AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #1 Del Skrevet 7 timer siden Sliter med doble slag på hjerter, og i de værste periodene så varer der hele dagen. Noen som har opplevd lignende? Jeg er livredd… Har tatt 24-timers ekg og de sier det er ufarlig, men dette MÅ jo slite på hjerter. Har også refluks og mage problemer som muligens påvirker. Andre med erfaring? Anonymkode: 89909...be0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #2 Del Skrevet 7 timer siden Ville hørt på legene i dette tilfellet. Det finnes utallige mennesker som lever helt fine liv med diverse hjerteproblemer. Så lenge du er fulgt opp og det er sjekket ut med 24-timers ekg ville jeg prøvd senke skuldrene. Det blir nok forverret av at du stresser med dette. Anonymkode: e22ca...1a7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #3 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ville hørt på legene i dette tilfellet. Det finnes utallige mennesker som lever helt fine liv med diverse hjerteproblemer. Så lenge du er fulgt opp og det er sjekket ut med 24-timers ekg ville jeg prøvd senke skuldrene. Det blir nok forverret av at du stresser med dette. Anonymkode: e22ca...1a7 Fikk også et ekg tatt av ambulanse her om dagen. De hadde vel sett om jeg hadde hatt infarkt eller skade på et ekg? Anonymkode: 89909...be0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #4 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Sliter med doble slag på hjerter, og i de værste periodene så varer der hele dagen. Noen som har opplevd lignende? Jeg er livredd… Har tatt 24-timers ekg og de sier det er ufarlig, men dette MÅ jo slite på hjerter. Har også refluks og mage problemer som muligens påvirker. Andre med erfaring? Anonymkode: 89909...be0 Be om å få tatt ett ekg over en lenger periode om det er plagsomt. Har du tatt 24 timers ekg og de har vurdert det så mener de nok at hjertet ditt tåler det godt i og med at de sier det er ufarlig. Mange som har perioder med dobbel slag -ikke alle merker det like godt. Jeg har hjertebank og dobbeltslag hele tiden. Får bare høre at hjerte mot tåler det fint. Har gått på betablokker pga pulsproblematikk i perioder. Det er liksom ikke så mye man får gjort om man ikke fanger opp urelgmessighetene på ekg. Har du hatt ultralyd og stresstest? Anonymkode: 6f75c...2f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #5 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Sliter med doble slag på hjerter, og i de værste periodene så varer der hele dagen. Noen som har opplevd lignende? Jeg er livredd… Har tatt 24-timers ekg og de sier det er ufarlig, men dette MÅ jo slite på hjerter. Har også refluks og mage problemer som muligens påvirker. Andre med erfaring? Anonymkode: 89909...be0 Bryr meg ikke, kroppen er bare slik. Skal jeg gå rundt og bekymre meg så får jeg ikke gjort annet. Hjerte tikker og går til det stanser, dette kan ikke jeg styre. Anonymkode: d81ef...2b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #6 Del Skrevet 7 timer siden Ufarlig og ganske vanlig. Men er det plagsomt for deg? Mange merker det ikke engang. For meg ble det så mye og så plagsomt, at det var veldig slitsomt å møte på alle i helsevesenet som skulle fortelle meg at det ikke var noe å bry seg om. Men jeg hadde (sporadisk) flimmer og flutter i tillegg da, så fikk hjelp. Først rytmestabiliserende medisiner, og senere ablasjon. de sa at ablasjon ikke ville hjelpe på ekstraslagene, men det gjorde det absolutt. Ingen plager i ettertid. Anonymkode: 7a24f...8ad 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #7 Del Skrevet 6 timer siden Det er nok ikke farlig, men veldig ubehagelig. Jeg ville sett litt på dette med mageproblemene. Jeg har funnet ut nå med tiden at om jeg får tilstrekkelig luft i magen så trigger det skikkelig til en runde med ekstraslag som kan vare i mange timer til luftprobleme har blitt bedre. Det begynner som oftest med litt ekstrsaslag, så ganske raskt så merker jeg at det er skikkelig knipe slik at luften knapt kommer forbi øverst i magen. Så kjenner jeg at det er masse luft som er i bevegelse øverst i magen, det er lyder og etterhvert så kommer det igjennom hele systemet og jobber seg nedover, men det er mye luft langt oppe. Da kan jeg ha skikkelig mageknip i hele magen og veldig tette ekstraslag. Typisk skjer det også på kvelden hos meg og varer utover natten,. Jeg vet ikke om det er luften i tarmene som trigger vagusnerven eller hva det er, men dette mønsteret ser jeg gjentar seg med jevne mellomrom når ekstraslagene dukker opp, og det samsvarer alltid med når jeg har mye luft i magen og det starter langt oppe. Jeg kan feks. ha luft lenger ned i magen til tider også, men da har jeg ikke alltid disse rundene med ekstraslag. Så det virker det kommer an på hvor i tarmsystemet luften oppstår. Anonymkode: 0a369...7f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #8 Del Skrevet 6 timer siden Har hatt atrieflimmer og dobbelslag i flere år, fikk ablasjon til slutt og har fortsatt dobbelslag hvis pulsen går opp for kjapt (stress, kulde, etc) Ja, det er ubehagelig, men det er visst ikke farlig så lenge det gir seg igjen. Har ikke hatt flimmer etter ablasjonen, men dobbelslagene kommer fortsatt. Men de varer bare noen få minutter. Min gamle kardiolog fortalte meg at de fleste har dobbelslag, og det var ikke uvanlig å ha opptil 1000 av dem om dagen, tror jeg det var? Oss som har hatt flimmer er ekstra obs på dem, så vi merker det ekstra Det er ubehagelig når man merker noe med hjertet, men det er visst helt vanlig, altså ❤️ Til og med barna mine, som er unge og friske, kjenner dette innimellom Anonymkode: de973...f8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #9 Del Skrevet 6 timer siden Ble dobbelslagene fanget opp på 24-timersmålingen? Anonymkode: de973...f8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #10 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ble dobbelslagene fanget opp på 24-timersmålingen? Anonymkode: de973...f8d Han sa ikke noe om det, så tror ikke det. Han tok ultralyd av hjertet og sa alt var fint. Anonymkode: 89909...be0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #11 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Han sa ikke noe om det, så tror ikke det. Han tok ultralyd av hjertet og sa alt var fint. Anonymkode: 89909...be0 Hvis du har dobbelslag som varer hele dagen, så kan du mens det står på dra til legevakten (eller fastlegen hvis det er på dagen) og fortelle at du føler hjertet slår ujevnt. Da vil de ta et EKG av deg, og du vil kunne få avklart om det egentlig er flimmer. Mange går med dette udiagnostisert, fordi det dukker ikke opp på undersøkelser hvis man ikke får sjekket akkurat i det det holder på. Hvis det er flimmer, er det lurt å få avdekket, så behandling kan bli satt i gang. Hvis det bare er dobbeltslag, er det jo ingen fare, så da vil du kunne føle deg tryggere i den vissheten. Men ikke vent til det har gått over, be om å få hastetime hos fastlegen, eller ring legevakten selv om du ikke føler det er så akutt. 🙂 Anonymkode: de973...f8d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #12 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Han sa ikke noe om det, så tror ikke det. Han tok ultralyd av hjertet og sa alt var fint. Anonymkode: 89909...be0 Hvis du har tatt ultralyd av hjertet og alt er fint tror jeg du kan ta det med ro. Jeg har screenet hjertet mitt av samme grunn pluss arvelig hjertesykdom (som jeg tydeligvis ikke har) Ultralyd avdekker det meste. Det er vanlig feks med småfeil som lekkasje i en klaffe ol. uten at man får problemer med det gjennom et langt liv. Dobbeltslag er veldig vanlig. Det trigges ofte av kaffe, stress og andre ting. Personlig har jeg inntrykk av at Covid sykdom og/eller -vaksine også trigger dobbeltslag. Men det får du neppe noen lege til å bekrefte. Jeg og en i familien hadde mye plager med dette i en periode. Vi hadde begge hatt både vaksine og sykdom det siste halvåret. Etter noen få måneder ga det seg. Uansett er ikke dobbeltslag regnet som farlig. Anonymkode: cdf0c...1ec 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #13 Del Skrevet 5 timer siden jeg er over 50 og har hatt dette hele livet TS, det er ubehagelig men ikke farlig ❤️ Anonymkode: 39f80...d8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #14 Del Skrevet 4 timer siden Du kan ha veldig, veldig mange dobbeltslag i løpet av et døgn uten at det er farlig. Du må opp over 10 000 ekstraslag i døgnet før det kan være farlig over tid. Nå har du fått ultralyd av hjertet, tatt 24-timers EKG og du har fått EKG av ambulanse og alle sier at det ikke er farlig så er det rimelig å anta at det er riktig. Hvis du skulle føle deg dårlig eller at det blir verre så tar du kontakt med legen din på nytt, men så lenge du har det fint ellers så synes jeg at du kan stole på tilbakemeldingene du har fått. Anonymkode: 91cf5...36f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #15 Del Skrevet 3 timer siden Veldig vanlig og ufarlig. Sjekk ut denne tråden her Anonymkode: 7926c...498 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #16 Del Skrevet 3 timer siden Tips jeg fikk fra hjertelege da jeg sliter med det samme: - Tren kondisjonstrening jevnlig - Ta magnesium tilskudd hver kveld (mangel på dette kan gi dobbeltslag) - Kutt ned på koffein -Ingen energidrikk - Sov regelmessig - Prøv å ikke stresse Anonymkode: c45c0...a49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå