Gå til innhold

Ber du om få kontantlappen når du handler i butikken ?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det heter kassalappen. De færreste betaler med kontanter i da. 

De fleste oppegående mennesker har i dag Æ eller Coop app der kvitteringen for kjøp legger seg automatisk. 
Trumf knyttet til betalingskort gjør og at du finner kvitteringer for kjøp også i trumf. 

Driver du fortsatt på i den analoge verdenen så får du be om kvitteringer da, hvor vanskelig er dette? 
Å bruke opp hele regnskogen på unødvendige papirer bør folk flest få med seg at er unødvendig. 

Anonymkode: b35b8...7ea

Så fordi jeg ikke har det så er jeg ikke oppegående. Fint å få det oppklart da.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Bør be om håndskreven kontantlapp kanskje. 

Anonymkode: ed4dc...734

Oppfordrer deg til å holde deg oppdatert !

Samfunnsutviklingen gå sin gang  på mange  områder, men så går den noen steg   tilbake på andre områder.

Skal ein kunne identifisere seg med førtiden samanlignet med nåtiden må ein ha levd noen år. 

Idag møter ein  vel skiltet "selvbetjening " og den som ikkje er selvhjelpt møter  vel ein en stengt dør

Samfunnsutviklingen  går i rettning av at folk flest skal vera "selvhjelpte " overfor betalingstjenester, kommunen, statsforvaltningen, og  samtidig øker antall ansatta som skal administrere.   

Anonymkode: 834f1...b98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag tilbyr m.a Coop mega  1 % rabatt på varer under forutsettning du "drar opp medlemskortet" og rabatten er blitt omlag   " musa pissa i havet" og profitten er det lederne som tar. 

Butukk-kjædene burde legge  rabatten i varene du kjøper, og ellers har gode innkjøpspriser på varene de selger fra grosist til  disk. 

Bare noe forbaska svindel  desse rabattkorta, og ein måte å få sysselsatt  folk  som med fordel kan gjøre andre samfunnsnyttige oppgaver.

Det er nok en del mer enn 1% i praksis. Jeg handler på Coop Extra, bruker ca. 3500,- der pr. måned (har eget kredittkort som brukes i Coop-appen så jeg har full kontroll) og hittil i år fordeler min besparelse på 3312 kroner seg slik:

- Kjøpeutbytte og bonus: 2042,-
- Kuponger: 986,-
- Medlemskupp og -rabatter: 284,-

Så for min del utgjør rabatten omtrent 8%. De to siste punktene trekkes fra i kassa, kjøpeutbytte/bonus må jeg vente til februar med å ta ut. 

Noe av rabatten er gjenbruk av handlenett, så er det ekstra bonus på bruk av Coop Mastercard, ekstra bonus på frukt&grønt osv. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maia70 skrev (14 minutter siden):

Så fordi jeg ikke har det så er jeg ikke oppegående. Fint å få det oppklart da.

Dårlig leseforståelse. Han skrev "de fleste oppegående", ikke "alle oppegående". 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du trenger ikke en eneste en app om du ikke vil ha dem. Du klarer vel fint å logge deg inn via nettsiden til butikkene, der finner du infoen vi diskuterer her? Bortsett fra kontantlappen, for det er en oppfinnelse som bare ts har og får. 
Ts i denne tråden er like unik som hun som hadde forskere fra Universitetet på Geilo i knestående i hagen sin. 

Anonymkode: b35b8...7ea

Hvordan logger en seg inn hos Rema 1000 uten brukerkonto? På den måten får en ingen kvittering…

Anonymkode: cacaa...607

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Unnskyld meg men er folk virkelig så dumme eller later de som? Dere som ikke vet forskjell på " å betale kontant" ( dvs med kort, kontanter eller vipps) og å " betale MED kontanter" . Lekse til i morgen er å lære dette! 

Anonymkode: 2013b...66c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Unnskyld meg men er folk virkelig så dumme eller later de som? Dere som ikke vet forskjell på " å betale kontant" ( dvs med kort, kontanter eller vipps) og å " betale MED kontanter" . Lekse til i morgen er å lære dette! 

Hvem i alle dager snakker du til her? 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
-jk- skrev (22 minutter siden):

Det er nok en del mer enn 1% i praksis. Jeg handler på Coop Extra, bruker ca. 3500,- der pr. måned (har eget kredittkort som brukes i Coop-appen så jeg har full kontroll) og hittil i år fordeler min besparelse på 3312 kroner seg slik:

- Kjøpeutbytte og bonus: 2042,-
- Kuponger: 986,-
- Medlemskupp og -rabatter: 284,-

Så for min del utgjør rabatten omtrent 8%. De to siste punktene trekkes fra i kassa, kjøpeutbytte/bonus må jeg vente til februar med å ta ut. 

Noe av rabatten er gjenbruk av handlenett, så er det ekstra bonus på bruk av Coop Mastercard, ekstra bonus på frukt&grønt osv. 

Spørsmålet en kan stille seg selv er hvorfor MÅ en egentlig være medlem for å få de «tilbudene»?

Ikke er det en spesielt rimelig matvarekjede og kvaliteten på det meste av Coop sine egne produkter kan en egentlig sammenligne med møkk, eller at en må betale for en vare 2 ganger for å si det på en annen måte. 

Handler en kun «kupp» og benytter kuponger så er det jo greit det. Men nå er det jo også viktig å sammenligne priser med andre butikler, ikke bare se blindt på noe som heter kjøpeutbytte og bonus som kun sammenlignes med Coop egne priser.

Joda, en kan spare på enkelte varer rundt omkring. Tidligere var det dette som het tilbud, noe alle kunder fikk. Saken er at jeg synes det skulle vært en enklere måte å registrere seg, la oss kalle det en fellesapp?

Det jeg ikke forstår med Coop er at en må betale for å bli medlem. Det er heller ingen som tjener så mye som toppsjefene/distriktsjefene i Coop etter hva jeg har skjønt. 300kr koster det å melde seg inn, melder en seg ut igjen så får en jo pengene tilbake. Får en tilbake igjen med renter samt inflasjon?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

"Kontant betaling handler" om at ein fysisk får pengene rett oppi hånden, og pengestrømmen   ikkje går via andre mellomledd. 

Dersom  ein ikkje vet hva "kontantbetaling " handler om så er det vel  kanskje ikkje merkelig av mange har utfordringer med å håndter økonomien sin. Digitale betalingstjenester har utvilsamt endret folk flest sitt forhold, til  penger, og bruk av penger. 

Digitale betalingstjenester har ført mange uti en øknomisk krise, og årsaken til at mange idag slit økonomisk..  Den tida det var kontantbetaling måtte folk flest planlegge, og pri\oritere  etter kontantbeholdningen.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

"Kontant betaling handler" om at ein fysisk får pengene rett oppi hånden, og pengestrømmen   ikkje går via andre mellomledd. 

Dersom  ein ikkje vet hva "kontantbetaling " handler om så er det vel  kanskje ikkje merkelig av mange har utfordringer med å håndter økonomien sin. Digitale betalingstjenester har utvilsamt endret folk flest sitt forhold, til  penger, og bruk av penger. 

Digitale betalingstjenester har ført mange uti en øknomisk krise, og årsaken til at mange idag slit økonomisk..  Den tida det var kontantbetaling måtte folk flest planlegge, og pri\oritere  etter kontantbeholdningen.  

Så kontantlappen er ikke kvittering da? For det kan en få om en handler på kreditt og. Skjønner mindre og mindre jo mer du skriver 😅

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt usikker på hva kontantlapp er men om det er kvittering du mener så ber jeg alltid om det. Litt fordi jeg ofte er innom flere butikker og litt fordi jeg ofte handler en ting og to til en venninne og da liker jeg å ha lappen med. Og så er det jo greit å ha litt kontroll og i tilfelle det skulle være noe feill

Jeg er medlem på det meste og har kvitteringene digitalt men altså jeg gidder ikke å stå å suse med det når jeg bare kan få kvitteringen å se på og når jeg kjøper for andre så er det greit at de får kvitteringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet en kan stille seg selv er hvorfor MÅ en egentlig være medlem for å få de «tilbudene»?

Ikke er det en spesielt rimelig matvarekjede og kvaliteten på det meste av Coop sine egne produkter kan en egentlig sammenligne med møkk, eller at en må betale for en vare 2 ganger for å si det på en annen måte. 

Handler en kun «kupp» og benytter kuponger så er det jo greit det. Men nå er det jo også viktig å sammenligne priser med andre butikler, ikke bare se blindt på noe som heter kjøpeutbytte og bonus som kun sammenlignes med Coop egne priser.

Joda, en kan spare på enkelte varer rundt omkring. Tidligere var det dette som het tilbud, noe alle kunder fikk. Saken er at jeg synes det skulle vært en enklere måte å registrere seg, la oss kalle det en fellesapp?

Det jeg ikke forstår med Coop er at en må betale for å bli medlem. Det er heller ingen som tjener så mye som toppsjefene/distriktsjefene i Coop etter hva jeg har skjønt. 300kr koster det å melde seg inn, melder en seg ut igjen så får en jo pengene tilbake. Får en tilbake igjen med renter samt inflasjon?

Jeg finner ofte gode "kupp" på Extra i hvert fall. Kjøpte i går 2 stk. grovt speltbrød (surdeigsbrød) til 22,- per stk., 4 stk. 12pk økologiske egg til 26,28 per pakke og 500g kylling lårfilet til 33,56 for å nevne noen ting. Noe av det på kupong, noe på "2 for 1", noe av det på datovaretilbud (som min butikk har mye av). Har en REMA i nærheten også, men liker ikke vareutvalget der. De mangler for mye av det jeg kjøper, da kjører jeg heller til Kiwi (men da koster det mer i kjøring). 

"Fellesapp" tror jeg hadde fungert dårlig hos Coop, de har jo sitt eget beltalingssystem, Coop Pay, som er helt genialt. Trenger ikke å bruke betalingsterminal, går bare rett til båndet og begynner å pakke så snart jeg er ferdig med å legge på varene. Betaler med ett trykk på mobilen når varene er ferdig slått inn. 

Coop har hatt medlemsavgift siden Samvirkelaget-tiden, så det er på ingen måte et nymotens påfunn. For min del er de 300 kronene nedbetalt på et par-tre år bare med refusjonen jeg får for å bruke Coop handlenettene om igjen. Og da slipper jeg også å betale for pose ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
FrøkenMånestråle skrev (52 minutter siden):

Er litt usikker på hva kontantlapp er men om det er kvittering du mener så ber jeg alltid om det. Litt fordi jeg ofte er innom flere butikker og litt fordi jeg ofte handler en ting og to til en venninne og da liker jeg å ha lappen med. Og så er det jo greit å ha litt kontroll og i tilfelle det skulle være noe feill

Jeg er medlem på det meste og har kvitteringene digitalt men altså jeg gidder ikke å stå å suse med det når jeg bare kan få kvitteringen å se på og når jeg kjøper for andre så er det greit at de får kvitteringen.

Tidligeren lå bonusen /rabatten på varen du kjøpte i "kontantlappen" m.a på samvirkelaget / S-laget (idag Coop -Mega ) . Det var selvsagt ein tidkrevnde jobb for bestyrer å slå saman alle kontantlappene på nyåret.  Men, hadde ein ikkje tatt vare på "kontantlappen" så var det heller ingen bonuser å hente.

Det er ikkje kortinnehaver som tjener på alle medlemskortet i m.a. coop, men  butikk-kljæden Cioop.

Idag  har mange  Coopbutikker post i butikk, og  som ledd i  å sparetiltak  på ansettelser har de innført selvbetjening, og lagd ned en rekke utkantbutikker, og de som sitter på toppen av pyramiden tjener penger som aldri før.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hvorfor i alle dager skriver TS som en eller annen Asbjørnsen og Moe-karakter? En ting er å finne på egne ord og skrive "kjæden", men det er så mye som ikke minner om noe skriftspråk her til lands. Det er selvfølgelig like greit å bruke begge målformer, men det er jo ikke i nærheten av hverken bokmål eller nynorsk.

Anonymkode: 00c1d...8a8

• Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Hvorfor i alle dager skriver TS som en eller annen Asbjørnsen og Moe-karakter? En ting er å finne på egne ord og skrive "kjæden", men det er så mye som ikke minner om noe skriftspråk her til lands. Det er selvfølgelig like greit å bruke begge målformer, men det er jo ikke i nærheten av hverken bokmål eller nynorsk.

Bra at du fokuserer skriftspråket, og  noen ganger er ligger tastene på PC -litt nære. 

Kanskje kan du samtidig rette fokuset  også på  de  mange engelske ord  som også har funnet veien inn idet norske skriftspråket. 

Ellers takk for oppmerksamheten  !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Bør det egentlig ikkje vera obligatorisk at ein uoppfordret får  kontantplappen på varen/ varene   når ein går  på butikken å handler  ?

Utan kontantlapp kan ein m.a. ha utfordringer  med å reklamere på ein vare kjøpt i butikken,

Utan kontantlappen har ein liten mulighet for å sjekke  at prisen ein betalte  samsvarer med prisen på varene. 

Historisk tilbakeblikk

Tidligere var det noe som heitte  Samvirkelags-kjæden som var eid av folket og  kontantlappen ble levert tilbake til butikkene på nyåret, og dannet grunnlaget  for kundens akjebeholdning din  i  kjæden.

Så ble det etterhvert S-lag kjæden så ble det Coop ekstra , Coop  mix, og idag er idag er dei fleste av butikkene som i sin tid var del av livsgrunnlaget i distrtiktnorge lagd ned.  

Mener du kvittering?

Anonymkode: 89993...b4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Bra at du fokuserer skriftspråket, og  noen ganger er ligger tastene på PC -litt nære. 

Kanskje kan du samtidig rette fokuset  også på  de  mange engelske ord  som også har funnet veien inn idet norske skriftspråket. 

Ellers takk for oppmerksamheten  !

Hvilken målform mener du selv at du bruker? Du skriver hverken rent bokmål eller nynorsk.

Anonymkode: b5765...84b

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvilken målform mener du selv at du bruker? Du skriver hverken rent bokmål eller nynorsk.

Vi seier ikkje "jeg" men "eg"

Noen seier "øss "  og ikkje "vi "

Æ - smetter seg ofte inn  dialektspråket. 

Ellers det det mange som har en samanblanding av nynorsk, bokmål , dialekt både når de skriver, snakker.

Til orientering :

Eit av årets høydepunkter  har alltid vert  å lese  Asbjørnsens ,og Mo sine  julehefter med   bl.a nr. 91.  Stomperud, Smørbukk., Vangsgutane, Knott og Tott.  🎅🌲    

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Ellers det det mange som har en samanblanding av nynorsk, bokmål , dialekt både når de skriver, snakker.

Til orientering :

Eit av årets høydepunkter  har alltid vert  å lese  Asbjørnsens ,og Mo sine  julehefter med   bl.a nr. 91.  Stomperud, Smørbukk., Vangsgutane, Knott og Tott.  🎅🌲    

Du vet at Asbjørnsen og Moe ikke står bak noen av de juleheftene du ramser opp eller, bortsett fra Smørbukk da. 

Anonymkode: 0637c...620

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Til orientering :

Javel, men i følge forumreglene skal man ikke skrive på dialekt, så du får bestemme deg for om du skriver på bokmål eller nynorsk.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...