Gå til innhold

Hva er det som gjør norske kvinner lite glade i egen nasjon eller folkegruppe

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette her igjen? Gå ut å ta på litt gress, spark noen steiner, hør på fuglekvitter.

Anonymkode: bc98b...bdb

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 14.12.2024 den 15.44):

Absolutt ikke! Det har stort sett skjedd i kulturer hvor det er to nesten like store/sterke kulturer som begynner å måle styrke, eller i samfunn hvor store grupper er utsatt for stor urett, men skjer i liten grad i virkelig flerkulturelle samfunn med like lover og regler for alle. 

Norge hadde vært det rare uvitende annerledeslandet nå om vi ikke ble flerkulturell utover det vi allerede er nordmenn til nordmenn. Vi har et langt land og mange steder som var relativt isolerte tidligere.  Vi har ikke en felles kultur i Norge, mellom nordmenn. Normalen er nå å være flerkulturell. 

Anonymkode: ae720...2a1

Ekspander  

Hahaha. Tror du virkelig at folk ikke greier å finne de store gruppene å samle seg i? I USA er hvite en gruppe eksempelvis. Så har du svarte i en gruppe. Øst-asiatere i en osv. Der er det virkelig begynt å bli spenninger som kan tenne noe ganske ille de neste 30 årene.

Det samme vil skje her. Du innbiller deg at mennesket er noe teletubbyer som danser rundt i en sommereng og synger. Det er de ikke. Det er et vesen styrt av instinkter som baner seg vei i kultur og samfunn.

Jeg skjønner ikke hvorfor vi skulle være uvitende om vi forble et homogent land. Forklar.

Anonymkode: 21756...b84

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.12.2024 den 13.34):

Jeg har lagt merke til at norske kvinner i mye større grad enn menn, ikke liker sin egen nasjon eller folkegruppe.

Nå snakker jeg ikke om staten (institusjonen) Norge, som de liker. Men nasjonen og folkegruppen. Jeg er den strake motsetningen, jeg liker folkegruppen, men ville gjort alt jeg kan for å unngå å beskytte staten og strukturene vi har i dag.

Jeg har tenkt på om det kanskje skyldes at norske kvinner i så stor grad er påvirket av amerikansk media. Som er mot folk av europeisk hærkomst generelt og enda mer folk med nordiske trekk. Idealet som blir presanteet og helliget der er et veldig annerledes enn hva vi finner her. Mer i de banene etterhvert som årene går. Når dette blir sett på konstant av norske jenter under oppveksten og av voksne kvinner, har det nok en enorm påvirkning. Da blir det skapt koblinger som ikke er reelle og det som ikke har betydning, blir gitt en mening. Disse koblingene gir utspring i følelser.

Selv om ikke norske menn i særlig grad blir påvirket den kontinuerlige degraderingen av nasjonen vår. Så tror jeg kvinner blir det.

Hva tror dere er grunnen til at norske kvinner i liten grad bryr seg om nasjon eller folk?

Ekspander  

Hæ? Hvilken kvinner og hvordan spiller dette seg ut? 

Størsteparten av Norske kvinner springer jo rundt å ihjel bleker håret blondt, setter skandinavisk hjem og stil høyt, eier eller leier bunader, steller og styrer i for Norske tradisjoner med julen, påske, 17 mai osv... 

Hvilken amerikanske medier er det du sikter til?

Disney har vell gjor en ganske grei fremsnakk av Norden.

Anonymkode: caa26...26d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.12.2024 den 15.28):

Da forstår du ikke menneskets natur. De aller aller fleste mennesker favner om sine egne. De hjelper hverandre opp og frem. De har mer medfølelse med dem som ligner dem selv. De utstøter de som er ulike, slik som i skolegården. Om hele verden hadde stor nese, hadde det vært den med liten som ble ertet.

Vi ser dette i Norge, veldig tydelig. Nordmenn som er pisket og knadd til å få de tankene du fremviser. Slik er ikke de av utenlandsk ætt. 

Denne tendensen jeg skriver om fører til konflikter, vold og hat som river samfunn fra hverandre. Det skjer i alle land som har vært multikulturelle. Se på USA. Libanon. Jugoslavia. India.

Ekspander  

Det er så trist å tenke på at det sitter mennesker her i landet og er så ensomme, så skadet, så lite i kontakt med virkeligheten og andre mennesker at de kan skrive sånt som dette. Jeg tenker at du ikke har hatt kjærlige foreldre, gode venner eller sterke forbindelser til andre mennesker i livet ditt :(

Anonymkode: 21f9c...b96

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.12.2024 den 16.15):

Det er så trist å tenke på at det sitter mennesker her i landet og er så ensomme, så skadet, så lite i kontakt med virkeligheten og andre mennesker at de kan skrive sånt som dette. Jeg tenker at du ikke har hatt kjærlige foreldre, gode venner eller sterke forbindelser til andre mennesker i livet ditt :(

Anonymkode: 21f9c...b96

Ekspander  

Det har jeg. Har gode foreldre og venner. Så det er ingen problem. 

Om det bare er jeg som tror det er slik. Hvorfor er det da så mye konflikter i alle multikulturelle land? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.12.2024 den 15.56):

Hæ? Hvilken kvinner og hvordan spiller dette seg ut? 

Størsteparten av Norske kvinner springer jo rundt å ihjel bleker håret blondt, setter skandinavisk hjem og stil høyt, eier eller leier bunader, steller og styrer i for Norske tradisjoner med julen, påske, 17 mai osv... 

Hvilken amerikanske medier er det du sikter til?

Disney har vell gjor en ganske grei fremsnakk av Norden.

Ekspander  

Kulturen i seg selv er ikke Norge eller sier noe om du er glad i nasjonen. Jeg driter selv langt oppi 17 mai, bunader eller hva det skulle være. Det interesserer meg ikke. Det er befolkningen etnisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 14.12.2024 den 13.34):

Jeg har lagt merke til at norske kvinner i mye større grad enn menn, ikke liker sin egen nasjon eller folkegruppe.

Nå snakker jeg ikke om staten (institusjonen) Norge, som de liker. Men nasjonen og folkegruppen. Jeg er den strake motsetningen, jeg liker folkegruppen, men ville gjort alt jeg kan for å unngå å beskytte staten og strukturene vi har i dag.

Jeg har tenkt på om det kanskje skyldes at norske kvinner i så stor grad er påvirket av amerikansk media. Som er mot folk av europeisk hærkomst generelt og enda mer folk med nordiske trekk. Idealet som blir presanteet og helliget der er et veldig annerledes enn hva vi finner her. Mer i de banene etterhvert som årene går. Når dette blir sett på konstant av norske jenter under oppveksten og av voksne kvinner, har det nok en enorm påvirkning. Da blir det skapt koblinger som ikke er reelle og det som ikke har betydning, blir gitt en mening. Disse koblingene gir utspring i følelser.

Selv om ikke norske menn i særlig grad blir påvirket den kontinuerlige degraderingen av nasjonen vår. Så tror jeg kvinner blir det.

Hva tror dere er grunnen til at norske kvinner i liten grad bryr seg om nasjon eller folk?

Ekspander  

Ja, for norske menn henter seg ikke damer fra andre land, mener du?

Anonymkode: 78d3f...037

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.12.2024 den 13.39):

Kvinner har ikke den klantilhørigheten og brorskapet som menn har, de er i prinsippet kun ute etter å parre seg med det de oppfatter som den sterkeste hannen, uavhengig av hvor vedkommende hører til.

Anonymkode: 299da...c8e

Ekspander  

Feil. Kvinner er flinkere til å stifte vennskap og opprettholde dem. En a  grunnene til depresjon og selvmord hos menn er at de ikke klarer å bygge vennskap med andre menn.

Anonymkode: 78d3f...037

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.12.2024 den 16.23):

Kulturen i seg selv er ikke Norge eller sier noe om du er glad i nasjonen. Jeg driter selv langt oppi 17 mai, bunader eller hva det skulle være. Det interesserer meg ikke. Det er befolkningen etnisk. 

Ekspander  

Jaha hva er det du mener sier noe om kvinner er glad i nasjonen eller ikke? Du motsier jo deg selv da du tidligere trakk fram estetiske eksempel som et bevis på nettopp dette.

Det er svært vanskelig å forstå hva det er du mener er et problem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.12.2024 den 13.39):

Kvinner har ikke den klantilhørigheten og brorskapet som menn har, de er i prinsippet kun ute etter å parre seg med det de oppfatter som den sterkeste hannen, uavhengig av hvor vedkommende hører til.

Ekspander  

Nei. Jeg er lesbisk og ønsker absolutt ikke å parre meg med en «han», uansett hvor sterk eller svak han skulle vært.

Anonymkode: b3ae5...0db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.12.2024 den 21.52):

Nei. Jeg er lesbisk og ønsker absolutt ikke å parre meg med en «han», uansett hvor sterk eller svak han skulle vært.

Ekspander  

Men du driter helt sikkert i både landegrenser og problematisk masseinnvandring, så poenget står seg likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.12.2024 den 23.39):

Men du driter helt sikkert i både landegrenser og problematisk masseinnvandring, så poenget står seg likevel.

Ekspander  

Nei. Jeg opplever mye hat for min seksualitet fra muslimske menn fra MØNA-land. Jeg er derfor ikke for masseinnvandring, men jeg føler lite stolthet av egen nasjon eller folkegruppe, og det ville jeg gjort uansett hvor jeg var fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er kvinne og nasjonalist på alle måter! Hvem er du som tør påstå annet?

Anonymkode: 1fc19...ace

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...