AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #1 Skrevet 14. desember 2024 Hvor mange har egentlig rampenisse hjemme før jul på grunn av barna, og at den gir barna små gaver? Barnet mitt kom hjem fra skolen i går og sa at det var urettferdig at alle andre barna i klassen fikk gaver av rampenissen. Begynner alt dette her å ta litt av nå? Akkurat som jula ikke er dyr nok fra før, så skal foreldre måtte føle seg presset til å ordne gaver fra rampenissen i tillegg til julekalendre og gaver til jul, for at barna ikke skal føle seg utenfor og glemt? Man hører om mange som nesten ikke har råd til mat til jul også, og det kan jeg ikke skjønne. Anonymkode: 93329...6e6 3
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #2 Skrevet 14. desember 2024 Pakkekalender har da vært vanlig i mange år. Anonymkode: 691f7...a55 5
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #3 Skrevet 14. desember 2024 Aldri hatt og kommer aldri til å ha det. Holder lenge med sjokoladekalender. Finn måte å lære barnet at familier er forskjellige. Anonymkode: 4e305...2ec 2
mommyaka Skrevet 14. desember 2024 #4 Skrevet 14. desember 2024 Vi har rampenissen og de fikk gaver av de i fjor..mrm da hadde jeg begynt å kjøpe inn små gaver fra september. Alle rampenissen er forskjellige..noen kan du ikke se . noen kan du ikke røre. Noen gjør maser hysd...andre ikke. Det må bare barna og foreldre lære at vi alle er forskjellige 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #5 Skrevet 14. desember 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Pakkekalender har da vært vanlig i mange år. Anonymkode: 691f7...a55 Ja, det har de visstnok i tillegg. Snakker nå om gaver fra rampenissen. Anonymkode: 93329...6e6 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #6 Skrevet 14. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, det har de visstnok i tillegg. Snakker nå om gaver fra rampenissen. Anonymkode: 93329...6e6 Snakker du om julegave fra rampenissen? Eller gave hver morgen i desember? Anonymkode: 7918f...048
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #7 Skrevet 14. desember 2024 Jeg trodde rampenissen var en slags protest mot gavestyret, så det var overraskende å høre. Ikke aktuelt med noen gaver fra ham her nei. Anonymkode: 953e2...640 1 3
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #8 Skrevet 14. desember 2024 En må heller lære barna at noen gjør slik og noen sånn. Ja verden er urettferdig, sånn er livet og dess tidligere barna lærer det dess bedre. Noen foreldre gir rampenisse gaver, kalendergaver og mange og dyre julegaver, andre ikke. Sånn er livet Anonymkode: 54a22...96d 3
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #9 Skrevet 14. desember 2024 Rampenissen her i huset har ikke gitt noen gaver, og kommer ikke til å gjøre det heller. Men han (eller mulig det er en hun) har funnet på mye annet rart. Aldri hørt om rampenisser som gir gaver, det er vel forbeholdt nordpol-nissen som kommer på julaften? Anonymkode: fcc01...b42 6
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #10 Skrevet 14. desember 2024 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Snakker du om julegave fra rampenissen? Eller gave hver morgen i desember? Anonymkode: 7918f...048 Det vet jeg ikke. Barnet mitt sier bare at de andre barna har fått gaver av rampenissen hjemme. Og at de har julekalender i tillegg. Anonymkode: 93329...6e6
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #11 Skrevet 14. desember 2024 Vi har rampe nisse , men den kommer ikke med gaver . Noen har kanskje det som en slags kalender ? Anonymkode: 31e35...f7e
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #12 Skrevet 14. desember 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det vet jeg ikke. Barnet mitt sier bare at de andre barna har fått gaver av rampenissen hjemme. Og at de har julekalender i tillegg. Anonymkode: 93329...6e6 Hvor gamle er disse barna? Vil tro noe har forsvunnet på veien her. Tviler på at disse barna får pakkekalender og gave fra rampenissen hver dag. Kanskje har de bilde- eller sjokoladekalender + at rampenissen iblant gir gaver. Eller at rampenissen gir pakkekalenderen deres. Anonymkode: 52752...30b 1
Sago Skrevet 14. desember 2024 #13 Skrevet 14. desember 2024 Jeg har aldri hørt om noen gaver fra rampenissen (annet enn rosenkål i matpakka og sånt), jeg tror ikke det er veldig vanlig. Det er sikkert snakk om en familie som gjør det sånn, og så tolker barnet dette som at "alle andre" får det.
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #14 Skrevet 14. desember 2024 Her kommer rampenissen med kalendergaven, og gjør også en liten rampestrek ❤️ Alle må få gjøre som de ønsker, og ha egne tradisjoner i familien når det gjelder dette 😊 Anonymkode: 7a81a...762 6
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #15 Skrevet 14. desember 2024 Vi har rampenisse, men den kommer ikke med gaver. Annet enn julestrømpa på julaften, den er liksom avskjedgave fra rampenissen. En annen ting som irriterer meg skikkelig; rampenissen skal utføre rampestreker. Derav navnet. RAMPENISSEN. Men ser så mye annet som ikke er rampestreker i det hele tatt, blir for dumt. Anonymkode: 1d269...2a5 2
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #16 Skrevet 14. desember 2024 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Vi har rampenisse, men den kommer ikke med gaver. Annet enn julestrømpa på julaften, den er liksom avskjedgave fra rampenissen. En annen ting som irriterer meg skikkelig; rampenissen skal utføre rampestreker. Derav navnet. RAMPENISSEN. Men ser så mye annet som ikke er rampestreker i det hele tatt, blir for dumt. Anonymkode: 1d269...2a5 Kommer det ikke fra engelske "elf on a shelf"? Er jo bare noen som har kalt den noe teit på norsk (som vanlig)? Folk må få gjøre hva de vil vel. Her skal vi feks ikke ha noe adventsnisse så langt vi klarer unngå det. Anonymkode: 52752...30b 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #17 Skrevet 15. desember 2024 Nei, gaver blir tullete. Da forsvinner poenget. Rampenissen er ikke den nissen som kommer med gaver. Rampenissen ramper. Urettferdig blir det uansett, for alle har ikke rampenisse eller julenisse. Men å bruke rampenissen til å hause opp gavehysteriet enda mer, det synes jeg blir tullete. Dette ville jeg ha tatt opp med andre foreldre. Det er nok en som har misforstått opplegget, og så har andre tatt etter. Man behøver heller ikke å kjøpe en rampenisse. Det går fint å bruke en liten stygg nissepynt man har fra før, ev. finne noe passende på et loppemarket. Poenget med rampenissen, er å gjøre det enklelt å bruke det man har i huset. Ikke kjøpe enda mere greier. Anonymkode: 16960...582 2
NiceOrNothing Skrevet 15. desember 2024 #18 Skrevet 15. desember 2024 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Jeg trodde rampenissen var en slags protest mot gavestyret, så det var overraskende å høre. Ikke aktuelt med noen gaver fra ham her nei. Anonymkode: 953e2...640 Jeg tenker at den ( i mange tilfeller ) skaper oppjagede , overstimulerte barn . Foreldre kaver seg halvt ihjel med å overgå hverandre i kule oppkonstruerte påfunn . Føler det er en viss galskap i julefeiring rundt omkring, med flere ulike pakkekalendere samt gaver fra rampenissen i tillegg ? Tenker som deg at rampenissen skulle være en slags billig motvekt til gavestyret.
mommyaka Skrevet 15. desember 2024 #19 Skrevet 15. desember 2024 Hvorfor er dere så negativt til dette opplegget..her inne var det mange sure miner og foreldre Kan vi ikke bare gjøre det vi vil..lage det vi vil...og så kan dere som ikke vil ..la være... Må være kjedelige å være så sur pga dette 3
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #20 Skrevet 15. desember 2024 NiceOrNothing skrev (1 time siden): Jeg tenker at den ( i mange tilfeller ) skaper oppjagede , overstimulerte barn . Foreldre kaver seg halvt ihjel med å overgå hverandre i kule oppkonstruerte påfunn . Føler det er en viss galskap i julefeiring rundt omkring, med flere ulike pakkekalendere samt gaver fra rampenissen i tillegg ? Tenker som deg at rampenissen skulle være en slags billig motvekt til gavestyret. Jeg syns også mange tar helt av med rampenissens påfunn. Men folk må gjør som de vil selvsagt, jeg blir ikke sur. Bare undrer meg over hvorfor alt skal være så voldsomt, man legger lista så høyt at det vanskelig kan toppes etterhvert. Vi gjør bare enkle ramp med ting vi allerede har i hus. Kan gjerne ofre en dorull eller billig pepperkakeboks. Men alt er enkelt og lite tidkrevende. Anonymkode: 1d269...2a5 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå