Gå til innhold

lektor eller yrkesfaglærer

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei. Om en skulle velge mellom å gå lektor utdanning eller yrkesfaglærer, hvem ville valg og hvorfor? Skal søke til høsten og er usikker på hva jeg skal gå for. 

Anonymkode: d1010...eab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hvilken yrkesutdanning og yrkeserfaring har du? Ønsker du å jobbe som yrkeslærer innen dette? 

Hvilke skoler og aldersgrupper ønsker du å jobbe med? Hvilke fag ønsker du å jobbe med? 

Anonymkode: 298b4...ab7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Hvilken yrkesutdanning og yrkeserfaring har du? Ønsker du å jobbe som yrkeslærer innen dette? 

Hvilke skoler og aldersgrupper ønsker du å jobbe med? Hvilke fag ønsker du å jobbe med? 

Har hjelpepleier utdanning og vært i yrke siden 2008 i ulike etater. Ja er inne helse jeg ville vært lærer og hatt sykdomslære fagene. Om det blir skulle bli lektor er norsk faget jeg vil gå for på trinn 5-10. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
anonymforalle skrev (17 minutter siden):

Har hjelpepleier utdanning og vært i yrke siden 2008 i ulike etater. Ja er inne helse jeg ville vært lærer og hatt sykdomslære fagene. Om det blir skulle bli lektor er norsk faget jeg vil gå for på trinn 5-10. 

Helsefagene og yrkeslærer er ofte knyttet opp til VGS og i VGS er det vanskelig å få jobb uten masterfag i bunnen. Litt usikker på om det er mulig for helsefagarbeider å kunne ta PPU og deretter undervise med fast stilling på videregående. 

Grunnskolelærer 5-10 med norsk masterfag vil kunne gi deg jobb både på barneskoler og ungdomskoler over hele landet. 

Det spørs jo hva du er motivert for, om det å bygge på utdannelsen og erfaringen din for å bli yrkeslærer er mulig, og dersom nylig så betyr det kanskje litt med utdanningslengde også? 

Hva andre ville valgt er egentlig likegyldig, det er du som skal stå i løpet og fremtidig jobb :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...