Gå til innhold

Rampenissen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 14.12.2024 den 14.28):

Hvor mange har egentlig rampenisse hjemme før jul på grunn av barna, og at den gir barna små gaver? Barnet mitt kom hjem fra skolen i går og sa at det var urettferdig at alle andre barna i klassen fikk gaver av rampenissen.

Begynner alt dette her å ta litt av nå? Akkurat som jula ikke er dyr nok fra før, så skal foreldre måtte føle seg presset til å ordne gaver fra rampenissen i tillegg til julekalendre og gaver til jul, for at barna ikke skal føle seg utenfor og glemt? Man hører om mange som nesten ikke har råd til mat til jul også, og det kan jeg ikke skjønne.

Anonymkode: 93329...6e6

Vi har aldri hatt rampenissen hjemme, men alle barna har hatt den enten i bhg eller på skolen,men de har aldri spurt om den hjemme, og virker ikke så vanlig her i alle fall. De fleste har enten pakkekalender og sjokoladekalender eller aktivitetskalender.

mine barn er nå 4,7,12 og 14, de 2 største vil helst bare ha sjokoladekalender og de og de 2 yngste har også aktivitetskalender som vi finner på forskjellig ting hver dag, de 2 yngste liker ikke sjokolade så de ville ikke ha det, og så for de 3 pakker hver før jul,men kun små ting i, den første var julesokker, den andre var et kideregg og den siste de får på julaften er julepysj som jeg kjøpe på 70% på black friday

Anonymkode: 2b24c...16d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her kommer rampenissen med kalendergave. Har ikke noe kalendergave utenom. 

Har ellers en litt nedtonet rampenisse som ikke finner på de største sprellene. Jeg var barn på 90-tallet og det var gavekalender da og

Anonymkode: 0c365...eed

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NiceOrNothing skrev (4 timer siden):

Jeg tenker at den ( i mange tilfeller ) skaper oppjagede , overstimulerte barn . Foreldre kaver seg halvt ihjel med å overgå hverandre i kule oppkonstruerte påfunn . Føler det er en viss galskap i julefeiring rundt omkring, med  flere ulike pakkekalendere samt gaver fra rampenissen i tillegg ? Tenker som deg at rampenissen skulle være en slags billig motvekt til gavestyret. 

Ja, det blir for dumt det og. Her er det veldig enkle påfunn som at han har tegna fjes på klementinene eller at han har pakket tannbørstene inn i aluminiumsfolie og sånt. Bruker maks to minutter hver kveld. 

Anonymkode: 953e2...640

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår rampenisse legger fra seg en magisk stein i huset hver natt. Steinene kjøpte jeg på temu, rundt 20 kr for 24 steiner 😆 Min 6 åring kom av eget initiativ på at han ville skrive brev til rampenissen, noe han gjør hver kveld. Han spør om alt mulig, feks hvor gammel rampenissen er, om han kan strø salt i kaffen til pappa osv. Om morgenen har rampenissen skrevet et svar, lagt fra seg en stein, og skrevet litt om hva som er magisk med den. I natt hadde den strødd spill-pulver på pappa, noe som vil si at pappa måtte spille brettspill med ungen. Et par dager siden strødde den boblebad-pulver på meg, noe som betød at jeg måtte bade i boblebadet med ungen den dagen. Han har det veldig morsomt med dette. Og det er ikke hver dag det blir tid til brettspill, boblebad osv, så når rampenissen presiserer det med sitt magiske pulver er det ekstra stas.

Anonymkode: 84da8...53f

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.12.2024 den 14.28):

Hvor mange har egentlig rampenisse hjemme før jul på grunn av barna, og at den gir barna små gaver? Barnet mitt kom hjem fra skolen i går og sa at det var urettferdig at alle andre barna i klassen fikk gaver av rampenissen.

Begynner alt dette her å ta litt av nå? Akkurat som jula ikke er dyr nok fra før, så skal foreldre måtte føle seg presset til å ordne gaver fra rampenissen i tillegg til julekalendre og gaver til jul, for at barna ikke skal føle seg utenfor og glemt? Man hører om mange som nesten ikke har råd til mat til jul også, og det kan jeg ikke skjønne.

Anonymkode: 93329...6e6

Vi har rampenisse, men han gir ikke gaver. Det er ikke normalen her i alle fall. Som jeg har hørt. Han gjør rampestreker. 
Feks; 

Tog av sko. 
«Bæsjer» i vasken (rosiner). 
Tegner til barna. 
Tegner ansikt på alle doruller. 
Osv. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...