AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #1 Del Skrevet 3 timer siden Jeg har lagt merke til at norske kvinner i mye større grad enn menn, ikke liker sin egen nasjon eller folkegruppe. Nå snakker jeg ikke om staten (institusjonen) Norge, som de liker. Men nasjonen og folkegruppen. Jeg er den strake motsetningen, jeg liker folkegruppen, men ville gjort alt jeg kan for å unngå å beskytte staten og strukturene vi har i dag. Jeg har tenkt på om det kanskje skyldes at norske kvinner i så stor grad er påvirket av amerikansk media. Som er mot folk av europeisk hærkomst generelt og enda mer folk med nordiske trekk. Idealet som blir presanteet og helliget der er et veldig annerledes enn hva vi finner her. Mer i de banene etterhvert som årene går. Når dette blir sett på konstant av norske jenter under oppveksten og av voksne kvinner, har det nok en enorm påvirkning. Da blir det skapt koblinger som ikke er reelle og det som ikke har betydning, blir gitt en mening. Disse koblingene gir utspring i følelser. Selv om ikke norske menn i særlig grad blir påvirket den kontinuerlige degraderingen av nasjonen vår. Så tror jeg kvinner blir det. Hva tror dere er grunnen til at norske kvinner i liten grad bryr seg om nasjon eller folk? Anonymkode: 21756...b84 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #2 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva tror dere er grunnen til at norske kvinner i liten grad bryr seg om nasjon eller folk? Har du noen dokumentasjon på at det du påstår er korrekt? Anonymkode: 6907d...165 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #3 Del Skrevet 2 timer siden Kvinner har ikke den klantilhørigheten og brorskapet som menn har, de er i prinsippet kun ute etter å parre seg med det de oppfatter som den sterkeste hannen, uavhengig av hvor vedkommende hører til. Anonymkode: 299da...c8e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #4 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kvinner har ikke den klantilhørigheten og brorskapet som menn har, de er i prinsippet kun ute etter å parre seg med det de oppfatter som den sterkeste hannen, uavhengig av hvor vedkommende hører til. Anonymkode: 299da...c8e Henter popcornet 🍿 Anonymkode: e26b3...dc0 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #5 Del Skrevet 2 timer siden Vi har én jordklode. Med for mange mennesker på. Samme for meg om Norge blir utslettet. Anonymkode: 2840e...f84 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #6 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kvinner har ikke den klantilhørigheten og brorskapet som menn har, de er i prinsippet kun ute etter å parre seg med det de oppfatter som den sterkeste hannen, uavhengig av hvor vedkommende hører til. Anonymkode: 299da...c8e Hvor lenge kan et land som det eksistere? Det lurer jeg på. Før det blir kaos og død. Anonymkode: 21756...b84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #7 Del Skrevet 2 timer siden Å ikke være nasjonalist eller patriot er da ikke å IKKE like sin egen befolkningsgruppe? Det handler tvertimot mer om å også tenke at andre befolkningsgrupper har samme rett som oss på penger og frihet, feks. Anonymkode: 274f0...89a 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #8 Del Skrevet 2 timer siden Hvor finner dere alt dette tullet?🤣 Anonymkode: 0b172...6fe 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #9 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Å ikke være nasjonalist eller patriot er da ikke å IKKE like sin egen befolkningsgruppe? Det handler tvertimot mer om å også tenke at andre befolkningsgrupper har samme rett som oss på penger og frihet, feks. Anonymkode: 274f0...89a Det er ingen som har rett på frihet eller penger. Det må de skape selv. Nasjoner er en refleksjon av befolkningen(e) som bor der. Anonymkode: 21756...b84 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #10 Del Skrevet 1 time siden Gå ut og få dere litt frisk luft. Tror det er nok skjermtid for dere i dag. Anonymkode: 6d810...fb7 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #11 Del Skrevet 1 time siden Fordi jeg liker ikke hvordan vi har blitt, der alt handler om megmegmeg, egoisme, drikkekultur og afterski. Systemet er jeg derimot fornøyd med. Jeg synes personlig kvinner er verre enn menn, og jeg er kvinne selv. Mulig jeg ikke svarer på det du spør om. Anonymkode: 8c431...abe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herzeleid Skrevet 1 time siden #12 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva er det som gjør norske kvinner lite glade i egen nasjon eller folkegruppe Anonymkode: 21756...b84 Det er kanskje ikke så rart om en finner noe forskjeller på et aggregert nivå, gitt at grupperinger som hevder å kjempe for kvinners rettigheter også gjerne har et svært negativt syn på vårt samfunn og vår historie. Om du er feminist, betrakter Norge som et patriarkat og ser på vår historie som en om menn som undertrykker kvinner heller enn kvinner og menn som sammen prøver å skape noe fint, tror jeg svaret på spørsmålet egentlig gir seg selv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #13 Del Skrevet 1 time siden Jo bedre livet til en kvinne er jo mer syter og klager hun. Anonymkode: cf56c...b33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #14 Del Skrevet 1 time siden Jeg lurer på hvor du har lagt merke til dette. Anonymkode: 26102...53c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #15 Del Skrevet 1 time siden Tenker lite på det. Er glad i folkene mine, naturen, at det er relativt fredelig og ønsker dere andre godt. Men ser at menensker er mennekser uansett hvor de er ifra og at mange andre steder også er fine. Syns ikke noe om å være patriot. Anonymkode: ddb8c...155 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #16 Del Skrevet 1 time siden Kvinner er smartere enn menn, kvinner har høyere utdanning enn menn, og kvinner evner å tenke utover sin egen nesetipp. Derfor. Anonymkode: 6f3bc...2a3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #17 Del Skrevet 1 time siden Hva var det for noe meningsløst sludder jeg nettopp leste? Anonymkode: 75704...2e5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #18 Del Skrevet 1 time siden jeg trodde det var menna som hentet seg thaidamer? Har trenden snudd? Velger kvinnene heller utlendingene nå? Anonymkode: 5c99c...65c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #19 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tenker lite på det. Er glad i folkene mine, naturen, at det er relativt fredelig og ønsker dere andre godt. Men ser at menensker er mennekser uansett hvor de er ifra og at mange andre steder også er fine. Syns ikke noe om å være patriot. Anonymkode: ddb8c...155 Da forstår du ikke menneskets natur. De aller aller fleste mennesker favner om sine egne. De hjelper hverandre opp og frem. De har mer medfølelse med dem som ligner dem selv. De utstøter de som er ulike, slik som i skolegården. Om hele verden hadde stor nese, hadde det vært den med liten som ble ertet. Vi ser dette i Norge, veldig tydelig. Nordmenn som er pisket og knadd til å få de tankene du fremviser. Slik er ikke de av utenlandsk ætt. Denne tendensen jeg skriver om fører til konflikter, vold og hat som river samfunn fra hverandre. Det skjer i alle land som har vært multikulturelle. Se på USA. Libanon. Jugoslavia. India. Anonymkode: 21756...b84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 52 minutter siden #20 Del Skrevet 52 minutter siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Da forstår du ikke menneskets natur. De aller aller fleste mennesker favner om sine egne. De hjelper hverandre opp og frem. De har mer medfølelse med dem som ligner dem selv. De utstøter de som er ulike, slik som i skolegården. Om hele verden hadde stor nese, hadde det vært den med liten som ble ertet. Vi ser dette i Norge, veldig tydelig. Nordmenn som er pisket og knadd til å få de tankene du fremviser. Slik er ikke de av utenlandsk ætt. Denne tendensen jeg skriver om fører til konflikter, vold og hat som river samfunn fra hverandre. Det skjer i alle land som har vært multikulturelle. Se på USA. Libanon. Jugoslavia. India. Anonymkode: 21756...b84 Absolutt ikke! Det har stort sett skjedd i kulturer hvor det er to nesten like store/sterke kulturer som begynner å måle styrke, eller i samfunn hvor store grupper er utsatt for stor urett, men skjer i liten grad i virkelig flerkulturelle samfunn med like lover og regler for alle. Norge hadde vært det rare uvitende annerledeslandet nå om vi ikke ble flerkulturell utover det vi allerede er nordmenn til nordmenn. Vi har et langt land og mange steder som var relativt isolerte tidligere. Vi har ikke en felles kultur i Norge, mellom nordmenn. Normalen er nå å være flerkulturell. Anonymkode: ae720...2a1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå