Gå til innhold

Rotfylle tann?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg var til tannlegen på Fredag pga smerter i en tann. Han fant ingen feil med tannen. Han pusset litt rundt tannen og sa at jeg skal komme tilbake hvis det ikke ble bedre. Det er kanskje bittelitt bedre, men har fortsatt vondt. I stad tok jeg en Q tips med Corsodyl og presset lett på tannen og det gjorde vondt. Ikke vondt på de andre tennene. Hva kan det bety? Jeg vil ordne dette før jul og overveier å kanskje dra til en annen tannlege for en annen vurderer. 

Anonymkode: bc2b5...2a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg var til tannlegen på Fredag pga smerter i en tann. Han fant ingen feil med tannen. Han pusset litt rundt tannen og sa at jeg skal komme tilbake hvis det ikke ble bedre. Det er kanskje bittelitt bedre, men har fortsatt vondt. I stad tok jeg en Q tips med Corsodyl og presset lett på tannen og det gjorde vondt. Ikke vondt på de andre tennene. Hva kan det bety? Jeg vil ordne dette før jul og overveier å kanskje dra til en annen tannlege for en annen vurderer. 

En annen tannlege ser nøyaktig det samme som den første. Holder tannen på å dø, så må den fø dø før noe blir synlig eller før tannlegen vil ta nerven i tannen. 
La tannen få fred, så den kan leges, eller bestemme seg for om den skal dø. 

Og sikre deg telefonnummeret til tannlegen slik at du kan få hjelp om uhellet er ute. 

Anonymkode: 079f4...9fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

En annen tannlege ser nøyaktig det samme som den første. Holder tannen på å dø, så må den fø dø før noe blir synlig eller før tannlegen vil ta nerven i tannen. 
La tannen få fred, så den kan leges, eller bestemme seg for om den skal dø. 

Og sikre deg telefonnummeret til tannlegen slik at du kan få hjelp om uhellet er ute. 

Hvordan vet jeg at den er død da? Nå er smertene ganske intens, så den blir verre da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Hvordan vet jeg at den er død da? Nå er smertene ganske intens, så den blir verre da? 

Du ringer tannlegen med en gang de åpner mandag for akuttime samme dag, og forklarer at smertene er ikke blitt bedre eller blitt verre.

Det var helt riktig av tannlegen å avvente eventuell rotfylling da du meldte deg på fredag, men når det ikke har blitt bedring i løpet av noen dager kan det være h*n vurderer det annerledes ved neste konsultasjon.

Anonymkode: 12e3d...d5b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Er tannen vond, så er den neppe død. Døde tenner er fredlige mht smerter. 

Men tannen kan være betent, eller den kan være for høy eller tannen oppe kan treffe den for høyt om du har fyllinger. Bitt vondt kan gjøre ekstremt vondt, når en av tennene er for høye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...