for innspill, så det er bortkastet tid å prøve å hjelpe/komme med innspill. Bare et velment råd fra meg . 

Åja. Samme problemstilling med de tre venninnene?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Åja. Samme problemstilling med de tre venninnene?

Jepp. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hereguuuud😹

Såikke kommenter,hvos det ikke er noe for deg.

Men det er kansje akkurat denne type kvalme du er her inne for-isåfall, synd for deg:)

Min motivasjon var at jeg ønsket å hjelpe deg, ikke lage kvalme. Men suit yourself I guess 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke skrevet om dette før nei-men  det sier jo seg selv i svarene her inne-At dette er et veldig useriøst sted.

Det er bare å se pp kommentarene her inne,samtlige handler jo ikke omhjelp innspill eller tips og råd i det hele tatt-Men om personangrep,om merkelige folk som tror de bet hvem jeg er(?!) Hvor det kommer fra ANER ikke jeg,er super spessielt over nettet og ellers ganske rsre kommentarer som ikke omhandler hva jeg skrev om,men hvordan dette ble skrevet-noe som  går på personangrep

Jeg trenger ikke og er ikke interessert i å snakke om dette her inne,og blir skremt og redd av måten enkelte møter livssituasjoner og hendelser om problemer og vanskeligheter i vennskap,slik det står her inne at man kan og skal gjøre

Nettet er lavterskel sted og jeg ser hvorfor nå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Jeg har ikke skrevet om dette før nei-men  det sier jo seg selv i svarene her inne-At dette er et veldig useriøst sted.

Det er bare å se pp kommentarene her inne,samtlige handler jo ikke omhjelp innspill eller tips og råd i det hele tatt-Men om personangrep,om merkelige folk som tror de bet hvem jeg er(?!) Hvor det kommer fra ANER ikke jeg,er super spessielt over nettet og ellers ganske rsre kommentarer som ikke omhandler hva jeg skrev om,men hvordan dette ble skrevet-noe som  går på personangrep

Jeg trenger ikke og er ikke interessert i å snakke om dette her inne,og blir skremt og redd av måten enkelte møter livssituasjoner og hendelser om problemer og vanskeligheter i vennskap,slik det står her inne at man kan og skal gjøre

Nettet er lavterskel sted og jeg ser hvorfor nå:)

Du skriver at ingen av kommentarene prøvde å hjelpe/komme med innspill. Men jeg prøvde virkelig å sette meg inn i problemstillingen, og kom med tre råd/innspill/spørsmål:

1. hvorfor har du og Sara problemer pga din historie med gutter? Veldig rart av Sara å lage et problem utav det.

2. du skriver mange stygge ting om Linnea (hun er vimsete etc), og du skriver at du og Linnea er en dårlig match. Samtidig skjønner du ikke hvorfor Sara ikke vil lage en «gjeng» med deg og Linnea. Det er jo åpenbart dårlig kjemi mellom dere.

3. det med å møte Linnea og fortelle henne hvordan hun skal ta seg sammen, er helt bak mål. Hun er et voksent menneske, og du kan ikke passe på det. Ærlig talt.

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det høres ut som du og Linnea er en bedre match enn du og Sara.

Anonymkode: f47eb...43e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun blir vel sur fordi det virker som baksnakking av deres veninne da. Hun er jo venninna deres og har vel positive sider også. At hun er vimsete og glemsk kan ha måten hennes hjerne fungerer. Kansje litt som deg som lurer og tenker veldig mye. Det er nok bare sånn du er. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...