AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #1 Del Skrevet 14. desember 2024 Jeg bruker ikke Instagram, Snapchat eller tiktok. Er innom Facebook daglig, men legger sjelden noe ut der og har null interesse av hva folk spiser. Er en moderat bruker der. Snakker mye med barna om at de må tenke over all den tiden de kaster bort på skjerm…og likevel kom det til meg nå…jeg er avhengig av skjerm på min måte. Jeg kan sitte med mobilen eller iPaden - med fingrene på tastaturet og tenke på hva det er jeg lurer på?😳 Hva er det jeg vil ha svar på? Det kan være så teit som «Hvilke møllkuler er best?» eller « Hvordan rengjøre ovnen?». Jeg multitasker - googler mens jeg ser film…så må jeg spole litt tilbake for jeg skjønner at det er noe jeg har gått glipp av…jeg er ikke det spor bedre enn barna, innser jeg…😩 Anonymkode: 44a4f...2ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #2 Del Skrevet 14. desember 2024 Ikke jeg heller 😅 Er lite på sosiale medier, men kan fint sitte lenge å scrolle på nettaviser, gjøre Google-søk på ting jeg lurer på, surfe her på KG osv. mens jeg gjør andre ting. Mine barn er heldigvis enn så lenge flink til å gjøre som jeg sier, og ikke som jeg gjør, men jeg vil helt klart møte på kvist før eller senere Anonymkode: 5cece...a24 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #3 Del Skrevet 14. desember 2024 Uenig. Sosiale mediet er laget på en slik måte at de får oss avhengige. Vi får ikke igjen noe for å scrolle. Vi selger oss uten å få igjen noe. Å google er å søke informasjon og tilegne seg ny kunnskap. Tiden du bruker på det får du noe igjen for. For å sammenligne med noe gammeldags, så bruker du tiden din på å slå opp i leksikon mens ungene bruker tiden på å spille på enarmede banditter. Anonymkode: 1e491...07a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #4 Del Skrevet 14. desember 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Uenig. Sosiale mediet er laget på en slik måte at de får oss avhengige. Vi får ikke igjen noe for å scrolle. Vi selger oss uten å få igjen noe. Å google er å søke informasjon og tilegne seg ny kunnskap. Tiden du bruker på det får du noe igjen for. For å sammenligne med noe gammeldags, så bruker du tiden din på å slå opp i leksikon mens ungene bruker tiden på å spille på enarmede banditter. Anonymkode: 1e491...07a Ja, men jeg er likefullt utilgjengelig i store deler av «tiden min». Om det er for tiden jeg f.eks ser en film eller for barna mine. TS🫣 Anonymkode: 44a4f...2ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #5 Del Skrevet 14. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, men jeg er likefullt utilgjengelig i store deler av «tiden min». Om det er for tiden jeg f.eks ser en film eller for barna mine. TS🫣 Anonymkode: 44a4f...2ba Du er kanskje ikke særlig interessert i den filmen siden du heller gjør noe annet? Om du vil bruke mindre tid med skjerm, så er det bare å bestemme seg for å legge vekk skjermer en bestemt tid av døgnet, og bruke tiden sammen med barna. Anonymkode: 1e491...07a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #6 Del Skrevet 14. desember 2024 Tror ikke du er alene om dette. Jeg har mange voksne personer rundt meg som til enhver tid har mobilen på eller ved siden av seg. I en liten veske rundt halsen, i lomma, eller på bordet rett ved siden av seg. Vi voksne er vel ikke det spor bedre enn de unge. Det er bare at vi godkjenner det vi søker på mere enn de spillene de unge er på.😉 Anonymkode: 44a4f...2ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #7 Del Skrevet 14. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du er kanskje ikke særlig interessert i den filmen siden du heller gjør noe annet? Om du vil bruke mindre tid med skjerm, så er det bare å bestemme seg for å legge vekk skjermer en bestemt tid av døgnet, og bruke tiden sammen med barna. Anonymkode: 1e491...07a Jepp, bare å bestemme seg. Akkurat som barna bare kan bestemme eller velge å slutte med sitt?😉 Voksne er ikke mye bedre, nei. Anonymkode: 44a4f...2ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #8 Del Skrevet 14. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Tror ikke du er alene om dette. Jeg har mange voksne personer rundt meg som til enhver tid har mobilen på eller ved siden av seg. I en liten veske rundt halsen, i lomma, eller på bordet rett ved siden av seg. Vi voksne er vel ikke det spor bedre enn de unge. Det er bare at vi godkjenner det vi søker på mere enn de spillene de unge er på.😉 Anonymkode: 44a4f...2ba 👏🏼 Anonymkode: 44a4f...2ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå