AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #1 Del Skrevet 14. desember 2024 Jeg skal på en fest og har nylig startet med isotretonoin. Jeg drikker så og si aldri, er tilnærmet avholds. Lest på nett at man kanskje ikke burde drikke på iso, men vil en kveld gjøre skade? K - 35 Anonymkode: c5a6d...3ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #2 Del Skrevet 14. desember 2024 Datteren min gikk på det som 18-åring og hun droppet helt alkohol i den perioden. Ja, én kveld kan skade leveren, du vet ikke hvor mye du tåler før leveren tar skade (det er individuelt). Så må du selv vurdere om du tar sjansen. Anonymkode: 77be1...7a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #3 Del Skrevet 14. desember 2024 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Datteren min gikk på det som 18-åring og hun droppet helt alkohol i den perioden. Ja, én kveld kan skade leveren, du vet ikke hvor mye du tåler før leveren tar skade (det er individuelt). Så må du selv vurdere om du tar sjansen. Anonymkode: 77be1...7a4 Ok, da får jeg kjøpe alkoholfritt da! 🙂 Anonymkode: c5a6d...3ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #4 Del Skrevet 14. desember 2024 Det er nok lurt å droppe alkohol helt. Jeg er også kvinne, var i midten av 30-årene da jeg gikk på isotrertinoin, og drakk veldig sjeldent alkohol. Jeg husker at jeg en gang tok to øl en kveld og en Paracet dagen etter. Neste blodprøve for å sjekke leververdiene var dårligere enn vanlig. Ikke sånn at jeg måtte stoppe behandlingen, men jeg fikk inntrykk av at hvis det ikke ble bedre, var det et alternativ. Så det gjorde jeg ikke igjen. Anonymkode: 32c90...210 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #5 Del Skrevet 14. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg skal på en fest og har nylig startet med isotretonoin. Jeg drikker så og si aldri, er tilnærmet avholds. Lest på nett at man kanskje ikke burde drikke på iso, men vil en kveld gjøre skade? K - 35 Anonymkode: c5a6d...3ba Alkohol og ISO skal legen som har skrevet resepten din gi deg informasjon om, har han ikke gjort det? Når et legemiddel er så heftig for leveren til et menneske som Isotretinoin er så løper du en risiko ved å fylle på med alkohol i forhold til å gi deg selv leverproblemer. Hva er viktigst for deg? Å få fullføre kuren med ISO eller drikke alkohol? Risikoen er at du må slutte med ISO fordi leververdiene dine blir for høye. Slutter aldri å forundre meg over problemstillinger i ulike tråder, og hvor lite folk klarer å få med seg av obligatorisk info hos leger m.fl. Anonymkode: c58a1...845 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #6 Del Skrevet 14. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Alkohol og ISO skal legen som har skrevet resepten din gi deg informasjon om, har han ikke gjort det? Når et legemiddel er så heftig for leveren til et menneske som Isotretinoin er så løper du en risiko ved å fylle på med alkohol i forhold til å gi deg selv leverproblemer. Hva er viktigst for deg? Å få fullføre kuren med ISO eller drikke alkohol? Risikoen er at du må slutte med ISO fordi leververdiene dine blir for høye. Slutter aldri å forundre meg over problemstillinger i ulike tråder, og hvor lite folk klarer å få med seg av obligatorisk info hos leger m.fl. Anonymkode: c58a1...845 Jo, han sa at jeg kunne ta 1-2 glass drikke iogmed at jeg drikker max en gang i året. Men man vil jo alltid være helt sikker. Anonymkode: c5a6d...3ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #7 Del Skrevet 14. desember 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jo, han sa at jeg kunne ta 1-2 glass drikke iogmed at jeg drikker max en gang i året. Men man vil jo alltid være helt sikker. Anonymkode: c5a6d...3ba Jo, man kan være helt sikker, ved å la være å spille russisk rulett med egen lever og ved å la både flasker, bokser og glass stå urørt. Hvor vanskelig er det? Gravide klarer det jo. Anonymkode: c58a1...845 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #8 Del Skrevet 14. desember 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jo, man kan være helt sikker, ved å la være å spille russisk rulett med egen lever og ved å la både flasker, bokser og glass stå urørt. Hvor vanskelig er det? Gravide klarer det jo. Anonymkode: c58a1...845 Tenker jo at det går fint en gang. Og når man blir bedt på noe og det er så sjeldent så tar jeg nok ikke skade av et glass vin som sippes til igjennom en kveld. Anonymkode: c5a6d...3ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå